Autombilka BYD, která drží pozici největšího výrobce elektromobilů na světě, prodala za jediný měsíc přes půl milionu (504 003) nabíjecích aut (některé čínské automobilky zahrnují čisté BEV elektromobily do jedné kategorie s PHEV hybridy, které říkají NEV), což reprezentuje meziroční nárůst o 67,2 %. Samotných elektromobilů z toho bylo 198 065, což je samo o sobě rovněž rekordní číslo a potvrzení globální dominance, i když právě tento ukazatel vyrostl proti říjnu „jen“ o 4,5 %. Za prvních jedenáct měsíců BYD udal celkem 3 740 930 vozů NEV, což znamená 40% meziroční zlepšení.
Geely Auto se svými listopadovými 122 453 prodeji vozů NEV meziročně poskočilo dokonce o 88,3 %, rovněž zlepšení za prvních 11 měsíců ve výši 82 % nevypadá jako krizové číslo. Zlepšení proti říjnu o 12,6 % už vypadá v tomto světle docela krotce. U nás zatím prakticky neznámý Changan (prodává značky Avatr, Deepal a Qiyuan), aktuální čínská trojka, prodal v listopadu podle CarNewsChina zhruba 100 000 nabíjecích aut, tedy o 17,6 % více oproti říjnu. Deepal se svými 36 026 prodeji NEV si polepšil proti říjnu o 29,3 % a meziročně o plných 123 %. Li Auto nahlásilo 48 740 prodaných NEV, což je pokles o 5,3 % proti říjnu, ovšem nárůst o 18,8 % meziročně. GAC Aion si meziročně polepšil jen o 1,8 %, ovšem proti říjnu povyrostl o 5,6 %. HIMA (patřící do porftolia Huawei) si proti říjnu polepšila o 0,7 %, Leapmotor (v němž má podíl Stellantis), si od října polepšil o 5,2 % a meziročně o 117 %. Great Wall Motor proti říjnu vyrostl o 12,4 %, meziročně o 15,2 %.
Automobilka XPeng, donedávna v našich krajích neznámá, prodala v listopadu zákazníkům 30 895 čistě elektrických aut. To znamená nejen meziroční nárůst 54 %, ale především o 29 % lepší výsledek oproti říjnu. Za prvních 11 měsíců roku 2024 totiž automobilka prodala celkem 153 373 elektromobilů. I to znamená meziroční zlepšení o 26 %, ovšem hlavní zásluhu na tom mají právě poslední měsíce, kdy se čísla začala prudce zlepšovat. Protože v uvedených číslech je zahrnut i rychle rostoucí export, lze tyto výsledky vnímat i jako známky, že zřejmě končí ochlazování růstu zájmu o elektromobily a blýskání na lepší časy pro evropské a japonské automobilky, které při přechodu na elektromobilitu už dávno překonaly bod, z nějž není návratu.
Xiaomi zatím prodává jediný model SU7. Ten si našel v listopadu 21 955 zájemců, tedy o 6,1 % více než v říjnu. Druhý model, elektrické SUV, by se měl představit zkraje roku 2025. Mírně si pohoršilo Nio, které pokleslo 1,9 % proti listopadu, ale meziročně narostlo o 28,9 %. Joint venture SAIC-VW prodalo v listopadu 14 360 elektromobilů ID, téměř stejně jako v říjnu.
Ale je pravda, že evropské automobilky to v Číně nezvládly, jejich modelová obnova je příliš pomalá. Díky všem možným interním procesům je jejich vývoj nových modelů příliš pomalý a zkostnatělý s neochotou riskovat u netradičních řešení. Přitom právě zde by měly možnost taková řešení otestovat a v případě úspěchu je pak implementovat i v automobilově konzervativní Evropě.