Leapmotor půl roku v Česku: přes 200 prodaných aut a velké ambice

Rozhovor Futurecast Special s Lukášem Hoškem
Leapmotor půl roku v Česku: přes 200 prodaných aut a velké ambice
Fotografie: Petr Vojtěch, fDrive.cz
  • Nejúspěšnějším modelem v roce 2025 v Česku byl B10
  • Značka překonala metu 200 dealerských objednávek
  • Momentálně má Leapmotor v Česku 13 dealerů

V dalším dílu našeho Futurecastu special jsme se přímo v autosalonu Leapmotoru potkali s Lukášem Hoškem, ředitelem značky Leapmotor pro Českou republiku. Celý rozhovor si můžete pustit ve videu vloženém v článku, tady na následujících řádcích shrnujeme to nejdůležitější, co v něm zaznělo a co napovídá, jak rychle chce Leapmotor v Česku růst.

Leapmotor v Česku rychle zapustil kořeny a chystá další modely (ROZHOVOR)

Leapmotor oficiálně odstartoval prodej v Česku 1. července 2025 a tempo budování dealerské sítě bylo překvapivě rychlé. Značka oslovila především existující dealerství skupiny Emil Frey a zájem byl velmi silný. Na konci roku má Leapmotor v ČR 13 dealerů a důležité je, že jde o partnery, kteří do značky šli dobrovolně a jsou připraveni investovat do marketingu i rozvoje. A hlavně: už se nebavíme o jednotkách aut, ale o stovkách. Značka totiž překonala hranici 200 dealerských objednávek, což je pro první půlrok na trhu jasný signál, že start se povedl.

Hodně zajímavé je, jak se vyvíjí poptávka po jednotlivých modelech. Leapmotor do Česka vstoupil s dvojicí T03 a C10, tedy s protipóly malé městské elektromobility a velkého SUV. Ukazuje se ale, že některé původní prodejní představy neplatí. T03 má na konzervativním českém trhu těžší pozici a značka na něm ani nechce primárně stavět image. Připravuje se však taktická kampaň v lednu a pobídky na skladová auta. Naopak největším hitem se stala novinka B10, u které v praxi platí, že co do Česka přijede, je prodáno. Aktuálně se mluví zhruba o 80 nevyřízených dealerských objednávkách jen na B10. Důvody dávají smysl: velikost ideální pro české rodiny, střídmý a nekřiklavý design, technologie a hlavně pocit hodnoty za peníze. Cena je lákavá, ale spíš jako součást celkové value for money filozofie, na které chce značka dlouhodobě stát: dostupná elektromobilita bez pocitu kompromisu.

Leapmotor C10

U B10 se řeší i konkrétní cenovka. Startovací nabídka od 690 000 Kč zafungovala extrémně rychle, prvních 140 aut se vyprodalo během zhruba měsíce a půl. Následně přišla dohoda na úpravě strategie a potvrzení dodatečné pobídky. V době rozhovoru platí, že cena od 690 000 Kč je navázaná na klientské objednávky do konce roku 2025 a poté se dá čekat mírná korekce směrem nahoru. Nemá jít o žádné dramatické skoky, spíš o návrat ze startovacího režimu do běžnější cenotvorby.

Kdo si v Česku vlastně kupuje Leapmotor?

Zajímavý je i profil zákazníků. Vedle fanoušků elektromobility se do showroomů dostávají i lidé od tradičních značek, překvapivě často i zákazníci Volva a Tesly. U Tesly hraje roli jednoduchost interiéru a IT pojetí, Leapmotor k tomu ale přidává výhody typu klasické servisní sítě, dostupnosti dílů a střídmého designu, který nekřičí do světa. A největší překvapení? Segment škodovkářů, kteří nad Leapmotorem reálně uvažují a opravdu ho kupují. Zároveň je vidět, že značka nechce stát jen na úzké komunitě elektromobilistů. Přechody přicházejí i od běžných spalovacích aut, často v situaci, kdy Leapmotor není jediné auto v rodině nebo firmě, ale první krok do čisté elektriky.

Velkou roli v Česku hraje C10 a jeho verze s prodlužovačem dojezdu (RE/EREV). Poměr čistě elektrických a extender verzí má být zhruba půl na půl, což souvisí hlavně s možností pravidelně nabíjet (fotovoltaika, domácí wallbox, firemní zázemí). Extender navíc řeší psychologii dojezdu a používání: pořád jde primárně o elektromobil, ale s benefitem nezávislosti. V praxi padla i konkrétní čísla pro režim bez nabíjení, kdy se dá ve městě jezdit zhruba za 6,2 až 6,5 litru, a zároveň fungovat bez stresu i v domácnosti, kde ne každý řeší nabíjení stejně pečlivě.

Leapmotor T03

Výrazné téma je spojení se Stellantisem a to, co z něj má zákazník. Z pohledu dealerů jde o rozšíření portfolia o technicky odlišný produkt, který přivádí nové klienty, kteří by jinak do těchto showroomů vůbec nešli. Pro zákazníka je ale zásadnější pocit jistoty: etablovaná síť v regionech, jasné zázemí a hlavně servis a díly. V době, kdy se na trhu objevují desítky čínských značek, je přesně tohle pro část lidí rozhodující: mít kde koupit, kde servisovat a komu zavolat, když se něco stane.

A právě servis a dostupnost dílů je bod, který lidé u čínských aut nejčastěji řeší. Emil Frey má centrální sklad pro střední a východní Evropu na Slovensku, kde jsou naskladněné nejběžnější položky (typicky karosařina, čelní skla, kabelové svazky). Zároveň se využívají distribuční cesty Stellantisu, včetně centrálního skladu v italské Rivalte. Už první zkušenosti z oprav a nehod mají ukazovat, že dostupnost dílů se blíží standardu ostatních značek Stellantisu, včetně případu velké opravy po nehodě, kde byla většina ze seznamu dílů dostupná okamžitě a nová sada kol do týdne. Pro fleetové zákazníky je to samozřejmě jeden z klíčových argumentů.

V B2B se řeší i zůstatkové hodnoty. Po jednáních s leasingovkami zaznělo, že zbytkové ceny u Leapmotoru nevypadají špatně, naopak mají být velmi sympatické, což se propisuje třeba do nabídek značkového operativního leasingu. U nové značky na trhu je část kalkulace vždy odhad, ale stojí na předpokladech typu dlouhodobosti projektu, zázemí Stellantisu a celkového evropského pojetí aut, které nejsou designově výstřední a míří na konzervativnější publikum.

Leapmotor B10

Do budoucna rezonuje hlavně evropská výroba B10. Dopad na cenu dnes nikdo neumí říct přesně, ale realisticky to spíš vypadá na udržení cenové hladiny než na zázračné zlevnění. Na jedné straně se eliminuje clo, na druhé se začne vyrábět s evropskými náklady a dražší energií. Smysl to ale má z pohledu škálování a menší závislosti na Číně, protože poptávka roste a kapacity je potřeba rozkládat. V rozhovoru zaznělo i to, že start evropské výroby má být ve druhé polovině roku 2026 a nejčastěji se skloňuje Španělsko, přičemž do budoucna může jít o mix zdrojů a postupné rozšiřování i na další modely.

Co chystá Leapmotor pro rok 2026?

A teď novinky, které mají rok 2026 nastartovat. U B10 se počítá i s verzí s prodlužovačem dojezdu (RE/EREV). Oficiální ukázání má proběhnout 9. ledna v Bruselu, výroba v Číně má začít ve druhé polovině ledna 2026 a první auta v ČR se očekávají pravděpodobně v březnu až dubnu. Zazněla i technická data: spalovací 1.5 jako generátor, nádrž 50 litrů a menší baterie 18,8 kWh. Celkový dojezd má být přes 900 km a cenově má jít o ekvivalent elektrické verze, což z této konfigurace dělá velmi lákavou jedna ku jedné alternativu ke spalovacímu autu.

Leapmotor B05

U C10 mají v lednu dorazit první auta ve čtyřkolce a zároveň varianta s větší baterií. Importér chce navíc některé čtyřkolky přivézt z jiných evropských trhů ještě před hlavním startem, aby si je zákazníci mohli vyzkoušet už v zimě. Zmiňuje se výkon necelých 600 koní, baterie 82 kWh a zásadní novinka v podobě 800V architektury. Cena má být 1 090 000 Kč a marketingově se má C10 výrazněji podpořit od druhé poloviny února, včetně prezentace v digitálu, na billboardech a ideálně i v některých horských střediscích.

Do pipeline míří i další nové modely. B05 (sportovně střižený hatchback) má být v Česku pravděpodobně v červnu 2026. Auto má být nízké, aerodynamické, bez prodlužovače dojezdu, s bezrámovými okny a interiérem z Alcantary. Nemá jít o objemový tahoun, spíš o stylový doplněk portfolia. Ještě zásadněji má ale zamíchat kartami nový model B03X (dříve interně přezdívaný A10), čistě elektrické auto délky zhruba 4,2 metru. Pro trhy mimo Čínu se ukáže opět 9. ledna v Bruselu a první auta v ČR se očekávají v červnu až červenci 2026. Velká česká akce by pak měla smysl spíš na začátku podzimu, protože uvádět novinky uprostřed prázdnin je u nás logisticky i mediálně složité.

Leapmotor B03X

S tím souvisí i prodejní cíle. Pro rok 2026 (první celý rok) má Leapmotor v ČR plán 560 registrací. Interně se mluví o fakturacích v rozmezí 636 až 650 aut a jednoduchá logika zní: zhruba 50 prodaných aut na každého dealera. Zároveň je potřeba počítat s tím, že nové modely nepřijdou všechny v lednu a budování povědomí o značce je proces. Ve výhledu na rok 2027 už ale padají ambice kolem tisícovky aut ročně, protože portfolio bude širší a má dorazit i další nový model hned v prvním kvartálu.

Leapmotor v Mnichově představil světovou premiéru

A jak to bude s dealerskou sítí? Cílem není dramaticky expandovat, ale rozumně pokrýt mapu. Dnes je základní síť velkých měst pokrytá a plán je dostat se na 15 dealerů do konce léta 2026. Zmiňují se dvě bílá místa: severní Čechy (pás směrem ke Krušným horám) a oblast mezi Příbramí a Benešovem. Zároveň ale dává smysl brzdit přehnaný růst: dealer musí mít profitabilitu, aby mohl investovat do lidí a marketingu. Kdyby byla republika zaplavená mnoha malými Leapmotor místy, hrozilo by, že se značka v portfoliu dealerů stane jen doplňkem bez potřebné pozornosti.

Celý rozhovor si každopádně můžete pustit ve vloženém videu přímo v článku. Tohle byl náš souhrn nejdůležitějších informací, a jestli se potvrdí tempo přílivu nových modelů, bude rok 2026 pro Leapmotor v Česku hodně hlasitý.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze