Zážehový motor má spoustu výhod. Je lehčí než dieselový, má jemnější chod, hezčí zvuk a pořizovací cena je nižší. V podstatě jediný důvod pro nákup dieselu je spotřeba. V zemích jako Čína nebo USA je proto diesel v osobních autech naprosto „out“. Evropa ale dieselové motory má ráda, což by se mohlo brzy změnit. Volkswagen do poslední generace Golfu dodává benzin 1,5 TSI, který je podobně úsporný jako vznětový motor, přestože stojí méně.
Úspornosti je dosaženo díky mild-hybridní technologii se zatím pouze 12V okruhem. Díky tomu dokáže motor za jízdy deaktivovat dva ze svých čtyř válců, nebo se dokonce zcela vypne. Nová jednotka si říká 1,5 TSI ACT BlueMotion a poskytuje výkon 130 koní. Pohonná jednotka má kombinovanou spotřebu paliva pouhých 4,8 l / 100 km. Mimo město klesá hodnota průměrné spotřeby paliva podle metodiky EU na 4,0 l/100 km. Účinnost je o 10 procent vyšší než u srovnatelných zážehových motorů. Volkswagen využil Millerův cyklus s použitím technicky vyspělého výfukového turbodmychadla s variabilní geometrií rozváděcích lopatek.
Dva vnitřní válce se umí vypnout v rozsahu od 1 400 do 4 000 otáček při rychlosti až 130 km/h. Řidiče upozorňuje na sotva vnímatelný přechod ze čtyř na dva válce oznámení „2válcový režim“ na panelu přístrojů. Mikrohybridní systém používá elektrickou síť s napětím 12 V a kompaktní lithium-iontový akumulátor, aby byly i ve fázích s vypnutým spalovacím motorem zásobovány elektrickou energií všechny důležité systémy. Na 48V okruh si ještě budeme muset počkat.
Volkswagen dostal tento typ řešení po Audi A3, která již vypínat válce umí. Postupně se ho dočkáme i v naší Škodovce. Sám Volkswagen mluví o tom, že jednotka 1,5 TSI ACT BlueMotion bude postupem času využívat různé varianty hybridního pohonu (částečný, kompletní a s možností externího nabíjení) a dokonce i pohon na zemní plyn.
Zdroj: tisková zpráva