Brutálně rychlá Tesla Model S Plaid opět prokázala jeden velký nedostatek

3
Brutálně rychlá Tesla Model S Plaid opět prokázala jeden velký nedostatek
Fotografie: Tesla Motors
  • Celkem bylo v plánu deset prudkých zastavení
  • Při osmém začaly z brzd šlehat plameny
  • Standardní dodávaná brzdná soustava je prakticky nepoužitelná v případě ostřejší jízdy

O šílené dynamice Modelu S Plaid už toho bylo napsáno mraky, jenže kdo chce mít rychlý vůz, musí myslet taktéž na to, aby vždy včas a bezpečně zastavil. A právě to tak nějak uteklo vývojářům Tesly. Důkazem je níže přiložené video, o němž informuje insideevs.com. V něm se řidiči rozhodli pro test brzdového systému Tesly Model S Plaid. Jak se dalo čekat, standardní dodávané brzdy se po krátké chvíli odporoučely. Je jasné, že Model S Plaid není doslovné okruhové náčiní, jenže výkon přesahující 1 000 koní dává dost prostoru na to, aby mohl její řidič ukázat záď věhlasným supersportům.

Původně bylo v plánu deset ostrých brzdění z rychlosti 160 km/h na nulu. Nakonec se ale celý nápad umírnil na myšlence, že vůz bude vždy brzdit jen do 30 km/h. I to ale bylo pro Teslu likvidační, protože po třetím pokusu začaly brzdy nepříjemně zapáchat. Již při pátém se na palubní desce vozu objevilo varování o vysoké teplotě brzd a při osmém pokusu šlehaly z brzd plameny. V ten okamžik brzdy vozu vykazovaly teplotu 510 °C. Někteří teď budou namítat, že takové zacházení by nevydržely ani jiné konkurenční brzdové systémy věhlasných výrobců, jenže to není tak úplně pravda.

Především u hypersportů s výkony okolo tisíce koní se počítá s tím, že jejich majitel si bude chtít vychutnávat šílenou dynamiku a počítá s tím, že v případě potřeby zastaví včas. Rychlost 160 km/h pak není nijak přehnaná, když uvážíme, že maximální rychlost vozu může být i 321 km/h. Pokud by čistě teoreticky někdo takové rychlosti s Modelem S Plaid dosáhl, při potřebě prudkého zastavení byť jen třeba na poloviční tempo, by brzdy nemusely vydržet. Doporučení je tak jednoduché. Kdo si chce koupit verzi Plaid, musí dopředu počítat s příplatkem za karbon-keramickou soustavu. S tou standardně dodávanou totiž může jít v horším případě i o život.

Technické parametry Tesla Model S Plaid

Kompletní specifikace
Konstrukceliftback, 5 021 × 2 037 × 1 431 mm, 2 265 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon750 kW, 1 020 koní, točivý moment: 1 420 Nm
Baterie100 kWh (95 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 250 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 18,7 kWh / 100 km, dojezd: 600 km
Cena od3 465 900 Kč
Diskuze ke článku
ivosna1
ivosna1
Tak jak je možné, že do toho "auta" vůbec takové brzdy sériově montují... to může vymyslet jen idiot... vlastně no jo, tady se jedná o Teslu, nespolehlivé přibližovadlo, co navíc umí i zahořet... pak už mi to je jasné...
Ondřej Žďárský
Ondřej Žďárský
Takže nejen že vám bude jednou hořet baterka tak navíc můžete ještě dříve uhořet od brzd na kterých výrobce setsakramencky šetřil, ti je mi panečku brak!

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze