Krátké svezení s BMW řady 3. Zajímavá cena, hezký design a plug-in hybrid na cestě

Krátké svezení s BMW řady 3. Zajímavá cena, hezký design a plug-in hybrid na cestě
  • Nová generace BMW řady 3 vás nenutí nosit v kapse klíč od auta, ale vystačíte si s chytrým telefonem
  • Po vzoru BMW X5 má i nová Trojka vyparkovávací asistent, který si pamatuje až posledních 50 metrů vaší cesty
  • Plug-in hybridní verze s benzinovým dvoulitrem dorazí na trh v červenci letošního roku
  • Elektrifikovaná verze bude k dispozici jak jako zadokolka, tak i s pohonem všech kol

Psal se rok 1975, kdy poprvé spatřilo světlo světa BMW řady 3. Od té doby se prodalo více jak 15,5 milionů kusů. Nová generace má tedy rozhodně na co navazovat. BMW novou generaci posunulo nejen po stránce technologii, ale má být i více sportovněji zaměřená.

Za volantem nemusíte sportovat, ale můžete nechat auto, aby řídilo samo. Do 60 km/h nová Trojka zvládá sama řídit a problém ji nemá dělat ani zúžení pruhů. Autonomní řízení třetí úrovně je však dostupné jen mimo Evropu. Od BMW X5 dostala i řada tři do nabídky vyparkovávací asistent. Ten umí až posledních 50 metrů vyparkovat zcela za vás. Vaším úkolem je pouze šlapat na plyn a brzdu.

Už testované BMW X5 bylo vybaveno laserovými světlomety. Ty se zapínají automaticky, jakmile přesáhnete 60 km/h. Fungují opravdu skvěle a pořídit si je můžete i sem. Před volantem můžete mít přístrojový štít o velikosti 12,3 palců. Nejvyšší řada infotainmentu pak běží na displeji o úhlopříčce 10,25 palce. Ten je samozřejmě dotykový. Skládá se až z deseti ploch, které si můžete různě uzpůsobit.

Co chválíme je, že k BMW řady 3 už nepotřebujete klíček od auta. Používat můžete například váš chytrý telefon. Tady však nepotěšíme majitele iPhonu. Odemykání pomocí technologie NFC je dostupné pouze pro telefony se systémem Android. BMW má však řešení i pro telefony od Applu. K autu si můžete pořídit kartu, která vypadá jako kreditka. Ta je vybavena technologii NFC a můžete si ji dát například za obal na vašem iPhonu.

Chvíli bych se mohl věnovat také hlasové asistentce. Ta umí odpovědět na otázky, zda máte dobře nafouknuté pneumatiky, najít adresu restaurace a tak podobně. Bohužel chybí podpora češtiny. Co však nechybí jsou online aktualizace systému. Tím, že je auto připojené na internet, není potřeba navštěvovat dealerství.

Momentálně je v prodeji několik benzinových a naftových motorizací. Dorazí však také plug-in hybridní varianta s názvem BMW 330e. Nyní BMW u svých plug-in hybridních modelů využívá název iPerformance, tedy například BMW 330e iPerformance, ale od tohoto značení bude upouštět. Podobně jako předchozí generace bude 330e poháněna kombinací benzinového dvoulitrového motoru a elektromotoru. Nebude však v nabídce pouze zadokolka, ale také s pohonem všech kol xDrive. Do nabídky dorazí v červenci letošního roku. Novinkou bude krátkodobý boost, který přidá až 30 kW. Dojezd na jedno nabití bude až 60 kilometrů a na elektřinu můžete cestovat až 140 km/h. Zrychlení z klidu na sto proběhne za 6 sekund. Cena momentálně není známá.

S novou řadou 3 jsme se i krátce svezli. Na nějaké velké hodnocení je brzy, šlo o pár kilometrů. Avšak líbí se nám interiér, kde je vše v pořádku: skvělé boční vedení sedadel, které dokáže obepnout i hubenější postavy, volant s tlustším věncem, jednoduchý středový tunel, kde se nachází ovládání iDrive či startovací tlačítko. Před tímto panelem je dvojice držáků na nápoje a především bezdrátové nabíjení, kam se konečně vejde i iPhone 8 Plus. Podvozek je poněkud tužší, což fanoušci BMW budou kvitovat. A co se jim bude též líbit je ceník. Ten je v porovnání s předchozí generací o šest procent šetrnější k našim peněženkám.

BMW řady 3 Válců Převodovka Výkon Cena s daní
320i 4 automatická 184 koní 978 900 Kč
330i 4 automatická 258 koní 1 084 200 Kč
318d 4 manuální 150 koní 921 700 Kč
320d 4 manuální 190 koní 990 600 Kč
320d xDrive 4 automatická 190 koní 1 114 100 Kč
330d 6 automatická 265 koní 1 203 800 Kč
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze