O šílené dynamice Modelu S Plaid už toho bylo napsáno mraky, jenže kdo chce mít rychlý vůz, musí myslet taktéž na to, aby vždy včas a bezpečně zastavil. A právě to tak nějak uteklo vývojářům Tesly. Důkazem je níže přiložené video, o němž informuje insideevs.com. V něm se řidiči rozhodli pro test brzdového systému Tesly Model S Plaid. Jak se dalo čekat, standardní dodávané brzdy se po krátké chvíli odporoučely. Je jasné, že Model S Plaid není doslovné okruhové náčiní, jenže výkon přesahující 1 000 koní dává dost prostoru na to, aby mohl její řidič ukázat záď věhlasným supersportům.
Původně bylo v plánu deset ostrých brzdění z rychlosti 160 km/h na nulu. Nakonec se ale celý nápad umírnil na myšlence, že vůz bude vždy brzdit jen do 30 km/h. I to ale bylo pro Teslu likvidační, protože po třetím pokusu začaly brzdy nepříjemně zapáchat. Již při pátém se na palubní desce vozu objevilo varování o vysoké teplotě brzd a při osmém pokusu šlehaly z brzd plameny. V ten okamžik brzdy vozu vykazovaly teplotu 510 °C. Někteří teď budou namítat, že takové zacházení by nevydržely ani jiné konkurenční brzdové systémy věhlasných výrobců, jenže to není tak úplně pravda.
Především u hypersportů s výkony okolo tisíce koní se počítá s tím, že jejich majitel si bude chtít vychutnávat šílenou dynamiku a počítá s tím, že v případě potřeby zastaví včas. Rychlost 160 km/h pak není nijak přehnaná, když uvážíme, že maximální rychlost vozu může být i 321 km/h. Pokud by čistě teoreticky někdo takové rychlosti s Modelem S Plaid dosáhl, při potřebě prudkého zastavení byť jen třeba na poloviční tempo, by brzdy nemusely vydržet. Doporučení je tak jednoduché. Kdo si chce koupit verzi Plaid, musí dopředu počítat s příplatkem za karbon-keramickou soustavu. S tou standardně dodávanou totiž může jít v horším případě i o život.
Technické parametry Tesla Model S Plaid
Kompletní specifikaceKonstrukce | liftback, 5 021 × 2 037 × 1 431 mm, 2 265 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 750 kW, 1 020 koní, točivý moment: 1 420 Nm |
Baterie | 100 kWh (95 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 250 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 18,7 kWh / 100 km, dojezd: 600 km |
Cena od | 3 465 900 Kč |