XPeng uvádí dvě novinky. Ani nepřekvapí, že jdou primárně po Tesle

XPeng uvádí dvě novinky. Ani nepřekvapí, že jdou primárně po Tesle
Fotografie: XPeng Motors
  • XPeng uvádí na trh dva modely, které se už několik let prodávají v Číně
  • Menší crossover G6 je téměř dokonalým odrazem Tesly Model Y
  • Větší SUV G9 nabízí pozoruhodné parametry a jedno velké překvapení

Xpeng uvádí na český trh dva nové modely, které se nově vyrábějí v Rakousku, díky čemuž si mohly dovolit výrazně nižší cenu. Už také víme, že hned napřesrok se můžeme těšit na novinku XPeng P9+.

XPeng G6 je SUV crossover střední třídy, který se spíše více než méně podobá Tesle Model Y, které chce také přetáhnout nejvíc zákazníků. Vyrábí se od jara 2023 a letos se začal vyrábět v Rakousku, přičemž dostal menší baterii, ale zato výrazně rychlejší nabíjení. Na souboj s Teslou se připravil tak dokonale, že se jí velice blíží nejen designem, specifikacemi a výkony, ale dokonce i označením jednotlivých verzí. Ty se totiž jmenují RWD Standard Range, RWD Long Range a AWD Performance. Jak je z označení patrné, s jednotlivými provedeními se pojí dvě velikosti LFP baterie 68,5 a 80,8 kWh (nespecifikováno, zda netto či brutto) a tři různé pohony, přičemž první dvě jsou zadokolky a třetí čtyřkolka, přidávající z zadnímu PSM motoru ještě přední, asynchronní. Zajímavá čísla stojí v kolonce rychlost nabíjení, kdy výrobce udává pro menší baterii 382 a pro větší dokonce 451 kW. Škoda, že tuto rychlost u žádné české komerční nabíječky neověříme...

XPeng G6
XPeng G6

Tři jmenovaná provedení se nabízejí za 1 089 900 Kč (RWD SR), 1 189 800 Kč (RWD LR) a 1 289 900 Kč (AWD Performance). Výbava se liší jen v detailech. Najdeme v ní například LED světlomety, skryté dveřní kliky, bezrámové dveře, dešťový senzor, elektricky sklopná zrcátka, akustická okna vpředu a zatmavená vzadu, panoramatické střešní okno, soundsystém, tepelné čerpadlo, 2 indukční nabíječky mobilů, přední sedadla s paměťovým elektrickým nastavení, ventilací a masáží, zadní sedadla s vyhříváním a nastavitelným sklonem a pro verze s větší baterií i čip pro autonomní jízdu. Provedení SR má koženkové čalounění, obě vyšší pak kožené s digitálním zrcátkem. Zadokolky stojí na 18" kolech, čtyřkolka na dvacítkách. Dokoupit lze metalízu či elektricky výsuvné tažné zařízení. Vůz je krytý zárukou 5 let/120 000 km s možností prodloužení, na baterii a vysokonapěťové komponenty pak 8 let/160 000 km.

Větší XPeng G9 je ryzím SUV a míří do vyšší střední třídy. Výběr verzí je analogický jako u G6 s tím rozdílem, že obě zadokolky mají tentokrát stejný výkon, kapacity LFP baterií činí 79 a 93,1 kWh. Uváděné nabíjecí rychlosti jsou ještě působivější, konkrétně 445 a 525 kW, vrcholná verze Performance zaujme zrychlením z 0 na 100 km/h za 4,2 s a vzduchovým pérováním s magnetoreologickými adaptivními tlumiči, obvyklými v prémiových vodách. Podobné adjektivum vytane na mysli i při čtení standardní výbavy. V ní totiž nechybí kromě samozřejmostí mj. automatické dovírání dveří, elektrické otvírání pátých dveří, samostmívací vnější zrcátka, soundsystém s 20 reproduktory včetně dvou přímo v sedadlech či nastavitelné stehenní opěrky. V ceníku je uvedena i masáž v zadních sedadlech, ovšem zřejmě jde o extra prvek, stejně jako uvedený soundsystém a elektricky výsuvné tažné zařízení. Zadokolky obouvají 20" kola, čtyřkolka 21".

První cena za zadokolku s menší baterií byla stanovena na 1 469 900 Kč, za větší baterii doplatíte přesně 100 000 Kč. Vrcholná čtyřkolka AWD Performance začíná na 1 799 000 Kč. Záruky jsou poskytovány stejné, jako na G6. Slíbené překvapení se skrývá v položce design. Ten je totiž dílem českého, u nás prakticky neznámého návrháře Vojtěcha Stránského, který prošel designérskými odděleními pozoruhodného množství automobilek včetně Audi, BMW, Mercedesu, Fordu, GM či několika u nás neznámých čínských značek.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze