Ačkoliv je velká škoda, že v Evropě lze novou generaci Outlanderu pořídit jen s jedním typem pohonu, po stránce výbavy se již tak velké omezení nekoná. K dispozici je proto pět výbav, přičemž předtím otestovaný exemplář s bílým lakem karoserie byl v prostředním výbavovém stupni. Nyní tu máme špičkově vybavený kousek ve výbavě Instyle+, což je znát už na první pohled. Základem jsou zde opět 18" disky kol, všímavému oku neunikne četné chromovaní dvoubarevně lakované karoserie a prosklená střecha. Základem je i modrošedá metalíza, která je pro ostatní nižší výbavy za příplatek 22 500 Kč. Kdo chce „být ve stylu“, může si připlatit nejméně 45 932 Kč za 20" disky kol. S nimi sice bude o něco horší jízdní komfort, ale Outlanderu to s takto velkými koly sluší, což dokazuje přiložená galerie. Když se pak podívám zpětně na to, jak vypadala kabina prvně testovaného Outlanderu, je až šokující, jak rozdílně může vypadat stejný model v různých výbavách.
Technické parametry Mitsubishi Outlander (2024) PHEV
Kompletní specifikaceKonstrukce | SUV, 4 720 × 2 144 × 1 750 mm, 1 995 kg |
---|---|
Pohon | Hybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 225 kW, 306 koní, točivý moment: 450 Nm |
Baterie | 22,7 kWh (17 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 40 kW, palubní: 3,5 kW, konektory: CHAdeMO, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: ? l / 100 km |
Cena od | 1 287 950 Kč |
Zatímco zvenčí se dostalo jen na pár zkrášlení, po usednutí do kabiny vrcholně vybaveného Outlanderu málokdo řekne, že to evropská konkurence umí lépe. Nejvíce mě asi zaskočila karamelově zbarvená kůže všude možně v kabině, hlavně pak neuvěřitelně měkoučká sedadla. Ta nabízela dvoustupňovou paměť pro řidiče a spolujezdce, elektrický výhřev, masáž pro oba přední cestující a v parných letních dnech ocení každý třístupňové odvětrávání. Ve výbavě Instyle+ je pak přítomen i samostatný panel klimatizace pro zadní cestující. Ti si mohou nastavit vlastní teplotu, ale nikoliv již rychlost ofuku. O tom rozhodují cestující vpředu, což je za mě škoda. Za průměrný pak musím označit masážní program pro obě přední sedadla. Sice jsou zde na výběr dva programy a volit lze i sílu a rychlost, avšak jako u většiny mainstreamových značek, i zde musíte brát slovo masáž s troškou nadsázky.
Naopak velké plus dávám za lepší audiosystém od firmy Yamaha. V segmentu neprémiových SUV se Outlander dotáhl na špičku segmentu, protože tak vymakaný systém jsem dlouho neregistroval. Začnu základními parametry: 12 strategicky rozmístěných reproduktorů zde poskytuje celkový výkon 1 600 W a přítomen je digitální signální procesor (DSP), který využívá akustickou technologii vyvinutou pro koncertní sály a divadla. Dále disponuje ladicím systémem optimalizovaným pro zvuk ve vozidle a reproduktory využívají membránu Zylon. Ta je tím nejlepším, co lze zvolit. Audiosystém má navíc mnoho nastavení, takže si lze určit, zda chcete mít výstup v podobě studia, koncertního sálu nebo třeba živého vystoupení. To samo o sobě by ale bylo málo, protože tyto režimy nabízí kde kdo. Mitsubishi si proto řeklo, že vyladí vše k dokonalosti a audiosystém sám „poslouchá“, co se děje kolem. Kromě přidání hlasitosti při vyšší rychlosti (nebo obecně při vyšším jízdním hluku v kabině) se zvedne hlasitost i v případě, že venku začne hustě pršet! Bubnující kapky přívalového deště totiž dokáží často vyvolat nepříjemný ruch a výrobce na to pamatoval.















Přijde vám to snad málo? Budiž. Pak je tu další funkce, která se vztahuje ke klimatizaci vozu. Stačí si představit naplno puštěnou klimatizační jednotku, která se snaží celou kabinu co nejrychleji vychladit. Přidejte k tomu hluk ventilátorů odvětrávacího systému v předních sedadlech a opět máte vytvořenou směsici hučení, která otráví snad každého. Jenže zatímco v běžném vozidle by musel řidič manuálně zvýšit hlasitost audia, tady vše udělá vůz za vás. Pro co nejlepší poslech jsou navíc důležité nejen kvalitní reproduktory a zesilovač, ale také síla kabeláže a odhlučnění. A zatímco o kabeláži se Yamaha či Mitsubishi nezmiňuje, všechny dveře vozu jsou „vystlané“ pryskyřicí. Ve zbylých částech vozu jsou pak přidány další tlumící materiály. Osobně mám rád taneční muziku z 90. let a mohu říci, že pouze jeden vůz se dokáže přiblížit k novému Outlanderu tím, jak hezky, čistě a nahlas hraje. Tím je Volvo XC90 se systémem Bowers & Wilkins.
