Dnes představené BMW i5 se prezentuje jako nejúspěšnější manažerský sedan vyšší střední třídy a tomu odpovídá i výbava této stylové novinky. Osmá generace BMW řady 5 Sedan chce být přitom i nadále symbolem vyspělých technologií v kombinaci se sportovně elegantním designem a charakteristickou radostí z jízdy. A co přesně tedy nové BMW i5 nabízí?
Dlouhý dojezd i extrémní výkon
Hned na začátek je vhodné zmínit, že BMW i5 dorazí ve dvou provedeních: eDrive40 a sportovnějším M60 xDrive. Pochopitelně tak najdeme rozdíly ve výkonu, pohonu kol i dojezdu.
Ti, kteří prahnou po co nejdelším dojezdu, dle WLTP až 582 kilometrů (477 až 582 kilometrů, jak udává výrobce), sáhnou po verzi eDrive40. Ta nabídne celkový výkon 250 kW (340 koní), maximální točivý moment 400 Nm (430 Nm s funkcí Sport Boost nebo Launch Control) a zrychlení z 0 na 100 km/h za 6 sekund. Kombinovaná spotřeba by pak měla činit 19,5 až 15,9 kWh/100 ujetých kilometrů, což zní vcelku realisticky vzhledem k efektivitě pohonu u nižšího i4.
Milovníci svižné jízdy pak jistě ocení čtyřkolku v podobě M60 xDrive s výkonem 601 koní (442 kW) a max. točivým momentem 795 Nm či až 820 Nm s aktivovanou funkcí Sport Boost nebo Launch Control. U tohoto provedení se lze těšit kromě maximální vyšší rychlosti 230 km/h oproti 193 km/h u eDrive40 rovněž na zrychlení z nuly na stovku za 3,8 sekundy. S tím se však pojí i menší dojezd, který je dle WLTP 455 až 516 kilometrů, a vyšší spotřeba 20,6 až 18,2 kWh/100 kilometrů.
Využitelná kapacita baterie činí 81,2 kWh.
Kapacita baterie činí u obou provedení 81,2 kWh (využitelných), je uložená pod podlahou a skládá se ze čtyř modulů po 72 článcích a tří modulů po 12 článcích. Díky promyšlené konstrukci modulů má mít rovněž mimořádně malou výšku. Zvědavi jsme i na režim Max Range, který má pomoci zvýšit dojezd až o 25 %, maximální rychlost vozidla se však omezí na 90 km/h a v tomto režimu rovněž nefunguje klimatizace.
Co se týče nabíjení, slibuje výrobce palubní nabíjení střídavým proudem o výkonu 11 až 22 kW (v rámci volitelné výbavy), pro rychlejší přesuny však bude klíčová schopnost se nabíjet stejnosměrným proudem výkonem až 205 kW. Nabití z 10 na 80 % kapacity baterie by tak mělo trvat přibližně 30 minut. Za 10 minut lze pak u rychlonabíjecí stanice prodloužit dojezd až o 156 kilometrů. Upraven byl rovněž software, díky čemuž má být nabíjecí křivka plynulejší.
Především komfortně
BMW i5 jsme si mohli již s předstihem naživo prohlédnout a skutečně lze konstatovat, že se jedná o na první pohled velmi elegantní vůz, který skýtá velmi komfortní usazení za volantem, na pozici spolujezdce, ale také vzadu na lavici. Na posádku čeká celá řada chytrých prvků využívajících BMW Operačního systému 8.5.
Pokud jste fanoušci velkých displejů, potěší vás například 12,3" přístrojový panel za volantem a kontrolní displej s 14,9", které jsou propojené do jedné digitální zobrazovací jednotky s vysokým rozlišením. Prohnutý displej je pak hlavním prvkem ovládacího systému BMW iDrive, který ve své nejnovější generaci pracuje s BMW Operačním systémem 8.5. Jeho specifikem je nová grafická podoba s přehlednou úvodní obrazovkou a funkcí QuickSelect pro jednoduché a intuitivní dotykové ovládání.
Součástí standardně dodávaného osvětlení interiéru je světelná lišta na přístrojové desce a obložení dveří. Poprvé byla představena v luxusních sedanech BMW řady 7 a nyní je v rámci volitelné výbavy k dispozici také pro nové BMW řady 5 Sedan. Nápaditě podsvícený funkční celek s krystalickou povrchovou strukturou je pod ozdobnou lištou po celé šířce přístrojové desky a pokračuje daleko do výplní dveří.
K celkovému dojmu přispívá i nově navržený volant, přičemž standardní verze má dvě ramena a ve spodní části zploštělý věnec. Sportovnější BMW i5 M60 xDrive vybavené M sportovním paketem nabídne M kožený volant s klasickým tříramenným designem s kontrastním prošíváním v barvách BMW. Pro všechny varianty volantu je jako volitelná funkce nabízeno vyhřívání. I z krátké statické prezentace nového BMW i5 a usazení za volant se zdá, že ergonomicky je vše vyřešeno dobře a řidič se bude cítit maximálně komfortně.
Stran zadních sedadel, která jsou nyní sériově dělená v poměru 40:20:40, se pohodlně usadí i tři pasažéři, přičemž celkový objem zavazadlového prostoru činí sympatických 490 litrů. Standardní (ne plně elektrické) BMW řady 5 Sedan pak nabídne 520 litrů (včetně chystaných plug-in hybridních verzí), tudíž je objem takřka shodný u všech provedení.
Technické parametry BMW i5 eDrive 40
Kompletní specifikaceKonstrukce | sedan, 5 060 × 1 900 × 1 505 mm, 2 130 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: zadní |
Výkon | 250 kW, 340 koní, točivý moment: 430 Nm |
Baterie | 83,9 kWh (81,2 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 205 kW, palubní: 22 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 17,7 kWh / 100 km, dojezd: 582 km |
Cena od | 1 749 800 Kč |