V rámci modelového roku 2022 si Mercedes přichystal oživení řady GLE. Díky tomu se v nabídce objevuje verze GLE 300 d 4MATIC, která je dostupná i s karoserií kupé. Jedná se o mild-hybrid, který nabízí optimální výkonovou charakteristiku, ale přitom spotřebuje výrazně méně paliva než jeho předchůdci. Oba modely jsou vybaveny aktuální verzí vznětového čtyřválce (OM 654 M) s druhou generací integrovaného zařízení ISG (Integrated Starter-Generator), které funguje jako spouštěč i generátor. Vůz nabízí nejvyšší výkon 200 kW/272 k a zákazníci mohou tyto modely již objednávat. Ceny startují na 1 755 710 Kč Kč, za což zákazník dostane verzi GLE 300 d 4MATIC. Podstatně dražší je pak verze kupé, která vyjde v základu na 2 066 680 Kč.
Aktuální verze motoru OM 654 M je vybavena již druhou generací integrovaného zařízení ISG (Integrated Starter-Generator) s funkcemi spouštěče a generátoru. Součástí ISG je také elektrická síť s napětím 48 V, která zajišťuje funkce setrvačné jízdy, podpory akcelerace nebo rekuperace, a umožňuje tak výrazné snížení spotřeby paliva. Spuštění motoru je navíc velmi rychlé a komfortní, takže zásahy systému start-stop probíhají téměř neznatelně. To samé platí i pro přechod ze setrvačné jízdy s vypnutým motorem na intenzivní akceleraci. O klidný volnoběh se stará inteligentní spolupráce ISG se spalovacím motorem. Velmi pokrokové je také dodatečné čištění výfukových plynů vznětového čtyřválce. Zásobníkový katalyzátor NOx zachycuje oxidy dusíku především po studeném startu, aby mohlo po zahřátí motoru na provozní teplotu dojít k jejich redukci v katalyzátoru SCR. Filtr pevných částic DPF (Diesel Particulate Filter) se speciální povrchovou úpravou minimalizuje emise pevných částic. Oba aktivní katalyzátory SCR (Selective Catalytic Reduction) se samostatným vstřikováním individuálních dávek AdBlue umožňují účinné snižování emisí oxidů dusíku za všech provozních podmínek. Tyto katalyzátory jsou uloženy v blízkosti motoru a pod podlahou vozidla.
Vylepšen byl rovněž pohon všech kol. Model GLE se čtyřválcovými motory měl dosud rozdělovací převodovku, která přenášela hnací sílu na nápravy v pevném poměru 50:50. U verzí GLE 300 d 4MATIC a GLE 300 d 4MATIC kupé je nyní rozdělovací převodovka doplněna o elektronicky řízenou vícelamelovou spojku, která umožňuje variabilní rozdělování točivého momentu mezi nápravy v rozsahu od 0 do 100 %. Funkce Torque on Demand pak zvyšuje aktivní bezpečnost a agilitu, především při průjezdu zatáčkami. Systém cíleně ovlivňuje otáčení vozidla kolem svislé osy, aby dosáhl požadované míry přetáčivosti nebo nedotáčivosti. V rámci dynamiky pak lze počítat se zrychlením z 0 na 100 km/h v čase 6,8 sekundy. Oba modely pak dosáhnou nejvyšší maximální rychlosti 226 km/h, resp. 230 km/h (GLE 300d 4Matic).