Volkswagen Golf Variant
test

Volkswagen Golf Variant

Ideální společník pro rodinu i do práce

Málokterý pojem rezonuje ve světě automobilismu tak jako „Golf“. Legendární vůz, jehož první generace byla představena v roce 1974, se v testované úpravě Variant profiluje jako ideální vůz do rodiny, ale také jako zajímavá alternativa pro podnikatele. Jak si vedl v našem testu?

Velkorysý vnitřní prostor, široká nabídka pohonných jednotek i nejnovější technologie spolu se špičkovou konektivitou. Na první pohled se zdá, že nový Golf Variant má pro každého něco. Jedná se o dokonalý vůz, nebo má i nějaké na první pohled skryté nedostatky?

Technické parametry Volkswagen Golf (2020) Variant

Kompletní specifikace
Konstrukcekombi, 4 633 × 1 789 × 1 440 mm, 1 910 kg
PohonBenzín, hnaná náprava: přední
Výkon110 (110) kW, 150 (150) koní
Baterie?
Nabíjeníkonektory: Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 11 kWh / 100 km, dojezd: 790 + 80 km
Cena od977 100 Kč

Praktik se sportovním nádechem

Nový Golf Variant je prezentován jako vysoce praktický vůz nejen pro rodiny, ale i pro podnikatele, kteří se poohlíží po kombíku, do kterého hodně naloží a zároveň se nemusí stydět s ním vyjet na obchodní schůzku. Výše uvedené rozhodně platí v případě testované verze R-line, která bez diskuzí vypadá patřičně reprezentativně, navíc jí nechybí ani dnes tolik oblíbený populární sportovní nádech. Ostré křivky masky v kombinaci se „světelným podpisem“ ve formě LED linky spojující světlomety a červenou metalízou vozu propůjčují moderní, a dovolil bych si tvrdit, i mírně agresivní výzor. Pochopitelně je však Golf Variant „sporťákem“ spíše jen na oko, otvory pro výfuk jsou zaslepené stejně jako průduchy v masce, které by měly chladit přední (18") kola.

Že se nejedná o žádný trhač asfaltu prozradí i motorizace v podobě mild-hybridní jednotky 1,5 eTSI o výkonu 110 kW. Variant R-line však nemá být žádným supersportem (od toho má výrobce v nabídce jiné úpravy Golfu), ale spíše nabídnout komfortní svezení a dostačující dynamiku pro městský i mimoměstský provoz, což bez okolků splňuje. Pro ty, kteří by přeci jen chtěli od Golfu Variant více výkonu, je v nabídce úprava Alltrack vybavená dvoulitrovým TDI s výkonem 147 kW a pohonem všech kol.

Testovaná benzínová verze v doprovodu mild-hybridního pohonu se kromě plynulejšího popojíždění a o krapet rychlejšího odpichu ze semaforu chlubí také příznivější spotřebou, která by měla činit jen 4,9 litrů na 100 kilometrů v kombinovaném provozu. Spotřeby 5 litrů na 100 km se mi skutečně podařilo dosáhnout, pokud jsem se opravdu snažil mít co nejnižší spotřebu, mnohem reálnější je však průměrná spotřeba zhruba 5,5 litrů na 100 kilometrů. Obvykle jsem jezdil kombinaci města (60 %), okresek (30 %) a dálnice (10 %). K jízdnímu komfortu přispěla kromě pohodově naladěného podvozku také 7stupňová dvojspojková automatická převodovka, která nezmatkovala ani v (pro automaty obecně) náročnějších situacích, jako může být například dojíždění do zastavení a náhlého opětovného rozjetí (například v koloně).

Vhodný pro náklad i celou rodinu

O tom, že je Golf Variant praktickým společníkem, vypovídá objem zavazadelníku, který činí velmi slušných 611 litrů (1 642 litrů se sklopenými sedadly, jejichž sklopení lze elegantně obstarat zmáčknutím páčky v kufru). Stejně tak nechybí tlačítko pro vysunutí tažného zařízení či množství praktických háčků a oček pro uchycení nákupu nebo síťky. Velký kufr však nijak neubírá z komfortu pasažérů na zadních sedadlech. Sám za sebe jsem si zhruba se 180 cm pohodlně sedl a stále měl dostatek prostoru před nohami i nad hlavou. Potěší také možnost vyhřívání zadních sedadel, USB-C pro nabíjení elektroniky umístěné na výdechu klimatizace či množství odkládacích prostorů. Cestám za dobrodružstvím přeje mimo jiné i standardní výbava v podobě hagusů na střeše.

Volkswagen Golf Variant

Tradičně pohodlně jsem se cítil i na sedadle řidiče, které má příjemné vedení a široké možnosti nastavení. Samozřejmě nechybí možnost nechat upravit sedadlo, ambientní osvětlení (s 30 nastavitelnými odstíny) a klimatizaci na základě uživatelského profilu, což je velmi komfortní v případě, že auto sdílíte s více osobami.

Infotainment kromě toho disponuje přehledným menu nastavení vozidla i různých jízdních asistentů či možností propojení telefonu pomocí Apple CarPlay či Android Auto. Obrazovka má bezproblémovou čitelnost i na přímém slunci a na dotyk reaguje velmi pohotově, některé řidiče však může odradit přechod na dotyková tlačítka, kterými budete (v kombinaci s displejem) regulovat klimatizaci, případného parkovacího asistenta a další. Regulérním (vystouplým) tlačítkem by podle mého názoru mohla být alespoň výstražná světla. Během náhlého vytvoření kolony na dálnici se mi stalo, že se mi hned napoprvé nepodařilo (zároveň při prudším brzdění a sledování vozu přede mnou) tlačítko okamžitě nahmatat.

Dotyková tlačítka na vás (v rámci digitalizace) čekají i na volantu, některé funkce však můžete řešit přes hlasového asistenta, pomocí kterého si lze například nechat změnit teplotu vyhřívání/chlazení uvnitř vozu a další. Digitální kokpit o uhlopříčce 10" chválím za široké možnosti nastavení ukazatelů (samozřejmě také včetně mapových podklad), ještě více však oceňuji možnost mít ve vozu head-up displej, který je praktický a přidává na celkové bezpečnosti.

Ovládejte váš Golf na dálku

Během testování jsem měl možnost vyzkoušet i propojení vozidla s chytrým telefonem pomocí We Connect. Ke spárování je potřeba mít u sebe dva klíče od vozu a samozřejmě si také vytvořit účet u této služby. Po zprovoznění, které mi trvalo zhruba 5 až 10 minut, jsem získal přístup k mnoha funkcím vozu. Na dálku jsem tak mohl zkontrolovat, jestli jsem nezapomněl zavřít okna i stav nádrže/dojezd, ale také je možné vozidlo vzdáleně nastartovat, odemknout/zamknout či jej nechat vychladit.

49547

Nutno podotknout, že se mi ani jednou nestalo, že by některý pokyn služba/auto nezpracovalo a po krátké odezvě (jedna až dvě sekundy) vůz udělal přesně to, oč jsem jej prostřednictvím aplikace požádal. Možnost někomu na dálku odemknout vůz nebo mu přiřadit přístup v rámci aplikace je velmi praktické nejen pro rodiny, ale například třeba také v rámci firemního autoparku.

Aplikace je zpracována přehledně, má několik obrazovek a velká (snadno rozpoznatelná) tlačítka vedoucí k jednotlivým akcím. Podobně jako u BMW či Mercedesu je tak vzdálené ovládání vozu hračkou a věřím, že si jej rychle osvojí například i starší uživatelé, kteří moderním technologiím zase až tak neholdují.

Zhodnocení

Pokud toužíte po praktickém kombíku se stylovým designem a podporou moderních technologií, může být nový Golf Variant přesně tím, co hledáte. Velkorysý vnitřní prostor je doplněn o širokou nabídku motorizací (včetně CNG) a neschází ani možnost propojení vozu s chytrým telefonem. Nadšeni z nového Golfu naopak nebudou řidiči, kteří preferují fyzická tlačítka (nikoliv jen dotyková) a ti, kteří by ocenili plug-in hybridní provedení, které (alespoň prozatím) není v nabídce.

Foto: Ioannis Papadopoulos, fDrive.cz

volkswagen-golf-2020
Klady
  • široká nabídka motorizací včetně CNG
  • velkorysý prostor pro posádku i náklad
  • moderní infotainment
  • možnosti propojení vozu s chytrým telefonem
  • nízká spotřeba
Zápory
  • prozatím bez plug-in hybridního provedení