Audi A3 Sportback e-tron
test

Audi A3 Sportback e-tron

Jízda všeho druhu

Audi A3 nedávno přišlo na trh ve své modernizované verzi. Opomenuty nebyly ani alternativní pohony, které automobilka Audi prodává pod názvem g-tron (pohon na CNG) a e-tron (plug-in hybridní pohon). Druhý jmenovaný jsme si vzali na test a podívali se, jak mu facelift prospěl a pro koho toto auto představuje dobrou volbu.

Design a karoserie: sportovní nádech

Designová stránka v námi testovaném kuse byla potržena paketem S-line, který autu dodá sportovní nádech. V případě e-tronu, který má výkon větší jak 200 koní, se to i hodí. Plug-in hybridní „A3ku“ poznáte podle matně černé mřížky masky chladiče s horizontálními chromovanými žebry až po difuzor, dále také dle nápisu na víku zavazadlového prostoru. Rozměrově si e-tron vede následovně: 4 310 milimetrů na délku, 1 966 na šířku a 1 427 na výšku. Zavazadelník pojme 280 litrů, ale část prostoru si vezme vak na nabíjecí kabely. Ty však můžete mít jen doma v garáží, a tak vás to nemusí trápit.

Technika a výbava: za všechno se platí

Audi A3 e-tron vsází stejně jako bratranec Golf GTE na přeplňovanou čtrnáctistovku s výkonem 150 koní. Ten spolupracuje s diskovým elektromotorem, který má sám o sobě 75 koní a 330 Nm. On sám dokáže A3 rozhýbat i na české dálniční limity, ale poté jde kapacita 8,8kWh baterie dolů podobně rychle jako Jose Aldo po K.O. od Conora McGregora (Aldo padl zhruba po 11 sekundách boje).

Audi A3 Sportback e-tron – test

Audi A3 e-tron (2014)

Rozměry4 310 × 1 966 × 1 427 mm, 1 615 kg
Výkon204 (150 + 102) koní
Baterie8,8 kWh, Mennekes
Dojezd500 + 40 km
Sám elektromotor dokáže vůz rozhýbat i na české dálniční limity, ale poté jde kapacita baterie dolů rychle jako Aldo po K.O. od Conora McGregora.

Kombinovaný výkon 204 koní se přenáší přes šestistupňovou převodovku S tronic na přední kola. Stejně jako v Golfu GTE máte v útrobách hned tři elektro-hydraulicky ovládané mokré spojky. Pohotovostní hmotnost činí 1 615 kilogramů.

A co výbava? Ta má klasický švih Audi, ale v případě e-tronu vždycky dostanete ten vyšší standard. V základní výbavě tak máte například 7palcový infotainment MMI Plus s podporou Audi connect, bezklíčový vstup, 17palcová litá kola, LED světlomety či multifunkční sportovní volant.

Za virtual cockpit, který před modernizací nebyl pro „A3ku“ v nabídce, dáte 18 400 Kč, za repro Bang & Olufsen 22 300 Kč a za MMI navigaci plus s MMI touch dalších 70 300 Kč. Adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go stojí 21 200 Kč, hlídaní jízdního pruhu 17 tisíc a zaplatíte si také za vyhřívaná přední sedadla, a to 9 600 Kč. A když zatoužíte po parkovacím asistentu, který umí parkovat jak kolmo, tak podélně, tak připočtěte dalších 25 400 Kč. A takto můžeme pokračovat a lehce se s částkou dostanete na 1,5 milionu korun. Základní cena je však o necelých 500 tisíc nižší.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nechcete být anonymní? Přihlašte se

Nejživější diskuze