Stávající MG4 se setkalo v Evropě s velkým zájmem díky dobrému poměru cena/výkon a také výraznému designu. Jenže stejný model si v Číně skoro nikdo nekupuje a proto čínsko-britská automobilka MG, patřící do skupiny SAIC, přichází už dva roky po premiéře se zcela novou generací, která se od té stávající liší. V první řadě designem, což je možná odpověď na otázku, proč ten čínský neúspěch.
Vzhled nové generace totiž opustil výrazné hrany a detaily a stal se poněkud generickým. Nelze říci, že by se nehlásil ke značce, ovšem předchůdci se vůbec nepodobá a zcela se zbavil dynamického profilu. Zboku naopak novinka vypadá vysloveně usedle. V jiných ohledech by si ale podle CarNewsChina měla naopak výrazně polepšit. Citelně totiž narostla na téměř 4,4 m, dostala o 45 mm delší rozvor a přesto je výrazně lehčí. Místo stávajících 1 641 totiž váží jen 1 485 kg. Proto by také měla být o něco svižnější, i když dostala slabší motor 163 místo dosavadních 170 k. Nejvyšší rychlost každopádně dosahuje 160 km/h. Dostala LFP baterii zatím neznámé kapacity, bližší údaje zatím neznáme. Proslýchá se ovšem, že dojde opět na tři verze pohonu, včetně sportovní X-Power.
Podle zmíněného magazínu by se měla představit již v dubnu na šanghajském autosalonu, do Evropy zřejmě dorazí ve čtvrtém letošním kvartálu. Mělo by jít o vůbec první globální model značky.