Pár let zpátky se rok 2020 bral jako zlomový pro elektromobilitu jako takovou. Momentálně sice kalendář ukazuje teprve 2019, ale i tak letos nebudou mnohé elektrické novinky chybět. Hned zkraje roku se můžeme těšit na dvě, ale už poměrně odhalené novinky od Audi a Mercedesu. Na jaké další elektromobily se ale můžeme těšit dále v průběhu roku?
Audi e-tron
Jedna z největších mediálních hvězd posledních měsíců dorazí na trh už za pár týdnů. Není jí nikdo jiný než Audi e-tron. Elektrické SUV budete moci mít podobně jako Volkswagen XL1 bez zpětných zrcátek, která nahradí kamery. Vybrané redakce už Audi e-tron testovaly v okolí Dubaje a my se těšíme, až se Audi e-tron dostane na plnohodnotný test i k nám. Na Audi e-tron si připravte více než dva miliony korun.
Technické parametry Audi e-tron (2018) 55 quattro
Kompletní specifikaceKonstrukce | SUV, 4 901 × 1 935 × 1 616 mm, 2 560 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 300 kW, 400 koní, točivý moment: 664 Nm |
Baterie | 95 kWh (86,5 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 150 kW, palubní: 22 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 24,1 kWh / 100 km, dojezd: 436 km |
Cena od | 2 122 900 Kč |
Mercedes EQC
Mercedes rozhodně nemůže zůstat pozadu a svůj elektromobil EQC rovněž ve sportovně-užitkovém provedení ukáže letos. Po Jaguaru I-PACE, Audi e-tron či Hyundai Kona Electric bude na trhu další elektromobil, který tuto skutečnost nedává nijak na odiv, jako to dělal třeba takový Nissan Leaf, kterému byl především v předchozích generacích vytýkán jeho extravagantní design.
Technické parametry Mercedes-Benz EQC 400 4Matic
Kompletní specifikaceKonstrukce | SUV, 4 762 × 1 884 × 1 624 mm, 2 425 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 300 kW, 408 koní, točivý moment: 765 Nm |
Baterie | 88 kWh (80 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 110 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 20,1 kWh / 100 km, dojezd: 454 km |
Cena od | 1 929 950 Kč |
Nissan Leaf
A právě Nissan Leaf dorazí na trh také letos. Říkáte si, že už na trhu nová generace je? Máte pravdu, verze s baterií o kapacitě 40 kWh se již vesele prodává, ale na veletrhu CES v Las Vegas, kde bude zastoupena i naše redakce, se představí 60kWh varianta. Stane se tak už tento týden. Sledujte nás a o novém Nissanu Leaf vám nic neunikne.
Technické parametry Nissan Leaf (2018)
Kompletní specifikaceKonstrukce | hatchback, 4 480 × 1 790 × 1 535 mm, 1 535 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: přední |
Výkon | 110 kW, 150 koní, točivý moment: 320 Nm |
Baterie | 40 kWh (38 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 46 kW, palubní: 4 kW, konektory: CHAdeMO, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 14 kWh / 100 km, dojezd: 378 km |
Cena od | 850 000 Kč |
Kia e-Niro
Hyundai Kona Electric je asi nejlepší elektromobil v poměru toho, kolik zaplatíte a co dostanete. Letos však Kona dostane tvrdou konkurenci v podobě e-Nira od sesterské automobilky Kia. Vůz tak používá stejnou techniku. Dojezd má být také na podobné úrovni, tedy okolo 500 kilometrů.
Technické parametry Kia e-Niro 64 kWh
Kompletní specifikaceKonstrukce | SUV, 4 375 × 1 805 × 1 560 mm, 1 812 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: přední |
Výkon | 150 kW, 204 koní, točivý moment: 395 Nm / 3 600 ot/min |
Baterie | 67,1 kWh (64 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 75 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | ?, dojezd: 455 km |
Cena od | 1 199 980 Kč |
Porsche Taycan
Dočkat se máme také elektrického Porsche. Zatímco dříve se mluvilo o Porsche Mission E, dnes víme, že tentýž model přijede na trh v několika variantách jako Porsche Taycan. Jak je u Porsche zvykem, nejsilnější varianta ponese přídomek Turbo. Cenovka by měla lehce překročit dva miliony korun, avšak Taycan bude vybaven rychlým nabíjením, výkonem okolo 600 koní a dojezdem více jak 500 kilometrů.
Volkswagen I.D. Neo
Mercedes má divizi EQ, Audi své elektrifikované modely označuje jako e-tron a Volkswagen zase chystá řadu elektromobilů pod názvem I.D. První model této divize má dorazit už letos. I.D. Neo nahradí elektrický Golf, který se tak svého nástupce nedočká. Po vzoru Porsche Taycan má I.D. Neo dorazit ve více kapacitách baterie. Mluví se o 60, 80 a 110 kWh.
Tesla Semi
Model 3 už je nějaký ten pátek na trhu, ale cestu do Evropy si najde až v prvních měsících letošního roku. Roku, ve kterém má Tesla na trh uvést i svůj elektrický tahač Semi. V průběhu loňska se spekulovalo, kolik velkých firem si Semi předobjednalo. Nebylo jich zrovna málo a nechyběla mezi nimi i česká Alza.