Vrcholná elektrická řada BMW i7 bude v červenci obohacena o třetí, zatím nejdostupnější a nejúspornější motorizaci eDrive50. Jak označení napovídá, půjde vůbec poprvé o zadokolku, která ovšem nabídne důstojné jízdní výkony. Nejvyšší rychlost sice bude omezena na 205 km/h (verze xDrive60 nabízí 240 km/h), ovšem stovku z klidu zvládne verze eDrive50 za působivých 5,5 s. Počítat je ovšem třeba kvůli kratšímu stálému převodu s o něco horší spotřebou i dojezdem oproti čtyřkolce xDrive60. Konkrétně základní WLTP normovaná spotřeba začíná na 19,1 kWh/100 km, což je o sedm desetin více, a dojezd až 611 km ztrácí na xDrive60 14 kilometrů. Českou cenu BMW zatím nestanovilo. Po uvedení verze eDrive50 se vyrovná počet čistě elektrických a spalovacích motorizací na poměr 3:3 a je jasné, kam směřují další trendy.
Všechny verze BMW i7 a iX se mohou těšit na nový Operační systém 8.5 a s ním související novinky v elektrických funkcionalitách. Funkci Plug & Charge bude nově možné využívat na více smluv současně, což v současné chvíli žádný jiný výrobce na světě nenabízí. Nová je funkce Max range, která v nouzi prodlouží dojezd až o 25 % omezením výkonu, rychlosti a komfortních funkcí. Aktivovat ji bude možné v rámci režimu My Mode Efficient. Zpětně se v rámci dálkové aktualizace obě novinky nahrají do všech vozů i7 vyrobených od července 2022, případně iX s datem výroby od března 2023 dále. Totéž platí pro zrychlené nabíjení v případě modelu iX, které se rovněž nahraje v rámci aktualizace.
V létě se také navigace dočká vylepšeného plánování, v němž půjde možné kombinovat více stanic v jediném hubu a nastavovat požadovanou zbývající kapacitu baterie na jednotlivých zastávkách po pěti procentech. Na pozdější dobu se připravuje rovněž možnost zobrazování celkových měsíčních nákladů na nabíjení s možností filtrování jednotlivých poskytovatelů. Časem rovněž přibude možnost preferovat nabíjení u konkrétní společnosti a ostatní z plánování vyloučit, podobně jako podrobné informace o každé stanici, počínaje její dostupností a obsazeností přes typy konektorů až po doplňkové služby nabízené v jejích okolí (toalety, občerstvení, dětské hřiště atp.).
Mild hybridní soustrojí se stane součástí těžké vozby reprezentované velkými SUV BMW X5 a X6. V srpnu 2023 uvedená nová motorizace pro oba modely, třílitrový vznětový řadový šestiválec xDrive40d, si totiž právě s pomocí 48V elektromotoru pomůže k lepšímu průběhu výkonových křivek. I díky němu se obě dvoutunová monstra spokojí s průměrnou spotřebou nafty 7,3 l/100 km při zajímavých dynamických schopnostech. S výkonem 352 k a osmistupňovým planetovým automatem Steptronic Sport totiž pokoří stovku z klidu za 5,5 sekundy.
Vylepšení dostane rovněž ovládací rozhraní ve vozech BMW. Další modely se dočkají již zmíněného Operačního systému 8.5, jehož součástí je kromě výše uvedeného také nová funkce Quick select. Ta do jisté míry supluje ztracená mechanická tlačítka tím, že umožňuje vytvářet virtuální ovladače pro nejčastěji používané funkce. Stejná platforma nabídne od léta 2023 také vylepšeného osobního digitálního asistenta, který bude podle výbavy a jízdní situace umět řidiči navrhnout například vypnutí omezovače rychlosti, aktivaci sportovního režimu či některých jízdních asistentů atp. Vše bude možno ovládat hlasem, stejně jako polohu sedadla a u elektromobilů také režim Max range, případně výběr zvuků do plašičky chodců.