Kia hodnotí konstrukční návrhy díky systému na bázi virtuální reality

1
Kia hodnotí konstrukční návrhy díky systému na bázi virtuální reality
  • Nový systém hodnocení umožňuje zapojit do procesu konstrukčního návrhu až 20 uživatelů naráz
  • Tato technologie je v počátku, ale v budoucnu má vést ke zlepšení konečné kvality vozidel

Společnosti Kia Motors Corporation a Hyundai Motors Company ve své globální centrále pro návrh vozidel poprvé představily nový systém hodnocení konstrukčních návrhů na bázi virtuální reality. Nový systém, implementovaný ve vývojovém centru R&D v jihokorejském Namyangu, je důkazem zaměření na zlepšování procesů vývoje vozidel prostřednictvím nově zaváděných technologií VR.

Kia využívá virtuální realitu

Proces virtuálního vývoje je nezbytným krokem k tomu, abychom mohli rychle a pružně reagovat na potřeby zákazníků a změny paradigmatu v automobilovém průmyslu,“ uvedl Albert Biermann, vedoucí divize výzkumu a vývoje skupiny HMG. „Prostřednictvím posílených virtuálních procesů zlepšíme kvalitu i rentabilitu, což v konečném důsledku povede ke zvýšení investic do výzkumu a vývoje pro zajištění budoucí konkurenceschopnosti na poli mobility.“

Využívá se zde 36 senzorů pro sledování pohybu, které rozpoznávají a monitorují polohu a pohyby všech uživatelů a umožňují všem přesně se zapojovat v reálném čase. Nový systém hodnocení konstrukčních návrhů na bázi virtuální reality dokáže souběžně podporovat až 20 uživatelů, což umožňuje intenzivnější spolupráci napříč týmy než kdykoli v minulosti.

Kia a její sesterská značka zavedou procesy virtuálního vývoje i do produktového plánování a výroby. Uvedenou technologii chtějí využívat v rámci včasné přípravy vysoce kvalitních vozidel, o která je na trhu zájem a která současně potvrzují pověst zákaznického zaměření. Virtuální modely se zpočátku budou generovat pomocí dat získaných z architektonického systému R&D v návaznosti na analýzu tržní poptávky. Následně se model verifikuje ve virtuálním prostředí, což umožňuje definovat konzistentní a přesné technické cíle na základě poptávky zákazníků.

Zatímco dříve procesy ověřování kvality začínaly výrobou testovacího prototypu vozidla, nyní může tento proces proběhnout virtuálně v předprodukční fázi. Ověřování kvality pomocí virtuálních modelů a metod v raných fázích návrhu v konečném důsledku povede ke zlepšení kontroly kvality finálních vozidel.

Diskuze ke článku
Václav
Zatím se moc nedaří ergonomie ovládání. Když sednu do cizího auta, tak mám pocit, že sedím v letadle. Tolik displejů, tlačítek, obrazovek, menu ... už aby doladili to autonomní řízení, protože člověk se nestíhá dívat na cestu.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze