Tesla s velkou slávou uvedla hardware, který umožní plně autonomní jízdu úrovně 5. To znamená, že by automobil měl být schopen zcela autonomního řízení za všech podmínek a na všech komunikacích. Takový vůz teoreticky nemusí být vybaven ovládacími prvky, jako je volant nebo pedály. Pozorný čtenář ale jistě rozliší uvedení hardwaru pro autonomní jízdu a spuštění plně autonomního řízení.
Jakkoli jde o skvělou novinku, která je podle oficiálního videa velmi šikovná, pro koncového zákazníka se aktuálně nic nemění. Naopak, připlácí si 6 600 euro za technologii, kterou nemůže využít. Jisté není ani přesné datum prvního spuštění. Dokud totiž Tesla ve svých vozech autonomní řízení neaktivuje, hardware vám bude k ničemu. Podle slov automobilky by se čas spuštění měl lišit v závislosti na zemi.
Teoreticky by autonomní systém mohl být spuštěn i v České republice a řidič by tuto technologii používal stejně jako každý jiný asistent ulehčující jízdu. Zákon č. 361/2000 Sb. o provozu na pozemních komunikacích říká: „Řidič je kromě povinností uvedených v § 4 dále povinen věnovat se plně řízení vozidla nebo jízdě na zvířeti a sledovat situaci v provozu na pozemních komunikacích.“ Nepočítejte tedy s tím, že si půjdete přečíst na zadní sedadla noviny. Každopádně by odpovědnost stále ležela na bedrech řidiče. Situace je totožná prakticky ve všech zemích.
První část světa by mohla autonomní systém okusit již v prosinci tohoto roku. Pravděpodobně půjde o USA, kde má kalifornská automobilka k dispozici nejvíce dat. Právě data jsou stěžejním pilířem při tvorbě autonomního systému. Automobily Tesla totiž disponují výkonným čipem NVIDIA obdařeným schopností se učit. Možná proto Tesla vypustila do světa hardware s osmi kamerami, radarem a dvanácti senzory již dnes. Každý z majitelů luxusních elektromobilů se stal testovacím jezdcem, který dodává informace o svém stylu řízení, mapových podkladech a tak dále.