Mercedes v tichosti ukázal nové GLE. I to přebírá techniku od třídy S

Mercedes v tichosti ukázal nové GLE. I to přebírá techniku od třídy S
  • Mercedes GLE narostl a má nejnižší aerodynamický odpor v segmentu
  • K dispozici je i vylepšený systém Magic Body Control
  • Infotainmentu vládnou dva 12,3palcové displeje se systémem MBUX

Mercedes tento týden ve světové premiéře ukázal svojí vizi dopravy budoucnosti a tak trošku potichu ukázal i nové GLE. To dostalo oblejší design, dle automobilky nejlepší aerodynamický odpor v segmentu a také nové technologie.

Mercedes stále zachovává tradiční masku chladiče se svým dominantním logem. Celkově je však design oblejší. Novinka povyrostla, nejvíce v rozvoru. Ten činí 2 995 mm, což je o 80 mm více než u předchozí generace. Zavazadelník má ve standardu 825 litrů a po sklopení sedadel objem naroste na litrů 2 055. Mercedes GLE si můžete pořídit i jako sedmimístnou variantu. A když už byla řeč o té aerodynamice, tak součinitel odporu se snížil z hodnoty 0,32 na 0,29.

A co technologie? Tak například nové GLE bude mít systém MBUX, který najdeme například v Mercedesu třídy A. Jde o dva 12,3palcové displeje vedle sebe, které využívají nový infotainment systém. Samozřejmě nechybí ani věci jako head-up displej či široký repertoár asistenčních systémů. Například při jízdě na dálnici automobil vše kontroluje. Jakmile skrz své systémy a napojení na internet zjistí, že se blíží kolona, automaticky auto upraví rychlost na 100 km/h. V této rychlosti je auto schopné samo reagovat na jakoukoli překážku na cestě.

Novinkou je také pohonná jednotka. Prozatím jde ale GLE koupit pouze ve variantě 450 4Matic. Jde o mild hybridní pohonnou jednotku, která využívá 48V ústrojí. Kombinace malého elektromotoru a třílitrového přeplňovaného benzinového šestiválce produkuje 367 koní a 500 Nm točivého momentu. Ostatní pohonné jednotky, ať už naftové či plug-in hybridní, budou následovat.

Úplnou novinkou je však systém E-Active Body Control. Ten vychází ze systému Magic Body Control, který měl premiéru v Mercedesu třídy S. Co umí? Průběžně zvládne měnit tvrdost vzduchového odpružení, ale u každého kola zvlášť. Tento systém má pomocí i pří jízdě v terénu.

Podobně jako Mercedes třídy S, i nové GLE zvládne automaticky upravovat rychlost podle daného úseku. Na dálnici tedy můžete jet 130 km/h, avšak jakmile na daném úseku bude rychlost omezena na 100 km/h, auto rychlost automaticky upraví. Ostatně Mercedes se vydává po stopách trendu, kdy ty nejmodernější technologie nenabízí pouze v třídě S, ale dostávají se i do těch nižších.

Premiéru si Mercedes GLE odbyde na autosalonu v Paříži, který se koná už začátkem října.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze