Že bude třetí generace Mini Countryman výhradně elektrická, není žádné tajemství. Ani fakt, že přinese nový designový jazyk, který by měl tradiční anglickou značku zbavit části historizujícího nánosu. Jenže vedení BMW Group nyní oznámilo, že konzervativní chromový styl není jedinou tradicí, která brzy padne. Nové Mini Coutryman se totiž začne v listopadu 2023 jako vůbec první automobil značky vyrábět mimo hranice Spojeného království. Konkrétně v lipském závodě BMW, bok po boku s technicky spřízněnými předopohonovými BMW řady 1 a 2.
Zda byla hlavním důvodem tohoto kroku racionalizace či obava z budoucích celních vztahů mezi Velkou Británií a Evropskou unií, automobilka neupřesnila. Každopádně půjde o předzvěst nové, čistě elektrické doby v lipské továrně, kterou podtrhne vybudování osmi nových výrobních linek za 800 milionů eur (18,8 miliardy korun) do roku 2024.
Automobilka také prozradila několik údajů nového modelu. Bude k mání s pohonem předních (Countryman E) nebo všech kol (Cooper SE Countryman ALL4), přičemž ve druhém případě bude prvním Mini s plně elektrickým pohonem 4×4. Předokolka nabídne svěžích 191 koní, čtyřkolka se pak s výkonem 313 k stane malou motokárou. Baterie nabídne kapacitu 64,7 kWh a odhadovaný dojezd dosáhne až 450 km.
Termín malá motokára ovšem není úplně na místě, protože rychlý růst pokračuje a Countryman III bude s délkou 4 429 mm historicky největším Mini. Zcela proti dnešním aerodynamickým trendům pak jde i nárůst celkové výšky téměř o 6 cm na výsledných 1 613 mm. Více zatím nevíme, kromě toho, že stávající ušlechtilá kůže spolu s opulentními chromy ustoupí veganským a recyklovaným materiálům bez vnějších i vnitřních ozdob. Vrátit by se měla rovněž střídmost, kterou proslulo původní Mini z roku 1959 i jeho následovníci.