Včera se svět dočkal už osmé generace Volkswagenu Golf. Přináší svěží design, tak jak si doba žádá, ale také kompletně přepracovaný interiér. Jestli máte rádi fyzická tlačítka, Golf asi nebude váš velký kamarád. Volkswagen prakticky všechny funkce integroval do dotykových displejů. Však se na to můžete podívat sami na fotografiích.
Nová generace Volkswagenu Golf. Co nabídne?
Nová generace Volkswagenu Golf zahajuje hybridní ofenzívu. Novinkou je 48V systém, tedy mild-hybridní technologie, kterou už využívají například modely od Audi. Tento systém by u Volkswagenu Golf měl snižovat spotřebu o 10 procent. Volkswagen Golf s benzinovým motorem pod kapotou nabídne čtyři výkonové stupně: 90, 110, 130 a 150 koní. Nejslabší dva jsou benzinové litrové tříválce. Naopak silnější verze mají pod kapotou benzinové čtyřválcové patnáctistovky. Všechny motorizace si můžete ve standardu pořídit s manuální převodovkou. Od výkonu 110 koní pracují s již zmíněnou 48V soustavou.
V nabídce však budou i dvě varianty plug-in hybridního pohonu. Základní plug-in hybridní verze nabídne výkon 204 koní, zatímco sportovněji střižený Golf GTE se s výkonem dostane na 245 koní. Obě verze mají baterii o kapacitě 13 kWh, která má zaručit papírový dojezd 60 kilometrů.
Nový Golf má ve výbavě také systém Car2X, který dokáže komunikovat s dopravní infrastrukturou, ale přebírat i informace z jiných modelů. Do vzdálenosti 800 metrů bude řidič informován o situaci na silnici prostřednictvím displeje. Golf umí i různá data sdílet, tedy posílat informace do jiných vozů. Jedná se o technologii, o které se už nějaký ten rok mluví. Nyní už přichází do sériového vozu a je otázkou času, kdy komunikace mezi auty a infrastrukturou bude standardní záležitostí.