Automobilka Kia vyvinula jako první na světě technologii aktivního řazení ASC (Active Shift Control). Technická novinka optimalizuje řazení tím, že 500× za sekundu sleduje změny převodových stupňů a přesně reguluje přenos výkonu od hybridního ústrojí ve prospěch rychlejšího řazení. Nová technologie se postupně představí v budoucích plug-in hybridních a hybridních vozech modelového provedení 2020.
ASC využívá výkon elektromotoru ke sladění otáček převodovky s otáčkami hnacího hřídele na základě pokynů řídicího softwaru z vlastního vývoje, čímž zkracuje dobu přeřazování o 30 %. Technologie ASC kromě toho potlačuje klonění vozidla kolem příčné osy (v důsledku drobného zpomalování a zrychlování během řazení) o 50 % oproti stávajícím hybridním vozidlům, neboť i přes vyšší rychlost řazení zprostředkuje hladší změny převodových stupňů.
„Celosvětově první technologie ASC je pozoruhodnou vývojovou inovací skupiny HMG,“ uvedl Kjang-Džůn Čang, viceprezident a vedoucí skupiny řízení pohonných systémů ze společnosti Kia Motor Group. „Uvedená technologie je novým přístupem k automatickému řazení, neboť jako první využívá elektromotor k regulaci změn převodových stupňů a zlepšuje řazení zásadním zkrácením doby přeřazování ve prospěch hladší jízdy z pohledu cestujících.“
Klasická hybridní vozidla používají k řazení hydraulická čerpadla, což však vede k pomalým změnám převodových stupňů a nízké přesnosti řazení. Až doposud se rovněž jako neefektivní ukazují měniče točivého momentu k přenosu elektrického výkonu v rámci hybridního hnacího ústrojí, neboť v průběhu řazení vykazují ztráty energie a kvůli hladšímu chodu vyžadují delší dobu přeřazování.
Technologie ASC využívá standardní elektromotor hybridního vozu ke kontrole řazení bez potřeby jakýchkoli dalších komponent. Řídicí jednotka v reálném čase monitoruje změny převodových stupňů, čímž zajišťuje sladění otáček a efektivity přenosu vstupního a výstupního hřídele, což ve srovnání se stávajícími hybridní vozidly zkracuje dobu řazení.
U klasických hybridních převodovek se vyskytují problémy s kloněním vozidla kolem příčné osy, neboť je prakticky nemožné zohlednit taková hlediska, jako je stav vozovky nebo změny teploty oleje. Systém ASC však využívá technologii uvnitř elektromotoru, která vyhodnocuje externí i interní podmínky, čímž napomáhá redukovat klonění vozidla kolem příčné osy o 50 %. Jelikož technologie ASC díky optimalizaci řazení potlačuje zbytečné odchylky, lze očekávat, že se zároveň prodlouží životnost měniče.