Volkswagen Caddy 5. generace je výrobcem prezentován jako alternativa k vozům A-MPV, a to zejména ve výbavové linii Caddy Kombi, která je vhodná jak pro řemeslníky, tak pro osobní (rodinné) nasazení. Jaké jsou mé dojmy z vozu?
Technické parametry Volkswagen Caddy (5. generace) Style
Kompletní specifikaceKonstrukce | MPV, 4 501 × 1 855 × 1 798 mm, 1 643 kg |
---|---|
Pohon | Nafta, hnaná náprava: přední |
Výkon | 90 kW, 122 koní / 2 750 ot/min |
Nádrž | 50 l |
Spotřeba | Kombinovaná: 4,6 l / 100 km |
Cena od | 688 999 Kč |
Nová éra stylových užitkových vozů
Důraz kladený na design a estetično moderních vozů (občas bohužel i na úkor praktičnosti) lze vnímat i u nové generace VW Caddy. Vůz v testované metalíze „Zelená Golden“ působí velmi neotřele a zaslouženě na sebe strhává pozornost, čemuž velkou měrou napomáhá také nová příď a záď vozu. Zatímco na masku jsem si musel kvůli žebrování dole s otvorem pro senzory chvíli zvykat, zkosená záď s ostrými liniemi světlometů si mě okamžitě získala. Vůz bych se v některých konfiguracích nebál označit ani za sportovně působící. Kromě této barevné varianty a tří základních barev (šedé, červené a bílé) je k dispozici dalších sedm metalíz, z nichž minimálně modrá vypadá rovněž velmi zajímavě. Pokud vůz v tomto provedení někde uvidíte, jistě si jej všimnete.
Navzdory mladistvému vzezření však Caddy neztratil nic na praktičnosti, alespoň z dojmů, které jsem nasbíral během používání (neprodloužené) varianty Caddy Style osazené jen druhou řadou sedadel a velkorysým zavazadlovým prostorem o objemu 1 213 litrů (měřeno do výšky střechy). Alternativně lze pořídit variantu se třemi sedadly vozidel, případně Caddy Cargo Maxi s objemem 3,7 m². V případě testované verze okamžitě přijde na mysl využití jako velkého rodinného vozu, který má nejen dostatek prostoru pro komfortní cestování na delší trasy, ale také neocenitelné posuvné dveře, u kterých nehrozí poškození na vašem či ostatních vozech při parkování na přeplněném parkovišti. Ocení jej také děti i rodiče, neboť zásadně usnadní manipulaci s dětskými sedačkami a vytahování předmětů. U populárních moderních SUV tento prvek zpravidla nenajdeme.
Interiér odpovídá nejnovějším trendům.
Nový design samozřejmě vychází také z nové platformy MQB využité rovněž u nového Golfu s rozvorem prodlouženým z 2 682 na 2 755 milimetrů. Pokud by vám nebyla současná nabídka dostatečná, ještě v průběhu roku ji rozšíří výrobce kempovací verzí Caddy California (jako nástupce Caddy Beach), který bude mít na přání zákazníků poprvé ve výbavě i kuchyňku. V době pandemie koronaviru zájem o obytné vozy roste, takže si jistě najde své zákazníky.
Technologie: v lecčem překvapí
Po usednutí do nového VW Caddy se ocitnete na místě vzdáleně připomínajícím VW ID.3, ale logicky ještě více nový VW Golf. Dominantou je digitální kokpit s možností přepínání několika různých podkladů – ať už preferujete klasické ručičky, nebo mapu, vždy se můžete spolehnout na skvělou čitelnost. Také volant připomíná ID.3, naštěstí však není kompletně dotykový a zachovává si u většiny řidičů stále oblíbenější fyzická tlačítka. Přepínač osvětlení se vměstnal do bloku dotykových tlačítek na levé straně vedle volantu a hlavní displej infotainmentu o velikosti 6,5, 8,25 nebo 10" dotváří přístrojovou desku spolu s dotykovými tlačítky pro ovládání klimatizace a hlasitosti. Pokud tedy raději mačkáte tlačítka, je vaší jedinou možností volant, škoda jen, že po vypnutí motoru ovládání skrze něj není možné. Zbytek výbavy odpovídá nejnovějším trendům a do interiéru tak můžete pořídit USB-C i podložku pro bezdrátové nabíjení.
Navzdory tomu, že volant působí u testované verze prémiově, musíte počítat s tvrdými plasty takřka všude jinde, v tomto vůz zůstává věrný předchůdcům. Velmi povedená jsou však ergonomická sedadla, která byla vyvinuta pro profesionální řidiče a zkrátka všechny, kteří často cestují na delší vzdálenosti. Komfort sedadel a možnost je nastavit dle preferencí jsem ocenil i při cestě Brno – Praha, mile překvapila také možnost nastavení délky sedáků či bederní opěrky.
Rychle jsem si navyknul také na „joystickové“ řazení 7stupňové dvojspojkové automatické převodovky DSG s elektronickým systémem „shift-by-wire“, která spolehlivě volila rychlosti u 90kW dieselového dvoulitru. V testované úpravě byla dynamika dostačující na bezpečné předjíždění na dálnici, u prodloužené verze Cargo v naloženém stavu by se však podle mého názoru mohla hodit i výkonnější varianta. Výrobce každopádně umožňuje i tažení brzděného návěsu o hmotnosti až 1,5 tuny, kdy může manévrování usnadnit i systém „Trailer Assist“. Během používání vozu jsem mohl vyzkoušet také Park Asist, kdy vůz rozpozná místo vhodné pro podélné zaparkování a na řidiči je jen práce s brzdou a plynem, zatímco vůz šikovně najede do prostoru. Možnost parkovací kamery však vůz bohužel postrádá.
Caddy do každé rodiny?
Nejnovější generace VW Caddy postavená na platformě MQB dokazuje, že se nejedná již jen o užitkový vůz, a pro mnohé tedy jakousi „skříň na kolech“, ale o stylový automobil, který může představovat praktickou alternativu pro velké rodiny. Pokud chcete mít spoustu místa pro přepravu osob či věcí, ale nevyhovuje vám současný trend SUV a jejich různých podob, zkuste nový VW Caddy s cenou startující přibližně na půl milionu korun.
Foto: Volkswagen, Ioannis Papadopoulos, fDrive.cz