Volkswagen Golf eHybrid, úspornější verze plug-in hybridu
test

Volkswagen Golf eHybrid, úspornější verze plug-in hybridu

První jízdní dojmy z Německa

V předchozí generaci Volkswagenu Golf byl jen jeden plug-in hybrid – sportovněji zaměřené GTE. Osmá generace ale přinesla změnu, kromě GTE s výkonem 180 kW je v nabídce i eHybrid, který má pod kapotou 150 kW. A právě teoreticky úspornější verzi jsem si mohl vyzkoušet.

Kolega již testoval Volkswagen Golf osmé generace s mild-hybridním pohonem, ale pro mě je to zároveň první zkušenost za volantem nového Volkswagenu Golf. Hned po usednutí si všímám příjemně tvarovaných sedaček. Nejsou přímo sportovní, ostatně ty bych čekal spíše v GTE, ale mají příjemné boční vedení. A zároveň nabízí nastavitelnou délku sedáku, což v této třídě není běžná věc, ale pro mě s výškou přes 1,9 metru rozhodně příjemný detail.

Technické parametry Volkswagen Golf (2020) eHybrid

Kompletní specifikace
Konstrukcehatchback, ? × ? × ? mm, ? kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: přední
Výkon204 koní
Baterie?, konektory: Mennekes
SpotřebaKombinovaná: ? l / 100 km
Infotainment? displej
Cena od

Druhý poznatek je z infotainmentu. Je vidět, že je kompletně nový, ovládá se jinak, než na co jsem zvyklý, ale je přehledný. Poměrně rychle jsem se zorientoval alespoň v základních funkcích, které potřebuji. Ale nemám čas si hrát déle, tak to nechám na kompletní test. Teď mě zajímá, jak funguje hybridní systém, takže musím jet, abych ho pořádně otestoval.

V navigaci mám zadanou vzdálenost 102 kilometrů a čekám, jak zareaguje auto. Některé plug-in hybridy (například nové Audi) se v případě zadání delší vzdálenosti, než je elektrický dojezd, automaticky přepnou do hybridního módu a efektivně dávkují elektřinu podle charakteru trasy. Golf eHybrid ale zůstává klidný, tak vyrážím na standardní režim, tedy elektrický. Mohl bych ho přepnout manuálně do hybridu, což by bylo teoreticky úspornější, ale nechávám vše ve standardním režimu. Alespoň vyzkouším i elektrický dojezd.

Jízda je příjemná, i když jedu spíše klidnějším stylem, při pár svižnějších průjezdech zatáčkou cítím z podvozku příjemnou jistotu. Ten je ale zároveň i komfortní, alespoň na kvalitních německých silnicích tak působí. Uvidíme později v Česku. Dynamiku nezkouším a při běžné jízdě na horní hranici rychlostních limitů mi bohatě stačí 80 kW elektrického motoru. Na základní režim D a v jízdním módu ECO Golf po sundání nohy z plynu plachtí bez rekuperace, což také oceňuji. Pouze před obcemi nebo křižovatkami automaticky spouští rekuperační brzdění. Jen v několika případech, a vždy to bylo v obci, se mi rekuperace spouštěla bez objektivního důvodu ve chvíli, kdy jsem jel bezpečně pod rychlostním limitem a žádné omezení přede mnou nebylo.

Na baterii ujel Golf eHybrid 50 kilometrů

Po 44 kilometrech mimo dálnici, během kterých se vystřídalo město, vesnice i silnice různých tříd, přijíždím k dálnici. Doporučená trasa ji jen podjíždí a jede oklikou po okreskách, ale já pospíchám na začátek prezentace, tak si to zkracuji po dálnici. Alespoň bude na trase větší podíl dálnice, než byl v plánu. Snažím se přiblížit českým podmínkám, tak jedu i po dálnici okolo 130 km/h, i když spíše mírně nad touto hranicí. Golf eHybrid jede stále na elektřinu ještě dalších 6 kilometrů a na hybridní režim přepíná při 1 % v baterii po 50 kilometrech od startu. Je nutné dodat, že na začátku jsem měl v baterii jen 97 %, takže s plnou baterií by to bylo ještě o nějaký ten kilometr více. Ale i tak je to pěkný výsledek a při jízdě podle českých limitů by měl Golf eHybrid v pohodě zvládat přes 50 kilometrů v kombinovaném provozu. Na silnicích první třídy je totiž limit 100 km/h a na dálnici jsem také většinou jel mezi 130 až 140 km/h.

Po přepnutí na hybridní pohon začíná při jízdě po dálnici auto nabíjet baterii. To také chválím, protože je efektivnější pustit spalovací motor na vyšší výkon, aby pak po městě mohl být vypnutý. K Wolfsburgu tak přijíždím se 7 % v baterii a po městě auto využívá hlavně elektrický pohon. V hybridním režimu tedy evidentně funguje, jak má, jen je potřeba vůz do něj manuálně přepnout.

Do cíle okruhu, který byl zkrácen na 84 kilometrů, ale zase více než třetinu tvořila dálnice, dojíždím se spotřebou 2,1 l/100 km, což považuji za hezký výsledek a jsem přesvědčený, že kdybych na začátku manuálně přepnul do hybridního módu, který je u delších tras efektivnější, byla by spotřeba ještě o něco nižší. Takže moje jízdní dojmy jsou až na pár detailů, které jsem zmínil, veskrze pozitivní a těším se, až Volkswagen Golf eHybrid budu moci prověřit při běžném testu a vyzkoušet jeho elektrický dojezd svojí metodou.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze