Mini ukázalo 405 cm dlouhý, pětidveřový crossover Aceman, který naznačuje, že design této retroznačky bude zanedlouho mnohem méně retro. Zásadní poznávací znaky kalibru výrazných kulatých světlometů a chromovaných lemů totiž nesentimentální šéfdesignér BMW Group Adrian van Hooydonk poslal do historie a značce určil mnohem modernější, naléhavější styl. Ten se zbavil oblin, které pan Hooydonk obecně nemá rád, a poklidný historizující styl nahrazuje znepokojivou souhrou křivek doplněnou mnoha kontrastními prvky. Harmonii střídá chaos, líbivost je ta tam. Ostatně, komu se chce nový jazyk zalíbit, naznačují tovární fotografie, na nichž pózuje spokojený Asiat. Zajímavé je, že o tomto přístupu Hooydonk v tiskové zprávě hovoří jako o návratu k designovým prvkům typickým pro značku. Jak se s tím slučuje náhrada tradiční šestiúhelníkové masky osmiúhelníkovou, snad ukáže čas.
V rámci tzv. čistého designu tak umlkly prakticky všechny ozdoby a slovo dostaly jen samotné proporce. Ty určuje extrémní šířka 199 cm a vydatně jí pomáhá mohutné oplastování prahů a lemů blatníků. Oba konce vozu byly rovněž ponechány co nejhladší, aby vynikla jejich optická mohutnost. Zejména příď, jejíž někdejší masku připomíná už jen zelenkavě svítící oktagon, nenechá ani v noci nikoho na pochybách, jaké auto se blíží. Kdo by ještě pochyboval, toho ujistí velký displej v horní části virtuální masky, na jehož obrazce navazují maticové světlomety, které kromě své hlavní funkce dokáží rovněž takto komunikovat s okolím. Efekt hmyzích očí podtrhuje divokou směs pocitů, kterou pohled na příď konceptu budí.
Záď vystavující světu obří plochu vyzdobenou velkým nápisem zcela v duchu čínského vkusu zase budí dojem, že před vámi jede mnohem větší auto. Nechybějí samozřejmě ani oblíbené union jacky v zadních svítilnách, ovšem tentokrát jen naznačené svítivými ploškami. I zde dojem podtrhuje černé oplastování lemující zespodu zadní nárazník.
V interiéru se rovněž nedalo na nostalgii. Bez milosti odtamtud zmizelo vše, co jen vzdáleně připomíná živočišné materiály, a také co není zcela nezbytně třeba. Styl se tak obloukem vrátil k původní Issigonisově myšlence a ponechal na palubní desce jen jediný kulatý displej uprostřed a pod ním lištu s několika ovladači. Vše ostatní bylo uklizeno. Aby rovné plochy bez jakéhokoliv členění nepůsobily banálně, kreativita se otevřela naplno při volbě povrchů. Ty pokrývá hrubý úplet z recyklovaného polyesteru. Sedadla pak zdobí opět motiv union jack a vše korunuje volant potažený výrazně zeleným velurem. Koho by to nudilo, tomu auto zvedne náladu při každém nastoupení barevnou hudbou promítanou na palubní desku.
Jenže to není vše, co nám Aceman přišel sdělit. Bude totiž podobně jako ostatní nové modely využívat novou, čistě elektrickou platformu, která by měla miniaturní obestavěný prostor využít mnohem lépe než stávající Mini Cooper SE. K tomu se budeme moci těšit na moderní technologie včeně OLED displeje uvnitř a zcela nového operačního systému založeného na Android Open Source Project (AOSP). Ten by měl umožnit mimořádné rozšíření digitálních funkcí.
Na podrobnější technické údaje a případnou sériovou podobu Acemanu si budeme muset ještě počkat, jasno by ale zřejmě mělo být ještě letos.