To by měla být pro Mitsubishi velká pochvala, ačkoliv musím dodat, že pro oba vozy platí totéž – je potřeba přehrávat hudbu z vysoce kvalitního zdroje. Jakmile si pustíte běžné FM rádio, rázem jsou všechna kouzla pryč. Co se týče dalšího popisu, ani nejvyšší výbava nezměnila nic na tom, že se kousek od páky automatu nacházel lesklý velký kruhový ovladač jízdních režimů, který nabízel sedm nastavení. Cením jiný dekor kolem něj, jenž nevypadal tak nevzhledně a lacině jako u předešlé testované verze. I zde platí, že s objemem kufru to není žádná sláva. Kvůli nové a podstatně větší baterii s hrubou kapacitou 22,7 kWh je potřeba počítat s tím, že kufr pojme 498 až 1 422 litrů zavazadel, což na špičku segmentu rozhodně nestačí. Plus dávám za přítomnost o dost tmavších zadních oken, která jde dále zatemnit manuálně ovládanými stínícími roletkami.













Vzadu tak můžete mít na podlaze klidně položenou tašku s cennostmi a prakticky nikdo nemá šanci poznat, že tam je. Nejvyšší možná výbava zkrátka dokáže nový Outlander vyšperkovat k dokonalosti a málokdo by mohl říci, že mu něco chybí. Po motorové stránce se pak nemění vůbec nic a zatímco třeba v USA je k dispozici i verze s předním pohonem, evropský trh raději rovnou dostal populární čtyřkolku. Pod kapotou proto najdeme stále zážehový čtyřválec bez přeplňování nebo přímého vstřiku paliva, který nabízí objem 2,4 l a skromný výkon 136 koní. K tomu se přidávají dva elektromotory, kdy ten přední disponuje výkonem 85 kW a točivým momentem 255 Nm. Zadní je pak netradičně silnější, a to díky výkonu 100 kW. Současně nabízí nižší točivý moment 195 Nm.
Celkem může řidič využívat výkon 225 kW (306 koní), což zajistí zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,9 s. Oproti předchůdci je zde novinkou systém recirkulace výfukových plynů, rozšířené kanály chlazení a integrované sběrné výfukové potrubí ve prospěch nižší spotřeby a vyššího výkonu. Outlander PHEV současně dostal tepelné čerpadlo a až do rychlosti 135 km/h umí jet čistě na elektřinu. Díky baterii s využitelnou kapacitou cca 17 kWh jsem opakovaně ujel 60 km v čistě elektrickém režimu. To je o 10 km méně, než se mi dařilo v případě méně vybavené verze s výbavou Intense. Z mého pohledu za to mohlo hlavně časté používání větrání sedadel a také klimatizace, která běžela vždy na druhý rychlostní stupeň ze sedmi. I zde šlo využívat pádla pod volantem, jimiž se ovládá síla rekuperace.
Už jsme si jednou řekli, že vůz sbírá cenné body za možnost nabití na rychlé nabíječce výkonem až 40 kW, jenže výrobce nevsadil na klasickou CCS přípojku, ale využil zastaralé CHAdeMO. To by se mělo prý ještě letos změnit a dorazit by měla verze s CCS přípojkou. Pokud se tak stane, Outlander přijde o jeden z největších mínusů, jaké má. A co spotřeba? Zatímco elektrický dojezd nikdy nepřevýšil již zmíněných 60 km, při jízdě na benzin se spotřeba vyšplhala jen o 0,3 l výše oproti nižší výbavě. Celý test jsem přitom jezdil po stejných trasách, takže nelze říci, že by se měnil sklon silnic. Rozdílem byly jen teploty přes den, protože i jízdní tempo bylo na chlup stejné. Tím pádem je vidět, že maximální výbava vozu si částečně (a trošku očekávaně) dokáže vzít něco málo navíc. Za mě se to rozhodně vyplatí, i když musím poznamenat, že objem palivové nádrže 53 l není na takto velké auto nic moc.
Celkově jsem pak z plně vybaveného exempláře nadšený. Škoda, že nejde přikoupit adaptivní odpružení, protože pasivní tlumiče zde sice odvádí dobrou práci, ale s vozem na 20" kolech nejde jet naprosto plavně a současně ani sportovně. Naopak luxusně ztvárněná kabina a plno dodatečných prvků výbavy vše dostatečně nahrazují. Pokud se pak výrobci podaří odstranit zastaralý nabíjecí mechanismus a vyřeší ovládání leckterých bezpečnostních systémů na palubě, pak může být nový Outlander velmi žádané zboží.
Foto: Roman Havlín, fDrive.cz