Také jste si mysleli, že s příchodem elektromobilů definitivně zmizí manuální převodovky? Nemusí tomu tak být, protože nyní se objevil patent, o kterém informuje teslarati.com. Toyota si před pár dny nechala patentovat techniku, která by měla svým fungováním manuální převodovku minimálně simulovat. V patentu se doslova píše, že ovladač elektrického vozidla je nastaven tak, aby reguloval točivý moment elektromotoru dle vzoru vozidla s manuální převodovkou na základě činnosti plynového pedálu, pseudo-spojkového pedálu a polohy pseudo-řadicí páky. Výrazů pseudo je v popisu patentu vícero, avšak naznačuje to, že bychom se mohli dočkat elektromobilu od Toyoty s manuálním řazením?
Bude použit i pseudo-spojkový pedál a pseudo-převodovka. Nově podaný patent Toyota směřovala k U.S. Patent a elektromobil s manuální převodovkou by disponoval generátorem reakčních sil řazení, který vytváří reakce na pseudo-řazení díky činnosti servomotoru. Upřímně sami nevíme, co od takového technického řešení čekat, ale pokud jej Toyota doladí k dokonalosti, dost možná se dočkáme chvíle, kdy zákazník opět dostane volbu, jakou převodovku si chce do svého nového vozu zvolit. Modely s manuálním řazením jsou navíc vždy o něco levnější, což by mohlo přispět k větší popularitě elektromobilů.
No ale dost pochybuji, že i v tomto případě tomu bude tak, Tady to právě vypadá, že ta "manuální" převodovka je tam navíc, takže celý pohonný systém zesložiťuje a pravděpodobně toto řešení bude dražší. Aspoň teda, když se nad tím logicky zamyslím, tam mi to tak přijde.