Podobu čtvrté generace Mitsubishi Outlander známe již od roku 2019, kdy se na ženevském autosalonu představil koncept s nezvyklým jménem Engelberg Tourer. O dva roky později se ukázal a v Japonsku začal prodávat nový Outlander, ten v roce 2024 nakonec dorazí i do Evropy, což je novinka vzhledem k tomu, že ještě před nedávnem značka zvažovala své stažení ze starého kontinentu. Nyní však patří do skupiny Renault-Nissan-Mitsubishi, a to jí otevřelo přístup mj. ke koncernovým platformám. A právě s jejich využitím také nová generace vznikla.
Zatímco na jiných trzích je dostupná i mild-hybridní či čistě spalovací verze, Evropa se dočká pouze plug-in hybridu PHEV. Ten přišel původně v roce 2013 a dočkal se v Evropě vřelého přijetí; díky své inovativní koncepci a každodenní použitelnosti si jej vybralo 200 000 Evropanů a například v Nizozemsku šlo dlouhou dobu o nejprodávanější nabíjecí automobil vůbec. V novém vydání Outlanderu postaveném na koncernové platformě CMF-CD však půjde o novou generaci PHEV pohonu. Ten se aktuálně dolaďuje pro Evropu a automobilka o něm zatím téměř nic oficiálně neprozradila. Víme pouze, že nebude chybět aktivní řízení pohonu všech kol Super-All Wheel Control či sada nejmodernějších bezpečnostních a informačních technologií.
Lze si však zaspekulovat, že by se parametry nemusely příliš lišit od japonské verze, kterou již známe. Ta používá vylepšenou verzi původního atmosférického zážehového čtyřválce 2.4 MIVEC o výkonu 170 k a dva střídavé synchronní elektromotory s pevnými magnety o výkonech 115 k vpředu a 136 k vzadu. S větší trakční baterií o kapacitě 20 kWh stoupl čistě elektrický dojezd na 87 km podle tamější normy. Velkou novinkou je ovšem sedmimístná verze umožněná novou konstrukcí zadního poháněcího modulu, který nově integruje jak samotný motor, tak řídicí elektroniku. Nic z toho ovšem nemusí u evropské verze platit, i když lze očekávat, že velikost baterie ani výkony všech motorů se asi měnit nebudou.