Škoda Enyaq iV je dnes ředitelským vozem Tour de France

6
Škoda Enyaq iV je dnes ředitelským vozem Tour de France
Fotografie: skoda-storyboard.com
  • Při dnešní etapě Tour de France je Enyaq iV ředitelským vozem
  • Má mnoho úprav, aby naplňoval potřeby ředitele závodu
  • Ve flotile Tour de France je celkem 30 vozů z rodiny Škoda iV

Po včerejší světové premiéře v české metropoli Praze prokáže Škoda Enyaq iV již dnes své sportovní kvality jako ředitelský vůz na Tour de France. První model značky Škoda na bázi modulární platformy pro elektromobily (MEB) byl na roli „velitelské centrály“ ředitele závodu Christiana Prudhomma důkladně připravován.

Červeně lakovaný Enyaq iV vedle panoramatické prosklené střechy disponuje i šesti anténami, speciální sirénou, ledničkou a vysoce moderním velínem v zadní části kabiny. S takovou výbavou lze na palubě vozu přijímat a předávat informace, Christian Prudhomme kromě toho může přímo z vozu vydávat pokyny nebo organizovat provoz pelotonu. Je také v neustálém kontaktu se závodními komisaři a dalšími organizačními vozy a předává si s nimi informace o aktuálním průběhu závodu. Takto speciálně upravený Enyaq iV má rovněž zpevněný podvozek, aby odolal náročným podmínkám během závodu. Vzhled vozů pak dokresluje branding se sponzory závodu. Na tomto walkaround videu se můžete podívat, jak taková přestavba vypadá.

Kromě dnešní 183kilometrové etapy z Gap do Privas doprovodí nová vlajková loď značky Škoda cyklisty také při individuální časovce z Lure do La Planche des Belles Filles a naposledy také během závěrečné etapy dlouhé 122 kilometrů. Ta vede z Mantes-la-Jolie do Paříže, kde závodní pole po 21 absolvovaných etapách a celkem 3 470 kilometrech projede cílem na pařížském bulváru Champs-Élysées.

Při Tour de France pojede až 250 vozů Škoda, včetně 30 modelů iV

Enyaq iV tak bude součástí flotily až 250 vozů, které Škoda při své 17. účasti na Tour de France v roli oficiálního hlavního partnera poskytne organizátorům a vedení závodu. Česká automobilka se přitom letos zaměřuje zejména na trvale udržitelný rozvoj a elektromobilitu: celkem 30 vozů z letošní flotily tvoří modely rodiny Škoda iV s plug-in-hybridním nebo čistě bateriovým pohonem. Protože stejně jako jízdní kolo reprezentují trvale udržitelnou individuální mobilitu, představuje Tour de France optimální možnost prezentace těchto vozů před mezinárodním publikem.

Technické parametry Škoda Enyaq (2020) 60 iV

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 649 × 1 879 × 1 616 mm, 1 998 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: zadní
Výkon132 kW, 180 koní, točivý moment: 310 Nm
Baterie62 kWh (58 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 120 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 15,9 kWh / 100 km, dojezd: 404 km
Cena od1 239 900 Kč
Diskuze ke článku
Vojtěch Bučina
Vojtěch Bučina
Kluci z Tour mají větší dojezd než ta škodovka.. Proto jich musí mít tolik:)
Petr Šraier
Petr Šraier
Naposledy upraveno: 8. 9. 2020 15:19
Jo cca dvouapůltunovej crossover za 1+ mio, kterej bude po většinu času vozit stokilovýho chlapa, to je ta správná cesta k "zelené" dopravě ... :-D :-P
Pro jistotu se raději hmotnost uvedeného nesmyslu (nikde?) neuvádí, vycházím ze srovnatelných modelů.
Libor Filák
Libor Filák
Jede to jenom tři etapy, asi to nestihnou dobíjet.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze