Nejlevnější verze Škody Enyaq se v Česku prodávat nebude

8
Nejlevnější verze Škody Enyaq se v Česku prodávat nebude
Fotografie: skoda-storyboard.com
  • Škoda Enyaq 50 iV se v Česku nebude prodávat a ani do budoucna se s nejlevnější variantou nepočítá
  • Má výkon 109 kW, dojezd 340 kilometrů a pravděpodobně cenu pod milion korun
  • Podle zástupců Škody Auto by o ni nebyl zájem

Včera představená Škoda Enyaq iV slibovala, že půjde o prostorný elektromobil za relativně dostupnou cenu. To skutečně platí, ale mnozí jsou zklamáni, že základní a nejlevnější varianta Enyaq 50 iV se v Česku prodávat nebude a ani se s ní do budoucna nepočítá. Potvrdil nám to Pavel Jína, který má ve Škoda Auto na starosti komunikaci produktu. Nejlevnější verze na českém trhu, tedy Enyaq 60 iV, už stojí přes milion.

Číslovka v označení ukazuje na kapacitu baterie a Enyaq 50 iV má využitelnou kapacitu 52 kWh, celkovou pak 55 kWh. Výkon motoru je „pouze“ 109 kW, což ale méně náročným a klidným řidičům bohatě stačí. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne za 11,4 sekund a dojezd dle WLTP je 340 km. Opět pro většinu řidičů naprosto dostačující hodnota pro běžné každodenní cesty. Nepodařilo se nám zatím zjistit, za kolik se bude prodávat na trzích, kde bude k dispozici, ale pravděpodobně to bude v přepočtu pod milion korun, když Enyaq 60 iV stojí v Česku 1,06 milionu.

Lidé si raději připlatí za Enyaq 60 iV

Podle Pavla Jíny je důvodem tohoto rozhodnutí předchozí průzkum trhu, ze kterého vyplynulo, že si lidé při koupi auta okolo milionu raději připlatí třeba 100 tisíc za delší dojezd. Proto nevidí smysl v tom, aby se na českém trhu prodávala základní verze. Ta má podle něj význam na trzích, kde je například dotace na elektromobil podmíněna maximální cenou auta, do které by se Enyaq 60 iV nevešel.

Podle nás je škoda, že na domácím trhu nejlevnější verze k dispozici nebude. Jak to vidíte vy? Stačil by vám dojezd 340 kilometrů výměnou za nižší cenu, nebo byste si raději připlatili za verzi s dojezdem delším o 50 kilometrů?

Škoda ENYAQ iV odhalena v plné kráse – představení

Technické parametry Škoda Enyaq (2020) 60 iV

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 649 × 1 879 × 1 616 mm, 1 998 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: zadní
Výkon132 kW, 180 koní, točivý moment: 310 Nm
Baterie62 kWh (58 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 120 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 15,9 kWh / 100 km, dojezd: 404 km
Cena od1 239 900 Kč
Diskuze ke článku
Martin Podhorný
Martin Podhorný
Ten důvod bude určitě úplně někde jinde a to je jasné každému. Už jen z toho důvodu, že by většina mých známých kteří alespoň tak nějak hypoteticky přemýšlejí o čistém elektromobilu, určitě šla do menší baterie na úkor lepší ceny a váhy. Stejně tak to máte vy a určitě to tak má nezanedbatelné procento potencionálních zákazníků. A nemyslím si že v tomhle až tak rozhoduje například to že jsem z Prahy. Prostě hromada žváštů které opravdu mrzí u jinak tak skvělého modelu, pravděpodobně by byl velkou konkurencí pro zbytek koncernu..
Josef L
Josef L
Myslím, že se všichni budou divit, ale nejvíce se bude prodávat verze 80, odhaduji 3x více než verze 60.
Tomas H
Tomas H
Naposledy upraveno: 3. 9. 2020 13:51
Ale rozdíl mezi využitelnou kapacitou baterie je jen 6 kWh, tzn. rozdíl v reálném dojezdu při spotřebě cca 16-18 kWh bude 37-33 km (ať si norma WLTP říká co chce). Tzn. pokud je podle Škody verze iV 50 neprodejná, tak podle stejné logiky je neprodejná i iV 60 a člověk si připlatí 100 tisíc za dalších 20 kWh až za iV 80. Když už tu základní variantu mají tak ji nabídnout, ať trh rozhodne! Možná se bojí, že když je rozdíl mezi iV 50 a 60 tak malý, že by ji naopak lidi i kupovali... Spoustu lidí čeká na dostupné EV které má vše potřebné (3f nabíječku, chlazenou baterku, tepelné čerpadlo) ale výrobci místo aby bojovali o každý prodaný kus tak stále mají nějaké výmluvy...

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze