Alternativní paliva a hybridní jednotky nejsou výsadou pouze osobních, ale také nákladních vozidel. A i v nákladním segmentu tento trend nabírá na popularitě. Společnost Scania zaznamenala 40procentní nárůst prodeje vozidel na alternativní paliva (CNG) a hybridních jednotek.
V roce 2016 Scania prodala téměř 5 tisíc hybridů. Ano, i nákladní vozidla mají hybridní jednotky. Na baterii dokáží urazit až 2 kilometry například v centrech měst nebo v protihlukových zónách. Velký skok zaznamenala také alternativní paliva, na která Scania klade velký důraz.
„Poptávka po vozidlech, která podporují přechod k udržitelné přepravě, roste. A tak je přirozeně velká i poptávka po službách, které pomáhají majitelům vozových parků ve snižování spotřeby paliva a tím také emisí oxidu dusíku a celkových finančních nákladů. To je důkazem, že udržitelná přeprava má pozitivní dopad na ziskovost,“ říká Henrik Henriksson, prezident a generální ředitel společnosti Scania.
Celkem 40 tisíc řidičů zvládla Scania proškolit za loňský rok, aby dokázali stlačit spotřebu paliva. I zde jde o meziroční nárůst 30 procent.
Kamionová doprava nabízí spoustu technologických řešení, ať už bezpečnostních, tak i pomocných, která stlačují spotřebu dolů.