Kia Motors Corporation společně se svou sesterskou značkou dnes oznámila, že dokončila vývoj celosvětově prvního prediktivního systému řazení s podporou informačních a komunikačních technologií (ICT Connected Shift System), jenž umožňuje vozidlu automaticky řadit na optimální převod v závislosti na aktuálních jízdních podmínkách a dopravní situaci na trase. Značky plánují zavést uvedenou technologii do svých budoucích vozů. Při vývoji systému si společnosti nechaly v Jižní Koreji i zahraničí patentovat 40 klíčových řešení.
Systém řazení (ICT Connected Shift) používá inteligentní software řídicí jednotky převodovky, jenž v reálném čase získává a vyhodnocuje vstupy od podpůrných technologií, jako jsou například 3D navigace vybavené přesnou mapou cesty nebo kamer a radarů pokročilého adaptivního tempomatu. Vstupy z 3D navigace zahrnují například údaje o nadmořské výšce, sklonu vozovky, zakřivení trasy a nejrůznějších událostech během jízdy, stejně tak jako aktuální dopravní situaci. O rychlosti jízdy a odstupu od ostatních vozidel informuje radar a informace o jízdních pruzích dodává přední kamera.
Při testování vozidla se systémem řazení ICT Connected Shift na trase plné zatáček se četnost řazení při průjezdu zatáčkami snížila cca o 43 procent v porovnání s vozidly bez uvedeného systému. Díky tomu se zároveň zhruba o 11 procent snížila četnost používání brzd, což má příznivý dopad na opotřebení brzdové soustavy, ale také na spotřebu.
Kia a její sesterská značka plánují systém řazení ICT Connected Shift dále vyvíjet do podoby ještě chytřejší technologie řazení, která dokáže komunikovat s dopravní signalizací prostřednictvím LTE nebo 5G sítě a identifikovat záměry řidičů, což lze opět využít k přesnější regulaci systému řazení.