Elektrický sedan působí naživo zcela odlišně než klasická třída E. Kabina se na obou koncích přiblížila ke koncům auta, kola jsou díky obřímu rozvoru prakticky v rozích karoserie. Kapota je díky tomu více skloněná a víko kufru poměrně malé. Hladké boky nenarušují kliky; jsou vyjížděcí, podobně jako u EQS, a nezhoršují tak aerodynamiku. Celkový styl se podobá většímu EQS, avšak proporce přesto působí dynamičtěji. Menší EQE je také, na rozdíl od svého většího a staršího vzoru, tříprostorovým sedanem, což k jeho charakteru sedí lépe, než výklopná zadní stěna vlajkového EQS.
Nejdůležitější elektrický Mercedes naživo: sportovec i byznysmen
Příď si odpustila průběžný svítící diodový pás, což bylo dosud poznávací znamená Mercedesů řady EQ. Naopak neschází plná maska se vzorem hvězdiček, zdánlivý detail, který však říká světu, že i zde pracovali pečliví konstruktéři a designéři ve značkových standardech. Naopak záď se nastoleného stylu drží a vypadá velmi podařeně. Dojem podtrhují bezrámová okna, na výběr jsou hned zpočátku dvě linie, jedna luxusní, druhá AMG se sportovním švihem. Rozdíl mezi nimi je nečekaně citelný. Zejména, když si k té sportovní doobjednáte matnou temně šedou metalízu a velmi originální kola.
Kapotu si ani zde uživatelsky neotevřete, opět tedy chybí frunk. Je to o to větší škoda, že kufr není ani rekordně velký, ani ideálně přístupný. Nabíjecí kabely si tak budete muset nechávat navrchu, pokud nechcete na daleké cestě u AC nabíječky vykládat celý zavazadelník. Naopak nechybí výklopný trychtýřek na dolévání kapaliny ostřikovačů. Což je i zde jediný uživatelský zásah, který od vás bude auto vyžadovat. Dveře se na přání elektricky otevírají a zavírají i zde, ovšem na rozdíl od EQS pouze přední. Předpokládá se totiž, že EQE si mnohem častěji budete řídit sami, zatímco v EQS vás budou vozit na pravém zadním sedadle.
Uvnitř nacházíme perfektní zpracování a příjemné materiály. I zde začal postupný odklon od politicky čím dál méně korektní kůže ke kvalitním udržitelným náhražkám, z nichž je například povrch palubní desky. Na omak je vše příjemné, avšak nacházíme první hierarchické rozdíly proti EQS. Především několik tvrdých ploch na dveřích a středovém tunelu v místech, kde je větší model důsledně vyměkčený. Ovšem jen v místech, jichž by se posádka neměla trvale dotýkat. I zde je na výběr verze s Hyperscreenem i bez něj, ta druhá působí subjektivně vzdušněji. Přední sedadla jsou velice povedená a pozice za volantem bezchybná. Nechybí dvoupatrová odkládací konzola, která toho pojme opravdu hodně. Vzadu se sedí výše, díky čemuž je sedák dostatečně vysoko nad podlahou a podpírá i stehna. Toho se u řady elektromobilů bohužel nedočkáte. V pořádku je i sklon opěradla a materiály, obklopující tamější místa. Kufr není příliš velký, avšak to platí i o třídě E, čili k žádným velkým ústupkům nedochází. V souladu s tradicemi má však ideální tvar, bezchybné čalounění a vzpěry víka, které jej nijak neomezují a neohrožují případná zavazadla.
Technické parametry Mercedes-Benz EQE 350
Kompletní specifikaceKonstrukce | sedan, 4 946 × 1 961 × 1 512 mm, 2 350 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: zadní |
Výkon | 215 kW, 292 koní, točivý moment: 565 Nm |
Baterie | 98 kWh (89 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 170 kW, palubní: 22 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 16,9 kWh / 100 km, dojezd: 611 km |
Cena od | 2 048 530 Kč |