Snad každý odpůrce elektromobilů tvrdí, že jejich největší nevýhodou je pomalé nabíjení a malý dojezd. A zatímco s tím prvním některé automobilky stále válčí, druhý problém se snaží vyřešit německý Mercedes-Benz. Ten nově začal testovat elektromobily s polovodičovými bateriemi, které slibují dojezd takřka 900 km na jedno nabití. Řidič se přitom nebude muset zase tak snažit. Tato hodnota má být snadno dosažitelná pro většinu typů řidičů, a to aniž by se někdo pokoušel o „eco rally“ bez klimatizace a s větrem v zádech. Mercedes používá k testování speciálně upravený prototyp vlajkového modelu EQS. Bateriový blok vyvinula společnost Mercedes-Benz společně s divizí Mercedes AMG High-Performance Powertrains (HPP), která se stará o vývoj komponent pro seriál Formule 1.
Mercedes-Benz dále spolupracuje s americkou společností Factorial Energy, což má dále pomoci uvedení nové technologie baterií na trh. Nové baterie, které slibují 25% prodloužení dojezdu, budou pohánět mnohé modely Mercedesu, a to již za pár let. Podle Markuse Schäfera, šéfa vývoje automobilky, by první elektromobily poháněné polovodičovými bateriemi mohly být na trhu již v roce 2030. Značka věří, že nové baterie kromě delšího dojezdu mohou výrazně snížit i provozní náklady. Schäfer uvedl, že současně vyráběné baterie se nebudou moci časem rovnat s nově vyvíjeným typem. Podle něj je zapotřebí hlavně nová chemie. Své udělá pevný elektrolyt na bázi sulfidu, který je bezpečnější a účinnější. Pokud pak vezmeme v potaz model Mercedes-Benz EQS 450+ s dojezdem 700 km, s novým typem baterie by dojezd narostl na skvělých 875 km.

A co, ze testuje technologicky leader Tesla?
Latkove potahy v Ypsilonu…