Kia EV6 dorazila do Česka, prolezli jsme revoluční elektromobil značky

2
Kia EV6 dorazila do Česka, prolezli jsme revoluční elektromobil značky
Fotografie: Martin Pultzner, fDrive.cz
  • Kia EV6 je prvním čistokrevným elektromobilem značky, je jiná než koncernový sourozenec
  • Nabídne dojezd přes 500 kilometrů i v kombinaci s pohonem 4x4 a v budoucnu přijde vysokovýkonná verze GT
  • Cena začíná pod hranicí 1,2 milionu Kč, tedy není o moc dražší než e-Niro

Krátce po prvních kusech Ioniqu 5 dorazila do Česka i Kia EV6, která je taktéž postavena na nové revoluční platformě e-GMP a jde o první vůz značky Kia na plně elektrické platformě. Spolu s Ioniqem 5 nabídne 800V architekturu, jejíž výhodou je například velmi rychlé nabíjení, které v této třídě a cenové kategorii nemá konkurenci. Přináší ale úplně jiný styl, než má koncernový sourozenec na stejné platformě a oproti němu přidává ještě něco navíc. Tento elektromobil jsme již představili, ale nyní jsme měli možnost si jej poprvé „osahat“.

Kia EV6 dorazila do Česka, prolezli jsme revoluční elektromobil této značky

Zatímco Ioniq 5 svoje rozměry maskuje a na první pohled vypadá jako mnohem menší auto, než je ve skutečnosti (skutečnou velikost poznáte, když parkuje vedle běžného auta), Kia EV6 vypadá od pohledu jako poměrně velké auto, přestože má například o 10 centimetrů kratší rozvor. Celkově je ale o 6 centimetrů delší a naopak o centimetr užší a 5 centimetrů nižší. Má tedy proporce, které jsou mnohem blíže běžným autům. Kia tento model označuje jako crossover. Značka ovšem jde vlastní cestou a na trhu nenajdeme typově stejného křížence. Má totiž nižší karoserii, než běžně mají SUV/crossovery a mnohem blíže než k SUV má k fastbacku. Zkrátka je to sportovněji tvarovaná karoserie na trochu vyšším podvozku.

Tvaru karoserie odpovídá i design, který také vyzařuje sportovnějšího ducha auta. Je plný zajímavých detailů a působí opravdu futuristicky, zejména pak zezadu. Nejde ovšem jen o design, ale Kia EV6, na rozdíl od svého koncernového sourozence, přijede i ve sportovní verzi GT. Ta bude mít výkon téměř 600 koní a na stovku zrychlí za 3,5 sekundy. Budeme si ale na ni ale muset ještě počkat. Zatím budou k dispozici standardní verze, ovšem i ty nabídnou oproti sourozenci něco navíc – delší dojezd.

Zatímco Ioniq 5 má v nabídce baterie o využitelné kapacitě 58 a 72,6 kWh, Kia EV6 má větší baterii o kapacitě 77,4 kWh. Základní je ale stejná s Ioniqem. Kia EV6 díky tomu dosáhla dojezdu podle WLTP přes 500 kilometrů i u verze s pohonem všech kol. Dojezd tedy činí 504 kilometrů u verze s pohonem všech kol a „zadokolka“ ujede dokonce 528 kilometrů na jedno nabití. Dojezd u základní verze s menší baterií zatím automobilka neuvádí. Maximální nabíjecí výkon u verze s větší baterií by pak měl být 232 kW, tedy také trochu vyšší než u koncernového sourozence.

Pojďme se ale podívat do interiéru. I jeho design nese sportovní nádech, na rozdíl od sourozence s retro vzhledem. Tvarově je podle nás hezčí, ale světlý interiér Ioniqu působí vzdušněji a opticky větší. Každopádně místa je v obou vozech dostatek, v tomto ohledu jsou srovnatelné. Když jsem si se svojí výškou přes 1,9 metru sedl za „sebe“, měl jsem před koleny téměř 10 cm, což je velmi dobré. I v Kie EV6 pak jsou zadní sedačky polohovatelné, takže můžete například měnit sklon opěradla nebo zadní sedačku posouvat a „přelévat“ prostor mezi kufrem a místem na zadních sedačkách. Naopak oproti Ioniqu 5 nelze posouvat středovou konzoli mezi předními sedačkami. Ty navíc nemají relaxační mód jako v Ioniqu 5.

Pokud jde o samotnou přístrojovou desku, má podobné rozvržení jako v Ioniqu 5, ale středový displej je mírně natočený k řidiči. Ovládacích tlačítek je minimum, většina funkcí se ovládá přes displej infotainmentu, ale pod výdechy klimatizace nalezneme i proužek dotykových tlačítek. Zde ovšem dotyková tlačítka dávají smysl, protože jejich funkce se mění podle toho, jakou funkci zrovna ovládáte. Standardně slouží pro ovládání navigace a audia, ale po kliknutí na symbol větráku se proužek změní na ovládání klimatizace. Jak toto řešení funguje budeme moci prověřit až na podzim, kdy by do Česka měly dorazit první vozy pro testy. Zajímavou funkci nabízí volby audia, kde kromě rádia nebo médií můžete zvolit i přehrávání přírodních zvuků. Takže můžete za volantem poslouchat třeba šumění vln nebo zasněženou vísku.

Jelikož jsme národ chalupářů, bude spoustu lidí zajímat velikost zavazadlového prostoru. Ten sice vypadá jako mělký, ale zase je docela dlouhý. Ostatně, objem 520 litrů a po sklopení zadních sedaček dokonce 1 300 litrů, to už jsou solidní hodnoty. Tím už se dá něco přestěhovat. Důležité ale je, že Kia EV6 si zachovala i přední kufr, takzvaný „frunk“, takže když třeba něco stěhujete nebo máte kufr plný zavazadel, nabíjecí kabely v pohodě vyndáte z pod kapoty. Verze s pohonem všech kol má sice vpředu jen opravdu mělkou kapsu, ale na kabely to stačí. A kdyby někomu byl zavazadlový prostor malý, dobrou zprávou je, že EV6 může tahat i přívěs o hmotnosti až 1 600 kg. Jeho maximální hmotnost ale závisí na zvolené verzi a konkrétní specifikace zatím nejsou k dispozici.

Kia EV6 je tedy podle nás povedené auto, které má sice stejný technický základ s Ioniqem 5 (nutno dodat, že velmi povedenou techniku) a podobné vnější rozměry, ale jinak jde o originální vůz s úplně jiným přístupem konstruktérů i designérů. Některé věci má navíc, jiné naopak chybí. Třeba nemá možnost solární střechy jako u koncernového sourozence, ale zase nabídne jiné funkce – třeba vzdálené parkování do kolmé i podélné řady vozidel. Má nejen originální design, ale potěší i ty, kteří preferují delší dojezd nebo ultimátní výkonové parametry. I když verze GT dorazí na trh až přibližně za rok.

U běžných verzí ale už běží předprodej a první vozy by měly fyzicky dorazit na podzim. Základní verze Earth s menší baterií a pohonem všech kol stojí 1 180 980 Kč, za větší baterii si připlatíte 100 tisíc korun. Pohon všech kol je možný pouze u výbavy GT-Line s větší baterií o kapacitě 77,4 kWh, za kterou zaplatíte 1 481 980 Kč. Tato verze má výkon 239 kW, takže nabídne i solidní dynamiku. Už se těšíme, až budeme moci vyzkoušet, jak Kia EV6 jezdí, zvláště nejvýkonnější verze vypadá hodně lákavě.

Technické parametry Kia EV6 GT-Line AWD

Kompletní specifikace
Konstrukcehatchback, 4 695 × 1 880 × 1 550 mm, 2 015 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon239 kW, 325 koní, točivý moment: 605 Nm
Baterie82,5 kWh (77,4 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 232 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 17,2 kWh / 100 km, dojezd: 504 km
Cena od1 481 980 Kč
Diskuze ke článku
Radek Polák
Radek Polák
Tak korekce za 1,5 mega ! Srdce všech pracujících zaplesalo! Taková láce a s životností až 8 let ! A dojede i 500 km ! Po tom jsem snil (a Verne se mnou .) Naštěstí on se toho nedožil ! 🤣
Petr Paták
Petr Paták
Tak to je bomba auto za 1,5 mio a dojezd 500 km , a ještě k tomu Korejec🙄 V zemi kde většina obyvatel nedosahne ani na průměrnou mzdu (cca 35.000 brutto) , bude tohle ,,žihadlo “ určitě hit😂

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze