Kde dává hybridní auto velký smysl? Třeba u taxislužeb

Kde dává hybridní auto velký smysl? Třeba u taxislužeb
1
  • Podle statistik dokáže flotila deseti hybridních aut ušetřit taxislužbě až 100 tisíc korun
  • Podle Toyoty uvažuje o přechodu na hybridní auta až 55 procent firem

Řidiči taxi i celé taxikářské společnosti čím dál častěji sahají namísto dieselových vozů po hybridních autech. Důvodem jsou nižší provozní náklady i nižší náročnost na údržbu. Firma, která si do svého vozového parku nakoupí na tři roky desítku aut s hybridním pohonem, může dle statistik ušetřit ve srovnání s využíváním stejného počtu běžných dieselových vozů až 100 tisíc Kč. Do ovzduší zároveň unikne o celých 19 tun emisí CO2 méně. Za pět let už je to 190 tisíc korun. Jeden hybrid tak za tři roky provozu ušetří více než 11 tisíc korun.

Několik desítek vozů Toyota Auris Touring Sports má například ve své flotile od roku 2015 pražská firma Kurýr Taxi a několik let hybridy využívá i severomoravská Cool Taxi. Hybridní auta jsou podle řidiče taxikářské Toyoty u Cool Taxi Havířov Michala Juričeka bezpečná, pohodlná a přitom ekologická a úsporná. „Většinu jízdy jedeme po městě, kde dokážeme jet i polovinu času čistě na elektřinu. A v tu chvíli má vůz nulové emise,“ říká Juriček.

Hybridní vozy se začínají stále více prosazovat ve firemních flotilách. Že jsou hybridní vozy vhodné pro podnikové vozové parky si podle průzkumu NMS Market Research pro automobilku Toyota myslí celkem 58 procent manažerů firemních flotil v Česku. O přechodu na hybridní vozy uvažuje už 55 procent firem.

Vedle ekologičnosti a nízké spotřeby patří mezi další benefity hybridů nízké náklady na servis, protože se skládají z méně dílů. Podle poslední zprávy Asociace evropských výrobců aut ACEA tvořily prodeje aut s alternativním pohonem ve 4. čtvrtletí minulého roku v Evropě 8,6 procenta celkového trhu. Podíl benzínových aut vzrostl o 7 procentních bodů na 57 procent. Další proměnu skladby pohonů lze podle partnera EY Petra Knapa očekávat zejména v příštím roce, kdy se začnou masivně na trh dostávat elektromobily.

Diskuze ke článku
jt
„Vedle ekologičnosti a nízké spotřeby patří mezi další benefity hybridů nízké náklady na servis, protože se skládají z méně dílů.“


Z méně dílů proti čemu? Když je tam spalovák a zároveň elektro?

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nechcete být anonymní? Přihlašte se

Nejživější diskuze