Jak rychle se nabíjí Volkswagen ID.3? Změřili jsme to na Hyperchargeru

16
Jak rychle se nabíjí Volkswagen ID.3? Změřili jsme to na Hyperchargeru
Fotografie: Martin Pultzner, fDrive.cz
  • Auto dosáhlo opakovaně deklarovaný maximální výkon nabíjení 100 kW
  • Na 50 % se nabilo už za 18 minut, na 90 % za 47 minut

Volkswagen postupně zahajuje svou elektrickou ofenzivu, přičemž prvním zbrusu novým elektromobilem na nové platformě MEB je očekávaný model ID.3. Ten se od září dodává zákazníkům v Evropě a dostal se už také do Česka. K dispozici je zatím pouze střední varianta začínající na ceně 1 milion Kč s baterií o využitelné kapacitě 58 kWh, kterou jsme už dříve otestovali. Nyní jsme se zaměřili na rychlost nabíjení, která je při delších cestách klíčová.

Jak RYCHLE se nabíjí Volkswagen ID.3 na Hyperchargeru?

Volkswagen ID.3 v této verzi disponuje maximálním nabíjecím výkonem 100 kW, verze s větší 78kWh baterií Tour, kterou už lze také objednat, pak dokonce 125 kW. Je tak jasné, že testování musí probíhat na ultrarychlé nabíjecí stanici, opět jsme tak zamířili k nejrychlejší stanici v Praze od PRE v Holešovicích. Níže přinášíme nabíjecí křivku, komentář i tabulku nabíjecích časů.

S autem jsme v případě tohoto testu jeli necelou hodinu do Prahy a k nabíjecí stanici přijeli pouze se 3 % nabití. Po zapojení se auto okamžitě začalo nabíjet maximálním výkonem 100 kW. U této baterie zaujme vysoké napětí i při takto vybitém stavu, a to přes 410 V. Maximální nabíjecí výkon auto drží zhruba do 30 %, na které se prakticky z nuly dostane už za 10 minut. Pokud do toho promítneme reálnou kombinovanou spotřebu 19 kWh/100 km z našeho separátního testu, znamená to nabití zhruba 100 kilometrů za 10 minut. Ultrarychlé nabíjení se ale používá zejména při delších cestách a dálniční spotřeba ID.3 se pohybuje kolem 21 kWh / 100 km. Při dálniční rychlosti a spotřebě se za 10 minut auto nabije spíše jen na zhruba 80 kilometrů. Pokud ale někdo chce elektromobil na delší cesty, bude lepší volbou verze Tour s větší baterií a rychlejším nabíjením, kde se za stejnou dobu auto nabije na více než 100 dálničních kilometrů.

Z 3 % do Délka nabíjení Reálný dojezd při naměřené kombinované spotřebě
30 % 10 minut 102 km
50 % 18 minut 153 km
70 % 30 minut 214 km
80 % 38 minut 245 km
90 % 47 minut 276 km
100 % 63 minut 306 km

Po 30 % začne rychlost plynule klesat, při 50 % činí výkon 73 kW a na 50 % se auto dostane za zhruba 18 minut, což je pěkná hodnota. S tímto stavem nabití se v kombinovaném provozu dá pohodlně ujet 150 kilometrů, na dálnici spíše 125 kilometrů. Nabíjecí výkon pak dále klesá s tím, že dostat se na 80 % trvá zhruba 38 minut a výkon v tento moment činí 50 kW. To je také hodnota, kdy se vyplatí ID.3 odpojit a pokračovat v cestě, jde-li vám o co nejrychlejší nabití. S 80 % ujedete i na dálnici zhruba dalších 250 kilometrů, mimo město pak 300 kilometrů. Jak vidíte z naší nabíjecí křivky, nabíjecí výkon po této hodnotě dále klesá. Plného nabití jsme dosáhli za 1 hodinu a 3 minuty, což je na auto této kategorii hezká hodnota. Nabíjení jsme vyzkoušeli také na Hyperchargeru PRE v Brně, avšak předtím jsme nechali auto více než hodinu odstavené. Nabíjecí křivka byla shodná a auto se také po zahájení nabíjení při 15 % nabití baterie začalo nabíjet výkonem 100 kW.

Screenshoty z Hyperchargeru

Celkově má Volkswagen v této cenové kategorii nabíjení vyřešeno lépe než konkurenční auta z koncernu PSA, jako je Corsa-e, e-208 nebo e-2008. Ta sice také nabízí maximální výkon nabíjení 100 kW, při vyšších úrovních nabití je ale výkon u nich výrazně nižší než u Volkswagenu. Nabíjení je také rychlejší než v případě Hyundai Kona nebo Kie e-Niro, které nabízí maximální nabíjecí výkon jen 75 kW. Pokud se podívám na o 300 tisíc Kč dražší Teslu Model 3 Standard Range, tak ta naopak disponuje nabíjecím výkonem až 170 kW a zároveň nižší provozní spotřebou. Reálnou rychlost nabíjení má tedy Tesla lepší.

Plně nabitá baterie má napětí téměř 460 V, což je srovnatelné s Audi e-tron. V průběhu první části nabíjení je mírně slyšet chlazení baterie v přední části automobilu, není to však nijak hlasité. Zamrzí, že rychlost nabíjení není vidět přímo v autě, které hlásí jen zbývající dobu nabíjení, ale další hodnoty se nedozvíte.

Volkswagen ID.3 má pak 11kW palubní třífázovou nabíječku, díky které se i doma nebo na pomalých nabíjecích stanicích i auto s téměř prázdnou baterií nabije za zhruba 5 hodin na 100 %.

Technické parametry Volkswagen ID.3 58 kWh

Kompletní specifikace
Konstrukcehatchback, 4 261 × 1 809 × 1 552 mm, 1 650 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: zadní
Výkon150 kW, 204 koní, točivý moment: 310 Nm
Baterie62 kWh (58 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 100 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 16,1 kWh / 100 km, dojezd: 420 km
Cena od1 194 900 Kč
Diskuze ke článku
Petr Šraier
Petr Šraier
Test jenom dokazuje nesmyslnost současné technologie pro běžný provoz...:-P
Filip Sacher
Filip Sacher
Platba doma za jistic 3x100A 400V je 8000 Kč za měsíc.
Two Gamers cz
Two Gamers cz
Rychlost nabíjení je u rychlosti 100 kw a víc super , hlavní chyba je v ceně, dnes je benzín za 27. Když před 10 lety byl za 35 matematika hovořila jasně pro EV ale ty tehdy nebyli.
Peter Sivák
Peter Sivák
Naposledy upraveno: 9. 11. 2020 15:31
Vyvoj elektromobilov ide dopredu neskutocne rychlo, cena nafty / benzinu kolise ale z dlhodobo hladiska bude rast. Urcite taketo auta maju zmysel a je skvele ze vznikaju rozne modely od roznych vyrobcov.

Nie som zastanca elektromobility ale su ludia, pre ktorych to zmysel ma.
Ved posudte sami hromadu recenzii o tomto aute:
petrolhat.net/ manufacturer/volkswagen/model/id-3

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze