Ačkoliv první generace MG4 v Číně příliš nezazářila, v Evropě se stala velkým hitem a hodně pomohla staronové značce dostat se podvědomí zdejších elektromobilistů. Jenže evropské prodeje jsou pro čínské šéfy méně důležité, než ty domácí, takže výrazně odlišného nástupce připravili už po dvou letech. Ten byl zcela zbaven ostrých hran a výrazných detailů, které se Evropanům tak zalíbily, a zařadil se mezi typicky čínská, oblá auta. I přesto bychom považovali za logické, že automobilka ze země, která je na počátku velké konsolidace tamějšího autoprůmyslu a pro níž má každé prodané auto v zahraničí téměř cenu zlata, udělá první poslední proto, aby navázala na prodejní úspěchy. Jenže MG na to má zřejmě jiný názor.
Do Evropy totiž zatím oficiálně vůbec nedoputovala informace o nové generaci, víme o ní jen díky sledování čínských médií. Dokonce i britský magazín Autocar čerpá z nejrůznějších neoficiálních zdrojů. Z nich se ovšem dozvěděli nejen že se vůz v Číně už nabízí, zatímco tiskové oddělení evropské pobočky stále oficiálně nevydalo ani písmeno, ale i fakt, že automobilka už zaregistrovala jeho design u eurounijních úřadů pro ochranu autorských práv. Tento fakt lze sice považovat za praktické potvrzení faktu, že se model nakonec do Evropy podívá, zejména když automobilka podání přihlášky oficiálně potvrdila, ovšem v prohlášení zároveň uvedla, že „je příliš brzy na to, aby se dalo říct, zda bude tento design nabízen ve Velké Británii.“
Za současné situace, kdy navíc výroba stávající, úspěšné první generace už skončila, není příliš pravděpodobné, že by zde automobilka neuvedla generaci druhou. Jen pořád vůbec nevíme, kdy by se tak mělo stát. Podle evropských zvyklostí by totiž výrobce touto dobou už měl za sebou odhalení konceptu, několik teaserů a zřejmě i oficiální odhalení novinky. Ovšem čínské zvyklosti jsou zřejmě jiné, když vůz dosud nebyl představen ani v Británii, kde se automobilka MG narodila a na tamějším trhu dělá vše pro to, aby ji Britové nadále brali jako domácího výrobce.
Připomeňme, že druhá generace MG4 proti té první výrazně povyrostla a měří 4,4 m. Přesto je o plných 135 kg lehčí (nyní 1 485 kg), takže i se slabším motorem nabídne srovnatelné jízdní výkony. Dočkáme se LFP baterie zatím neznámé kapacity a zcela odlišného designu ve stylu Cybersteru. Je to jeden z posledních modelů, pod nímž ještě není podepsán nový šéfdesignér Jozef Kabaň, který v desátých letech 21. století pracoval v Mladé Boleslavi a navrhl mj. třetí generace Škody Octavia a Škody Superb, často považované za historicky nejhezčí.

Ten marketing je fakt čínský.