Nejdůležitější elektrický Mercedes EQE naživo: sportovec i byznysmen v jednom

IAA Mnichov 2021
Nejdůležitější elektrický Mercedes EQE naživo: sportovec i byznysmen v jednom
Fotografie: Martin Pultzner, fDrive.cz
  • Elektrická alternativa třídy E se vzdala klasických proporcí, přesto působí elegantně
  • Na rozdíl od většího EQS je Mercedes EQE klasickým sedanem

Elektrický sedan působí naživo zcela odlišně než klasická třída E. Kabina se na obou koncích přiblížila ke koncům auta, kola jsou díky obřímu rozvoru prakticky v rozích karoserie. Kapota je díky tomu více skloněná a víko kufru poměrně malé. Hladké boky nenarušují kliky; jsou vyjížděcí, podobně jako u EQS, a nezhoršují tak aerodynamiku. Celkový styl se podobá většímu EQS, avšak proporce přesto působí dynamičtěji. Menší EQE je také, na rozdíl od svého většího a staršího vzoru, tříprostorovým sedanem, což k jeho charakteru sedí lépe, než výklopná zadní stěna vlajkového EQS.

Nejdůležitější elektrický Mercedes naživo: sportovec i byznysmen

Příď si odpustila průběžný svítící diodový pás, což bylo dosud poznávací znamená Mercedesů řady EQ. Naopak neschází plná maska se vzorem hvězdiček, zdánlivý detail, který však říká světu, že i zde pracovali pečliví konstruktéři a designéři ve značkových standardech. Naopak záď se nastoleného stylu drží a vypadá velmi podařeně. Dojem podtrhují bezrámová okna, na výběr jsou hned zpočátku dvě linie, jedna luxusní, druhá AMG se sportovním švihem. Rozdíl mezi nimi je nečekaně citelný. Zejména, když si k té sportovní doobjednáte matnou temně šedou metalízu a velmi originální kola.

Mercedes EQE se umí převtělit do dvou překvapivě rozdílných charakterů, sportovního a luxusního

Kapotu si ani zde uživatelsky neotevřete, opět tedy chybí frunk. Je to o to větší škoda, že kufr není ani rekordně velký, ani ideálně přístupný. Nabíjecí kabely si tak budete muset nechávat navrchu, pokud nechcete na daleké cestě u AC nabíječky vykládat celý zavazadelník. Naopak nechybí výklopný trychtýřek na dolévání kapaliny ostřikovačů. Což je i zde jediný uživatelský zásah, který od vás bude auto vyžadovat. Dveře se na přání elektricky otevírají a zavírají i zde, ovšem na rozdíl od EQS pouze přední. Předpokládá se totiž, že EQE si mnohem častěji budete řídit sami, zatímco v EQS vás budou vozit na pravém zadním sedadle.

Uvnitř nacházíme perfektní zpracování a příjemné materiály. I zde začal postupný odklon od politicky čím dál méně korektní kůže ke kvalitním udržitelným náhražkám, z nichž je například povrch palubní desky. Na omak je vše příjemné, avšak nacházíme první hierarchické rozdíly proti EQS. Především několik tvrdých ploch na dveřích a středovém tunelu v místech, kde je větší model důsledně vyměkčený. Ovšem jen v místech, jichž by se posádka neměla trvale dotýkat. I zde je na výběr verze s Hyperscreenem i bez něj, ta druhá působí subjektivně vzdušněji. Přední sedadla jsou velice povedená a pozice za volantem bezchybná. Nechybí dvoupatrová odkládací konzola, která toho pojme opravdu hodně. Vzadu se sedí výše, díky čemuž je sedák dostatečně vysoko nad podlahou a podpírá i stehna. Toho se u řady elektromobilů bohužel nedočkáte. V pořádku je i sklon opěradla a materiály, obklopující tamější místa. Kufr není příliš velký, avšak to platí i o třídě E, čili k žádným velkým ústupkům nedochází. V souladu s tradicemi má však ideální tvar, bezchybné čalounění a vzpěry víka, které jej nijak neomezují a neohrožují případná zavazadla.

Se superobrazovkou Hyperscreen se pojí i odlišná palubní deska klasičtějších tvarů

Technické parametry Mercedes-Benz EQE 350

Kompletní specifikace
Konstrukcesedan, 4 946 × 1 961 × 1 512 mm, 2 350 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: zadní
Výkon215 kW, 292 koní, točivý moment: 565 Nm
Baterie98 kWh (89 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 170 kW, palubní: 22 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 16,9 kWh / 100 km, dojezd: 611 km
Cena od2 048 530 Kč
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze