Kia EV6, vůbec první počin značky konstruovaný od počátku jako výhradní elektromobil, se do Evropy podívá ve čtvrtém čtvrtletí letošního roku. Má nastavit nová měřítka dojezdu, rychlosti nabíjení a vnitřního prostoru. Ceny už známe, co jsme dosud nevěděli, byl oficiální dojezd podle WLTP. To se ale změnilo; Kia zveřejnila oficiální homologační hodnoty prvních dvou verzí. Jednomotorové provedení Long Range se zadním pohonem, výkonem 168 kW (229 k)/350 Nm a větší baterií o kapacitě 77,4 kWh netto se může chlubit oficiálním normovaným dojezdem 528 km, což je dokonce ještě více než původně odhadovaných 510 km. V oficiálních údajích se rovněž objevuje hodnota normované spotřeby podle stejné normy 16,5 kWh/100 km. Za tuto verzi, u nás prezentovanou jako GT-Line, zaplatíte od 1 380 980 Kč.
Ještě zajímavější jsou výsledky dvoumotorové verze s pohonem všech kol GT Line s výkonem 239 kW (325 k)/605 Nm a zrychlením 0–100 km/h za 5,2 s, která je přesně o 101 000 Kč dražší. Ta si totiž přes vyšší hmotnost a markantní nárůst výkonu rovněž uchovala oficiální dojezd přes 500 km, konkrétně 506 km. A normovanou spotřebu 17,2 kWh/100 km, tedy jen o 0,7 kWh více. Tento minimální rozdíl má na svědomí technická inovace, známá i vozu Hyundai Ioniq 5 (2021). Přední elektromotor se totiž v okamžiku, kdy není jeho služeb třeba, mechanicky odpojí od předních kol a tím pádem není třeba roztáčet jeho mrtvou setrvačnost.
Oficiální hodnoty WLTP k základní verzi s 58kWh baterií zatím nebyly oficiálně oznámeny.
Technické parametry Kia EV6 Standard range 2WD 58 kWh
Kompletní specifikaceKonstrukce | hatchback, 4 695 × 1 880 × 1 550 mm, 2 015 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: zadní |
Výkon | 125 kW, 170 koní, točivý moment: 350 Nm |
Baterie | 58 kWh (54 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 232 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 17,2 kWh / 100 km, dojezd: 504 km |
Cena od | 1 239 980 Kč |