Konec parkování EV zdarma, Hyundai Staria v hybridu přijíždí

fNews
Konec parkování EV zdarma, Hyundai Staria v hybridu přijíždí
Fotografie: Hyundai
  • Pokud se nic nezmění, parkování zdarma pro elektromobily a hybridy v Praze tento rok skončí
  • Hyundai Staria přijíždí jako hybrid, Leapmotor začíná prodávat v Evropě a CATL ukázal nejrychlejší baterii
  • fNews přináší výběr těch nejzajímavějších zpráv za uplynulý týden

Dnes začneme jednou smutnou zprávou pro všechny, kteří parkují s elektromobilem v Praze, dále si ukážeme hybridní MPV od Hyundai, dalšího dravce z Číny, co vstupuje na Evropský trh a zakončíme to u nejrychleji se nabíjející baterie na světě. Tak vítejte u fNews.

Partner fnews 2024-1

fNews #282 – Konec parkování EV zdarma, Hyundai Staria v hybridu přijíždí

Podcast v audio formě

Za současných podmínek končí bezplatné parkování pro elektrické a hybridní vozy na území Prahy ke dni 31. prosince. Pokud magistrát města do konce roku ještě neotočí, tak to znamená, že od prvního ledna 2025 budou muset majitelé elektrických aut na parkovacích zónách platit dle běžných poplatků. A pro celoroční parkování u bydliště budou muset rovněž zaplatit běžný poplatek. Schválně nám dejte vědět v komentářích, jestli se vás tato nepříjemná změna dotkne.

Futuristicky vyhlížející MPV Hyundai Staria na český trh přijíždí ve variantě s full-hybridní jednotkou. Má celkový výkon 165 kW a točivý moment 367 Nm. Trakční baterie má kapacitu 1,49 kWh. Výbava komfort začíná na částce 1 129 990 Kč. Nejnáročnější ale budou koukat po výbavě Luxury s dvěma pohodlnými sedadly v prostřední řadě a další výbavou za 1 419 990 Kč. Dobrou zprávou pak je, že se do budoucna dočkáme i plně elektrické verze.

Není týden, kdy nás nevábí nějaká čínská značka. Dnes to bude Leapmotor, který otevírá evropské objednávky na dva své modely. Malý městský elektromobil T03 a také elektrické SUV C10. Auta mají nabídnout skvělý poměr ceny a výkonu, pohodlný interiér, velké displeje a spoustu bezpečnostních prvků. Malý T03 s kombinovaným dojezdem 265 km dle WLTP stojí 475 tisíc korun i s daní a zprvu půjde koupit třeba v sousedním Německu. Zajímavé na tom je, že 51% podíl ve společnosti drží Stellantis, který má také distribuci a prodej na starosti. Navíc se již připravuje výroba T03 v Evropě, konkrétně v polských Tychách.

A nakonec si dejme zprávu s příjemnou vyhlídkou na budoucnost. SAIC a General Motors spolu s výrobcem baterií CATL představili dosud nejrychleji se nabíjející baterii pro elektromobily. Je založena na chemii lithium-železo-fosfátu (LFP) s podporou ultrarychlého nabíjení 6C, které značí plné nabití během deseti minut. To znamená, že za pouhých 5 minut na nabíječce se dočkáme 200 km dojezdu. Baterie využívá kvazi-900V architektury Ultium. Kdy se dočkáme reálného nasazení? To zatím těžko říct, ale více detailů a informací nás prý čeká příští rok.

Schválně nám dejte vědět do komentářů, jaká je podle vás optimální doba nabíjení elektromobilu. A pro všechny novinky sleduje fDrive.cz.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze