Jak je to s voličem automatické převodovky? Ne každá automobilka to má stejné

Věděli jste, že…
1
Jak je to s voličem automatické převodovky? Ne každá automobilka to má stejné
  • Většina automobilek využívá volič převodovky, který je umístěný na stejném místě jako manuální převodovka
  • Není to však pravidlem a existují automobilky, které spoléhají na úplné jiné řešení

V našem seriálu se budeme vždy věnovat určité oblasti, která není tak typická pro všechny automobilky. Pokud se řekne auto, tak někdo si představí limuzínu, někdo velké SUV a jiný zase supersport. Odlišit se je dnes velmi těžké, ale přece to jen jde.

Mercedes-Benz aneb netypické ovládání voliče převodovky

V dnešním díle se podíváme na práci s voličem automatické převodovky. Věc, kterou děláte několikrát denně, pokud tedy máte k dispozici automobil s automatickou převodovkou. Dnes už nemusí jít vždy o jakýsi kus zařízení, které je na středovém tunelu vertikálně umístěné směrem ke střeše. Třeba takový Hyundai Kona Electric má na středovém tunelu pouze tlačítka a zajímavý systém má i Nissan Leaf. Většina automobilů má však prakticky stejný systém, který se podobá manuálnímu řazení. Systém, kdy vezmete „páku“ a posunete ji například z písmena „P“ do písmene „D“. Pak jen povolíte brzdu a vyrazíte, je dnes nejrozšířenější. Ale věděli jste, že existují automobilky, které využívají zcela jiné řešení? Namysli mám Mercedes, který má ve spoustě svých modelů ovládání převodovky na pravé straně pod volantem. Jak to funguje? Směrem dolů zařadíte „déčko“ a směrem nahoru zpátečku. Pozice převodovky pro parkování se pak nachází z boku. Nejde vůbec o špatné řešení, spíše je poněkud netypické a pokud si koupíte nějaký model od Mercedesu, možná vám bude chvilku trvat, než si zvyknete.

Volič převodovky v Mercedesu třídy E

Naopak, pokud tento systém běžné používáte, a pak sednete do auta od jiné automobilky, může se vám stát, že první věc, kterou uděláte po nastartování, je, že si pustíte stěrače. Asi ne nadarmo se říká, že zvyk je železná košile. A abych nezapomněl, toto řešení používá také Tesla, která spoustu komponent odebírá právě od Mercedesu.

Diskuze ke článku
Voltman
A protože volant není kolmo ale šikmo,je šikmo i páčka pod ním.Takže páčkou nahoru a od sebe dopředu je zpátečka a dolů k sobě dozadu je jízda vpřed.Vážně “hodně” intuitivní,málokdy to dám napoprvé. A až tu bude článek o tom jak mají automobilky různě řešené sedačky, tak se pánové konstruktéři téhle značky propadnou hanbou.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze