Společnost innogy buduje vlastní síť AC i DC dobíječek v Česku a má v plánu zařadit se mezi dominantní poskytovatele. Mohutně buduje nabíjecí stanice a i když jich má v současné době v provozu zatím pouze 12, brzy přibydou desítky dalších. Hlavně elektromobilisté z Prahy, kde v tuto chvíli stojí už čtyři rychlé nabíjecí stanice, si rychle zvykli na bezplatné dobíjení, které společnost v rámci testovacího provozu zatím poskytovala. Jenže tato pro veřejnost tak radostná fáze nyní končí a začíná střet s ekonomickou realitou.
Innogy totiž bez velkého rozruchu začala nabíjení zpoplatňovat a nelze říct, že by se zrovna pouštěla do cenové války. Velice jednoduchý ceník totiž nabízí jedinou částku – 14,50 Kč za kilowatthodinu včetně DPH. To je citelně více, než žádají tři dominantní poskytovatelé ČEZ, PRE a dokonce i E.ON. V případě AC dobíjení je to dokonce dvojnásobek obvyklé ceny. Platba probíhá výhradně kreditní kartou přes webovou aplikaci skrze platební bránu Stripe. Nejdříve je zkušebně odečteno 15 korun pro ověření funkčnosti (ty jsou následně zase vráceny), pak je zablokováno 1 000 korun. Následně vám přijde e-mail s odkazem „Zahájit nabíjení“. Zadáte číslo stanice a poté vyberete pozici zásuvky či kabelu. Nakonec kliknete na „Zahájit nabíjení“. Po 30 sekundách se objeví tlačítko „Ukončit nabíjení“, to lze učinit i vozidlem. Manipulace tedy rovněž nepatří mezi nejkomfortnější.
Nelze vyloučit, že při současné energetické krizi budou muset podobné ceny brzy nasadit i konkurenti, avšak na uživatelském komfortu by firma innogy zapracovat měla. Pomohla by třeba aplikace s načítáním QR kódů přímo na stanicích. Uvidíme, kam se další poskytovatel s velkorysými plány a masivním zázemím vypraví dále. Každopádně v nedávném rozhovoru s ředitelem innogy Energo Zdeňkem Kaplanem jsme se dozvěděli, že chystá strategii zajímavých cen pro své dlouhodobé zákazníky. Tak uvidíme.