Reálná spotřeba benzínu a elektrický dojezd plug-in hybridu Volkswagen Golf GTE
test

Reálná spotřeba benzínu a elektrický dojezd plug-in hybridu Volkswagen Golf GTE

Zaostřeno na spotřebu

Nejnovější generace Volkswagenu Golf nabízí rovnou dvě plug-in hybridní motorizace. Ta silnější dostala stejné označení jako předchůdce, tedy GTE. Má ovšem vyšší výkon než předchůdce a verze se stejným výkonem se nazývá jednoduše eHybrid. V tomto testu se podíváme na reálnou spotřebu a elektrický dojezd silnější verze GTE.

Pokud jde o nejnovější generaci Volkswagenu Golf, zatím jsme přinesli jen test technologií u mild-hybridní verze a první jízdní dojmy ze slabšího plug-in hybridu Golf eHybrid. Nyní se zaměřím na sportovněji zaměřený plug-in hybrid Golf GTE, konkrétně na jeho reálnou spotřebu a elektrický dojezd.

Technické parametry Volkswagen Golf (2020) eHybrid

Kompletní specifikace
Konstrukcehatchback, 4 287 × 1 789 × 1 484 mm, ? kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: přední
Výkon150 (110 + 80) kW, 204 (150 + 109) koní
Baterie? (3,6 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenípalubní: 3,6 kW, konektory: Mennekes
SpotřebaKombinovaná: ? l / 100 km
Cena od896 900 Kč

Jak se můžete podívat výše v katalogu, Volkswagen Golf GTE má kombinovanou spotřebu dle WLTP 1,5 l/100 km a spotřebu elektřiny 11,4 kWh/100 km. Čistě elektrický dojezd pak je podle automobilky 62 kilometrů. Cena startuje na 1 001 900 Kč včetně DPH, ale testovaný kus s příplatkovou výbavou stál 1 183 200 Kč.

Palubní počítač Volkswagenu Golf GTE ukázal spotřebu 1,2 l/100 km.

Nedílnou součástí testu spotřeby je jednotný kombinovaný okruh, který projíždím s každým autem. Ten je dlouhý cca 60 kilometrů a z toho tvoří 17 km dálnice (cca polovina v každém směru, což by mělo eliminovat vliv protivětru), přibližně 16 km jsou města a zbytek silnice druhé a třetí třídy + průjezdy menšími obcemi. Hlavní zásada je jet na horní hranici rychlostních limitů, případně co dovolí situace, ale plynule. U plug-in hybridů zároveň vyjíždím s nabitou baterií, respektive start okruhu je cca 2 kilometry od plného nabití baterie, všechna auta tak mají stejné podmínky. Palubní počítač Volkswagenu Golf GTE ukázal spotřebu 1,2 l/100 km, čímž se mezi plug-in hybridy řadí mezi nejúspornější. Spotřeba elektřiny byla podle palubního počítače 14,8 kWh/100 km.


Vyhodnotil jsem i spotřebu benzínu při ustálených rychlostech, které odpovídají našim limitům mimo město. Tu u plug-in hybridů testuji po vybití baterie. Abych eliminoval vliv převýšení nebo protivětru, jedu každý úsek dvakrát, pokaždé v jiném směru, a výsledek poté průměruji. Na běžných silnicích, tedy při 90 km/h, je spotřeba 5,65 l/100 km, na rychlostní silnici při maximálně povolené „stodesítce“ to bylo 5,75 l/100 km a při dálniční rychlosti 130 km/h palubní počítač ukázal v průměru 7,15 litru na 100 km. Při „devatesátce“ by pravděpodobně spotřeba byla nižší, kdyby se auto nesnažilo nabíjet baterii.

Volkswagen Golf GTE ujel 63 km čistě na elektřinu.

