Koncern Stellantis minulý týden překvapil novým technickým řešením, jež si nechal rovnou patentovat. Jedná se o třístupňovou převodovku, která má výrazně zlepšit terénní schopnosti budoucích elektrických vozidel. Půjde tak hlavně o vozy značky Jeep, které se chystají na velký přechod k elektrickému pohonu. Právě třístupňová převodovka má sloužit podobně jako redukce, kdy nízký převodový stupeň by byl optimální například pro jízdu po kamenitých stezkách a nebo při odtahování vozidel. Vysoký převodový stupeň se naopak využije pro jízdu po běžné silnici a nebo v poušti. Většina dnešních elektromobilů navíc používá jednostupňovou převodovku a pokud se už najde některý model s dvoustupňovým řešením, jde většinou o prémiové značky.
Stellantis zdůrazňuje, že jednostupňové převodovky nedokážou zajistit trvale vysoký točivý moment pro jízdu v opravdu drsném terénu. Nové technické řešení tak má nabídnout jízdní zážitek, který tu ještě nebyl. Nová převodovka umožní mnohem efektivnější provoz na různých typech povrchů a nebude problém se brodit hlubokým sněhem či projíždět mohutné písečné duny. Stellantis o svém novém technickém nápadu říká, že tato převodovka může pohánět přední, zadní a nebo obě nápravy současně. Techniku navíc podpoří uzamykatelné diferenciály, které najdeme například u chystaného elektrického Jeepu Recon. Ten bude prvním plně elektrickým terénním vozem značky a vlastně půjde o sourozence po léta prodávaného Wrangleru Unlimited.
