Když automobilku napadne šílenost aneb největší hodiny světa

Když automobilku napadne šílenost aneb největší hodiny světa
1
  • Hodiny tvořilo 14 kamionů na ploše o velikosti 70 tisíc metrů čtverečních
  • Za volanty se vystřídalo na 90 trpělivých řidičů
  • Vozidla na pozici vteřinové ručičky musela vykrojit dokonalý kruh každých 60 sekund po dobu 24 hodin

Čas. Všichni ho řešíme, všem tiká stejně a každý musíme nemilosrdných 86 400 sekund každý den využít po svém. Čas nám obvykle ukazují hodiny na ruce, na zdi nebo na zařízení, na kterém si čteme fDrive.cz. Ale jak to vypadá, když někdo dostane do jisté míry šílený nápad a postaví největší hodiny světa poskládané z nákladních automobilů? A že jich nebylo málo: celých 13. Střídavě je krotilo 90 řidičů na 70 tisících metrech čtverečních opuštěné letištní plochy.

„Nákladní vozidla jsou velké silné stroje, ale zároveň jde o vytříbené dopravní prostředky pečlivě navržené do posledního detailu. Stejně jako hodinky. Každé vozidlo muselo být optimalizováno, aby mohlo v hodinách plnit svou roli, a celá tato operace byla možná jen díky monitorování a analýze v reálném čase prostřednictvím našich propojených služeb,“ vysvětluje Staffan Arvas, vedoucí marketingové komunikace ve společnosti Scania.

Vozidla, z nichž jsou hodiny sestrojeny, čelí různým nástrahám podle toho, kterou ručičku hodin tvoří. Vozidla na vteřinové ručičce musí vykrojit dokonalý kruh každých 60 sekund po dobu 24 hodin. Vnitřní vozidlo musí udržovat konstantní rychlost 13 km/h, zatímco rychlost pohybu vozidla na vnější straně činí konstantních 53 km/h. V případě vozidel na minutové a hodinové ručičce bylo nejtěžší zajistit dokonale synchronizovanou posloupnost rozjezdů a zastavení.

Důležitou roli při zajištění hladkého chodu „hodin“ hrají řidiči, kteří musí sledovat kamion na vteřinové ručičce. Za jeho volantem sedí Elin Engströmová, řidička nákladních vozidel ze společnosti Scania.

„Největší výzvou v dálkové přepravě je přesnost a dochvilnost. Hodiny byly vrcholnou zkouškou schopnosti držet směr, udržovat rychlost a sledovat trasu každou sekundu po celých 24 hodin. Všichni řidiči museli být dokonale synchronizovaní a klíčem k dosažení tohoto cíle byla přesnost,“ říká Elin.

Hodiny byly v běhu celý dvacátý zářijový den minulého roku. Realizaci tohoto šíleného nápadu monitorovalo pět kamer z různých úhlů, díky čemuž ji mohli lidé sledovat online.

Zdroj: scania.com