Čínsko-britský výrobce MG se u nás rekordně rychle etabloval. Aktuálně je jedenáctý mezi značkami na českém trhu s tím, že si meziročně o čtyři příčky polepšil a tím jeho ambice v žádném případě nekončí. Jeho snahy v současné době proto míří k vytvoření a upevnění základny loajálních zákazníků a také k posílením dealerské sítě, která se vyvíjí velmi dynamicky, přesto už místy nestačí zájmu zákazníků. Ačkoliv její současné úspěchy stojí především na spalovacích modelech v čele s výběhovým SUV MG ZS, velmi dobře se daří i elektromobilům. Ostatně rovněž výběhový model MG4 se stal jedním z bestsellerů. Novinka jménem MGS5 EV by tento trend ráda upevnila.

Nové kompaktní SUV délky 4,4 m sdílí modulární platformu MSP právě s kompaktním hatchbackem MG4, ačkoliv paradoxně na rozdíl od něj nenabídne pohon všech kol, nebo aspoň prozatím ne. Přináší tedy zadní pohon, pokročilý, částečně hliníkový podvozek s pětiprvkovým zavěšením zadních kol a výběr ze dvou pohonů, přičemž ten slabší o výkonu 170 k se spoléhá na baterii LFP o kapacitě 49 kWh. S ní vůz ujede podle WLTP až 340 km a s uvedeným výkonem zrychlí z klidu na stovku za 8 sekund, aby se zrychlování zastavilo na hodnotě 170 km/h. Silnější pohon s výkonem 231 k potom zvládne stovku z klidu za 6,3 s, dosáhne až 190 km/h.
Energie pochází z moderní baterie CATL typu CTP s horizontálně umístěnými články, které nezabírají tolik místa a když s věkem bobtnají, nevytvářejí takový vnitřní tlak. Podle výrobce jsou zcela bezpečné vůči požáru a pod podlahou zabírají jen 11 cm místa na výšku. Ta základní o kapacitě 49/47,1 kWh (brutto/netto), určená pro slabší motor, používá chemii LFP a nabíjí se rychlostí 7 kW na AC, případně 120 kW na DC. Ujedete s ní podle WLTP až 340 km. Větší sada o kapacitě 64/62,1 kWh se spoléhá na tradiční chemii NMC a nabíjí se rychlostmi 11 kW a 139 kW. Vystačí až na 480 km podle WLTP. Základní verze se nabíjí 7 kW 1f AC/120 kW DC, silnější potom 11 kW 3f AC/139 kW DC, nabití 10–80 % SoC trvá 24/28 minut.







Technici se chlubí moderními prvky elektrovýzbroje. Pozměnili poměry jednotlivých prvků v baterii NMC za účelem omezení rizika požáru tak, že omezili podíl reaktivního niklu z obvyklého poměru 8/1/1 na 5/2/3. Podařilo se jim také významně snížit vnitřní odpor v článkách na 0,48 mΩ při 25° C a 50 % SoC, zatímco u konkurentů jsou běžné násobky této hodnoty. Následkem toho se povedlo vnitřní tepelné ztráty baterie stlačit pod 5 %, zatímco někteří konkurenti takto maří i přes 13 % energie. Klíčový je samozřejmě nízký součinitel čelního odporu vzduchu Cx 0,27, ovšem své udělal i synchronní elektromotor, který díky vinutí statoru vodiči s obdélníkovým průřezem může být při stejném výkonu menší a snadno zvládá jmenovité otáčky 17 000/min. To je téměř dvakrát tolik, než elektromotor APP550 v platformě VW MEB.
Design oblé karoserie je jedním z posledních, na němž se zatím nepodílel nový designér Jozef Kabaň. Typicky čínsky rozvlněné křivky vykreslují klasicky střižené SUV s dlouhým rozvorem a vysokou přídí, ozdobené výraznými prolisy na bocích, plnou přídí s úzkými světlomety a horizontálně členěnou zádí se světlomety ve tvaru smajlíků. Styl se tedy poměrně výrazně liší od ostře řezaného MG4 se samou hranou, na to si ale budeme muset zvyknout, protože právě design zmíněného modelu zapříčinil jeho špatné prodejní výsledky v Číně a předčasné uvedení nástupce už napřesrok, který se poslušně vrátí k osvědčeným oblinám.





Uvnitř se podařilo vyčarovat skutečně hodně místa, hlavně ve druhé řadě. Prostor připomíná největšího konkurenta v podobě Škody Elroq, který má podobné proporce. Zcela se ovšem liší pojetí interiéru; ten v MG je tvarován mnohem jednodušeji, místy až téměř stroze. Architekti ovšem nešetřili měkkými materiály a dokonce ani mechanickými ovladači, které jsou u kompletní konkurence už hodně vzácným zbožím. Kdo má rád měkké pohodlí, bude s posezem spokojen, na nějaké sportování to tu ovšem není, čemuž ostatně podle zástupců značky odpovídá i komfortně laděný podvozek. MGS5 nabízí prostor pro pět dospělých a 453 l zavazadel. Utáhne brzděný přívěs o hmotnosti až 750 kg.
Potěší dlouhý seznam standardní výbavy, rozdělené do dvou linií. Připlácí se jen za metalízu 16 000 Kč, jinak je vše v ceně, a to včetně datového připojení u vyšší linie na omezenou dobu. Samozřejmostí je i plná záruka na 7 let/150 000 km. Základní linie Emotion začíná se slabším motorem na částce 789 900 Kč a v ceně dostanete mimo jiné 17” kola, LED světlomety, zadní parkovací senzory a kameru, navigaci a Apple Car Play/Android Auto. Silnější motor s větší baterií je o 110 tisíc korun dražší, stojí tedy 899 900 Kč. Ve vyšší linii Exclusive dáte 969 900 Kč a silnější motor dostanete automaticky. A k tomu navíc ještě 18” kola, panoramatickou kameru, bezdrátovou nabíječku mobilu, elektrické víko kufru a řidičovo sedadlo, čalounění v kombinaci látka/koženka a dešťový senzor.





Technické parametry MG S5 EV 64 kWh
Kompletní specifikaceKonstrukce | SUV, 4 476 × 1 849 × 1 621 mm, 1 680 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: zadní |
Výkon | 170 kW, 231 koní, točivý moment: 350 Nm |
Baterie | 64 kWh (62,1 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 139 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 15,5 kWh / 100 km, dojezd: 480 km |
Cena od | 899 900 Kč |