Jak fungují speciální brzdy od Continentalu, které jsou zároveň kolem?

Jak fungují speciální brzdy od Continentalu, které jsou zároveň kolem?
  • Speciální technologie je určena primárně pro elektromobily
  • Použít ji ale může jakékoli jiné auto
  • Výhodou je jednoduchost konstrukce i zmenšení hmotnosti
  • Continental je ale zatím v rané fázi vývoje

Continental možná znáte pouze jako výrobce pneumatik, do aut toho ale dodává mnohem více. Umí například senzory pro bezpečnostní asistenty a cizí mu nejsou ani elektromotory. Právě pro vozy s elektrickým pohonem nyní firma představila koncept revolučního kola s integrovaným brzdovým kotoučem. Vlastně je to docela logické – proč mít vedle kola i brzdový kotouč, když můžeme brzdit rovnou kolo?

Nové kolo s integrovanou brzdou Continental

Elektromobily díky rekuperaci při normálních podmínkách nevyužívají brzdy. Ty reznou, a když je budete v nouzové situaci potřebovat, brzdný účinek nemusí být optimální. Brzdy Continentalu však díky hliníku nereznou a brzdí prý perfektně, i když jste je předtím již několik měsíců nepoužili.

Šéf vývoje hydraulických brzdových systémů v Continentalu Matthias Matic říká: „Elektromobilita potřebuje nové řešení také pro technologii okolo brzdění. Klasické brzdy se pro elektromobily moc nehodí a naše řešení přináší optimální výsledky pro efektivní a hlavně spolehlivý brzdový systém“.

Nové kolo s integrovanou brzdou Continental

Díky použití lehkých materiálů a zjednodušení konstrukce se výrazně snížila hmotnost, což je u elektromobilů s těžkými bateriemi opět výhoda. V konečném důsledku by mohlo jít o lehčí, jednodušší a také levnější řešení. Kotouč integrovaný v kole by také měl mít stejnou životnost jako celý vůz. Měnit se tedy budou jen brzdové destičky. Firma také uvádí, že díky integraci budou brzdy také o mnoho tišší.

Continental však svůj zázrak ještě ani nenamontoval na první kolo, aby jej vyzkoušel, a tak to vypadá, že trochu chválí dne před večerem. Největší problém by mohl nastat, pokud trefíte větší díru v silnici. Otřes, který i nepatrně zdeformuje kolo, může zapříčinit například neustálé brzdění, i když si to nebudete přát. Počkáme si, jak Němci technologii vyladí a zda ji budeme moci používat i na českých vymlácených silnicích.

Zdroj: continental-corporation.com

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze