V redakci momentálně opět testujeme Volkswagen ID.3, jako první nyní ve variantě s vůbec největší baterií s využitelnou kapacitou 77 kWh a papírovým dojezdem dle cyklu WLTP přes 500 kilometrů. Zároveň je v autě nainstalována nejnovější verze softwaru 2.0, která obsahuje již prakticky všechny funkcionality, které při startu prodejů auta v září chyběly a my jsme je nemohli v našem testu vyzkoušet. Chybějící funkce, jejichž absenci Volkswagen dopředu avizoval, se výrobce rozhodl v září vypustit v zájmu minimalizace dalšího zpoždění uvedení ID.3 na trh a doplňoval je později. Nicméně pro obdržení této verze softwaru 2.0 je stále nutné navštívit servisní středisko a nechat si aktualizaci nahrát tam. Už v současné době umí ID.3 stahovat přes vestavěnou datovou SIM kartu OTA aktualizace, například v průběhu našeho testu dorazil update palubní knihy/návodu, nicméně nejedná se o zásadní funkcionality automobilu.
Vyzkoušeli jsme rozšířenou realitu (AR) a další novinky ve výbavě VW ID.3.
Aktualizace, která umožní kompletní OTA (over-the-air) updaty ve stylu Tesly, se označuje jako 2.1 a přijde v průběhu března. S její instalací (opět v servisu) pak budou zprovozněny kompletní updaty všech součástí vozu vzduchem a pro jakýkoliv další update už nebude nutné navštěvovat servis.
Zásadní nové funkce
- Rozšířená realita na čelním skle
- Zprovoznění bezdrátového Android Auto a Apple CarPlay
- Automatické plánování nabíjecích zastávek na delších trasách
- Možnost ukládání vlastních nabíjecích lokalit a jejich detailní nastavení
Rozšířená realita jede
Zřejmě nejzajímavější je zprovoznění rozšířené reality (AR) na čelním skle, která je doplňkem ke standardnímu head-up displeji, který fungoval od začátku. Rozšířená realita hezky zobrazuje navigační šipky vznášející se před vámi na křižovatce v místě, kde máte odbočit, případně ukazují na dálnici pruh, ve kterém se máte držet. Efektně také vždy indikuje vozidlo před vámi, kterého se drží při aktivním adaptivním tempomatu, a dokáže upozornit i na vyjetí z jízdního pruhu. Animace jsou jednoduché, nerušivé a přitom dobře viditelné – vše funguje, jak má. Jak to vypadá v praxi se dozvíte v našem videu výše.
Vítanou novinkou je také zprovoznění bezdrátového Android Auto, přičemž ID.3 je tak jedním z prvních vozů, které tuto funkci mají. Nechybí ani bezdrátové Apple CarPlay. Přibylo i ukládání vlastních nabíjecích lokalit, u kterých je pak plejáda nastavení. Můžete si u každého vlastního umístění zvolit, do kolika procent se má na daném místě auto nabíjet, v kterých časech (kvůli levnějšímu proudu) a do kolika procent se má nabíjet okamžitě, nastavit si samostatně různé časy odjezdu či zda se odemkne nabíjecí kabel.
Volkswagen přidal také funkci pro automatické přidávání nabíjecích zastávek při delších trasách. Nabíjecí zastávku auto vloží automaticky, případně lze ručně zvolit jinou. Funkce ale bohužel zatím nefunguje příliš dobře. Sice správně volí ultrarychlé stanice, ale většinou u nich indikuje dobu nabíjení okolo jedné hodiny, i když pro dojetí do cíle by stačilo třeba jen 10 minut. V navigaci se dále řidič nijak nedozví, s kolika % nabití do cíle či k nabíjecí stanici dojede, kolik procent je potřeba nabít a další parametry. Lze očekávat, že funkci Volkswagen bude dále vylepšovat.
Prozatím nefunguje možnost koupit si doplňkové datové balíčky k vestavěné datové SIM kartě, které pak umožní streamovat webová rádia nebo používat auto jako Wi-Fi hotspot pro všechna zařízení v něm.
Technické parametry Volkswagen ID.3 Tour 77 kWh
Kompletní specifikaceKonstrukce | hatchback, 4 261 × 1 809 × 1 552 mm, 1 719 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: zadní |
Výkon | 150 kW, 204 koní, točivý moment: 310 Nm |
Baterie | 82 kWh (77 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 125 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 16,1 kWh / 100 km, dojezd: 542 km |
Cena od | 1 498 900 Kč |