MG nejnovější přírůstek směřuje velikostně nad svůj první elektromobil nabízený v Evropě – model ZS. Ten už ale z nabídky zmizel a pokud chcete elektrické SUV od MG, je nová MGS5 v současnosti jedinou volbou. Zákazník dostane středně velký crossover, jenž nabízí skoro až UFO design přídě, který má za následek nízký součinitel čelního odporu vzduchu Cx 0,27. Standardem jsou kompletně LED hlavní světlomety s typicky čínským tvarem. Bohužel zde ale nejsou přední mlhovky a hlavním světlům pak chybí jakékoliv moderní funkce, kromě automatického přepínání potkávacích a dálkových. Celkově má MGS5 ladné tvary a zatímco vpředu vypadá čínsky, záď je více evropská, za což mohou ladně tvarované zadní svítilny. Díky vyšší stavbě karoserie je pak v kabině dostatek místa i pro ty, kteří měří okolo 190 cm.
Technické parametry MG S5 EV 64 kWh RWD
Kompletní specifikace| Konstrukce | SUV, 4 476 × 1 849 × 1 621 mm, 1 680 kg |
|---|---|
| Pohon | Elektřina, hnaná náprava: zadní |
| Výkon | 170 kW, 231 koní, točivý moment: 350 Nm |
| Baterie | 64 kWh (62,1 kWh využitelná kapacita) |
| Nabíjení | rychlonabíjení: 139 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
| Spotřeba | Kombinovaná: 15,5 kWh / 100 km, dojezd: 480 km |
| Cena od | 899 900 Kč |
V nabídce jsou dva stupně výbavy, které se od sebe odlišují hlavně velikostí litých kol. Zatímco základní Emotion nabízí lité 17", námi testovaná výbava Exclusive má o palec větší disky. A jestli si myslíte, že vyšší výbava přináší další extra vizuální prvky, jste na omylu. Kromě odlišně velkých kol nemáte šanci poznat, jak moc vybavené auto vlastně je. Připlácet můžete pouze za jiný lak karoserie, a to je vše. Vozu to ale sluší takřka v jakémkoliv odstínu a za mě jde o příjemně vypadající auto bez zbytečných výstřelků. MGS5 EV je pak vždy zadokolka a za čtyřkolku si připlatit nemůžete. Na výběr je pak provedení s lithium-železo-fosfátovou baterií s využitelnou kapacitou 47 kWh, které zaujme hlavně ty, kteří budou mít auto jako druhé do rodiny, případně s ním nepotřebují cestovat na dlouhé vzdálenosti. Tato verze nabídne dojezd 340 kilometrů, nabíjení 120 kW, výkon elektromotoru 125 kW a stojí od 790 tisíc korun.
Prostorné univerzální SUV pro rodinu. Otestovali jsme MGS5 EV
Většina ale nejspíše zvolí otestovanou silnější variantu s větší baterií, za kterou si připlatíte 100 tisíc korun. Vyšší výbava Exclusive jde navíc párovat výhradně větší baterií. Jde o typ NMC a má výrazně větší využitelnou kapacitu 62,1 kWh. S takto velkou baterií již lze běžně fungovat, protože podle testu spotřeby není problém ujet kombinovaně okolo 360 km. Tato verze se navíc rychleji nabíjí, a to výkonem až 139 kW. Z 0 na 80 % to zvládne za 28 minut a v neposlední řadě má i silnější 11kW nabíječku. Důležité je zmínit, že MGS5 má aktivní termomanagement baterie, dovoluje tak vyhřát baterii před rychlonabíjením.








Testovaný vůz navzdory bohaté výbavě váží pouze 1 725 kg, což je na takto velký elektromobil málokdy vídaná hodnota. K dispozici je zde výkon 231 koní a musím říci, že se jedná o celkem rychle jezdící crossover, jehož největším limitem může být špatné obutí a absence čtyřkolky. A co víc, vozidlo je neustále připojeno k internetu prostřednictvím 4G, a tak má celá posádka k dispozici informace například o aktuální předpovědi počasí v cílové destinaci. Novinkou jsou také on-line aplikace a v nabídce je kromě Spotify také YouTube a TikTok. Pochválit musím i velký a přehledný 10" displej před řidičem s názornou a čistou grafikou, navíc nechybí ani solidní aplikace MG iSmart, která vám nahradí fyzický klíček k autu tím digitálním a umožní běžné funkce jako vyhřátí kabiny, zamknutí či odemknutí auta či jeho nalezení na mapě.
Kabina si minimalistickým nádechem v ničem nezadá s Teslou. Oproti kalifornské automobilce zde stále najdete celkem mohutný ovladač voliče jízdního směru a nezapomnělo se ani na páčky pro ovládání světel, blinkrů a stěračů, jenže interiér se opravdu nese v duchu minimalismu. Hromada odkládacích ploch se pak hodí pro převoz většího množství drobností a třeba bezdrátová nabíječka mobilního telefonu hned u loketní opěrky vpředu má dokonce potah z mikrovlákna! Vyšší testovaná výbava pak přidává bohatou záplavu koženého čalounění, líbivé a na dotek příjemné dekory a nechybí ani elektricky ovládané sedadlo řidiče s výhřevem, vyhřívaný je i volant. Trošku nás ale zklamalo, že chybí paměť pro uložení pozice.










Nastavení tuhosti bederní opěrky taktéž není nejmodernější a provádí se skrze malou páčku z boku sedadla. Poslední výtkou směrující ke kabině je pak přílišný jas digitální palubní desky, která i v nastavení „nízké“ svítí poměrně hodně. To může být v noci až nebezpečné a výrobce by na tom měl rozhodně zapracovat. Co naopak velmi ceníme, jsou fyzická tlačítka pro ovládání směru, teploty a rychlosti klimatizace. Žádné zdlouhavé klikání na velký 12,8" displej nehrozí, za což posíláme MG palec nahoru. Samotný dotykový displej pak má vlastní operační systém vyvinutý přímo MG. Funguje na jedničku, má rychlé reakce a pohyb v něm je dostatečně přehledný. Dokonce je zde i lišta s hlavními zkratkami, skrze které lze okamžitě vypnout různé bezpečnostní asistenty. Příjemný šok nám pak způsobila mapa navigace, která zpracováním a grafikou patří ke špičce.
Jak je na tom pak auto s objemem kufru? Je to slabší průměr, jelikož pojme v základním uspořádání 453 litrů nákladu. Nechybí však dvojité dno, kam se bez problému vejdou nabíjecí kabely. A kdo by snad hledal „frunk“, má smůlu. Škoda. Naopak s místem pro posádku je to víc než dobré. Vpředu se pohodlně posadí cestující s výškou okolo 185 cm a zamrzí jen absence výškově stavitelného sedadla spolujezdce. Vzadu je pak místa taktéž dostatek, a to ve všech směrech. Dvojice osob s výškou 190 cm zde stále najdou dost centimetrů nad hlavou a potěší i citelně zatmavená boční okna pro větší soukromí.
A jak se mi s MGS5 EV jezdilo? Musím uznat, že mě bavilo po celý test. Výkon 231 koní je plně dostačující a při vypnutí systému ESP se MG začalo chovat velmi čitelně a zábavně, skoro jako BMW. Řidič má možnost využívat čtyři jízdní režimy (Comfort, Normal, Sport a Snow), ale v každém z nich se toho moc nezmění. Pouze se poupraví reakce elektromotoru na polohu pedálu akcelerátoru a současně i tuhost posilovače řízení. Během jízdy lze samozřejmě využívat rekuperaci. Jenže o její síle řidič rozhodne výhradně v nitru palubního systému, což není zrovna dvakrát šťastné řešení. MG si to nejspíše uvědomuje, a tak nabízí možnost naprogramovat upravení síly rekuperace do jednoho z tlačítek na volantu. To následně stačí během jízdy stisknout a ihned se změní intenzita brzdění elektromotorem.
Ovšem pozor, vůz ani v nejsilnějším nastavení nezastaví úplně do nuly, takže jej nelze používat v jednopedálovém režimu. A co jízdní komfort? MGS5 EV má tlumiče a pružiny naladěny přesně tak akorát. Na vyloženě sportovní jízdu stejně nemá takovou porci výkonu a hlavně na limitu se začnou projevovat citelné náklony karoserie. S 18" disky kol je jízda příjemně plavná a dokonce i ostřejší nerovnosti dokáže podvozek vozu vyžehlit lépe než leckterá stejně velká, ale dražší konkurence. A co spotřeba? S lehčí nohou lze jezdit reálně okolo 16 kWh na 100 km v kombinovaném režimu i s topením, což znamená reálný dojezd kolem 400 kilometrů u větší baterie a 300 kilometrů u té menší. To není vůbec špatné. Logicky nejhorší jsou pak dálnice, kde se spotřeba vyšplhala na necelých 20 kWh na 100 km, což na druhou stranu na auto s takto vysokou stavbou není vůbec špatná hodnota.
MGS5 EV je z našeho pohledu důstojně vybavený a dospěle jezdící elektromobil pro čtyřčlennou rodinu, který i ve vyšší výbavě stojí pod milion korun. Příjemně překvapil zejména interiérem a povedeným infotainmentem, který ukazuje, jak moc se MG posouvá v kvalitě. V pořádku je také příjemný jízdní komfort a vzhledem k ceně je dobrá rychlost nabíjení. Zamrzí pak zejména chybějící přední kufr, spotřeba ve městě by mohla být nižší a uvítal bych také jednopedálové ovládání či chytřejší funkce pro LED hlavní světlomety. Celkově se ale MG povedlo vytvořit vyvážené, univerzální SUV za rozumnou cenu, které určitě osloví nejednu rodinu.
Foto: fDrive.cz