Když ale plug-in hybrid nabíjíte, je možné jezdit i v čistě elektrickém režimu. Ne každý plug-in hybrid ukazuje spotřebu elektřiny na palubním počítači, a tak dělám jen jednotný test dojezdu na plnou baterii. Cca dva a půl kilometru jedu po městě a následně po dálnici rychlostí 90 km/h na tempomat. Abych eliminoval vliv protivětru a převýšení, tak se po dosažení poloviny dojezdu na nejbližším sjezdu otočím a jedu zpět, takže končím ve stejné nadmořské výšce. Tento test elektrického dojezdu jezdím i s vypnutým topením/klimatizací, abych simuloval optimální teplotu a výsledky byly porovnatelné. Volkswagen Golf GTE takto ujel 63 km čistě na elektřinu, jejíž spotřeba podle nabíjení byla 14,9 kWh/100 km.

Režim jízdy Spotřeba benzínu Spotřeba elektřiny
Město (ujeto 57 km) 2,19 l/100 km 11,34 kWh/100 km
Mimo město (90 km/h) 5,65 l/100 km -
Rychlostní silnice (110 km/h) 5,75 l/100 km -
Dálnice (130 km/h) 7,15 l/100 km -
Kombinovaný okruh (60 km) podle palubního počítače 1,2 l/100 km 14,8 kWh/100 km
Spotřeba při testu elektrického dojezdu (podle nabíjení) - 14,9 kWh/100 km

Při testu na kombinovaném okruhu byla venkovní teplota okolo 13 °C a během testu elektrického dojezdu 7 °C. Jelikož tento test probíhal koncem jara, teplota se ještě pohybovala mezi 2 až 15 °C během celého testu.

Během testu dojezdu se podařilo ujet 63 km čistě na elektřinu.

Skutečná spotřeba vyšla na 3,39 l/100 km a 10,8 kWh/100 km.

Za celý test jsem ujel 552 km, během kterých jsem vyhodnocoval i skutečnou spotřebu podle tankování a nabíjení. Na konci testu jsem celkem natankoval 18,7 litrů benzínu a během testu celkem nabil 59,8 kWh, takže skutečná spotřeba vyšla na 3,39 l/100 km a 10,8 kWh/100 km. Poměr těchto hodnot se ale u plug-in hybridů liší podle četnosti nabíjení. Já se snažím nabíjet při každé příležitosti, ale když je jich méně, samozřejmě stoupá spotřeba benzínu a klesá spotřeba elektřiny.

Výsledky za celý test (552 km) Skutečná spotřeba
Elektřina 10,8 kWh/100 km
Benzín 3,39 l/100 km

Komentář autora:

Volkswagen Golf GTE má prakticky stejnou techniku jako již testovaná Škoda Octavia iV, pouze má softwarové naladění. To je nastavené na vyšší systémový výkon, stejně jako má Octavia RS iV. Očekával jsem tedy podobné výsledky, což se potvrdilo. Výrazněji se liší hlavně celková spotřeba a poměr mezi spotřebou benzínu a elektřiny, což je samozřejmě dané délkou tras a četností příležitostí k nabíjení.

Kombinovaný elektrický dojezd se reálně pohybuje okolo 50 kilometrů a v jednotném testu tohoto dojezdu při rychlosti 90 km/h vyšel na velmi pěkných 63 kilometrů. Většinu každodenních tras je tedy možné zvládnout v čistě elektrickém režimu s minimální nebo i nulovou spotřebou benzínu.

Výhodou verze GTE je, že má poměrně vysoký systémový výkon a celkově sportovní charakter. Po přepnutí na režim Sport už dříve naskakuje spalovací motor a když více šlapete na plyn, jde samozřejmě spotřeba stranou. Ale na tomto autě se mi líbí, že je univerzální. Můžete jezdit klidně i s nulovou spotřebou benzínu, ale když se chcete pořádně projet, může se proměnit v „bestii“ s 245 koňmi pod kapotou.

Foto: Marek Tomíšek, fDrive.cz

volkswagen-golf-2020
Klady
  • výkon až 245 koní
  • nízká spotřeba benzínu na okruhu
  • nadprůměrný elektrický dojezd
Zápory
  • auto jede primárně na elektřinu bez ohledu na délku trasy
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze