Model S Plaid není tak dokonalý, jak by se mohlo zdát. Dokazuje to tohle srovnání

2
Model S Plaid není tak dokonalý, jak by se mohlo zdát. Dokazuje to tohle srovnání
Fotografie: Tesla
  • Tesla měla velké problémy při brzdění z extrémně vysoké rychlosti
  • Ke konci se proti ní postavila další stejně výkonná Tesla s dodatečným odlehčením
  • I přes jasný výkonový náskok měl Model S Plaid s Porsche dost práce

Tvůrci z YouTube kanálu Throttle House proti sobě postavili na letištní dráze Teslu Model S v nejostřejší specifikaci Plaid a nejnovější generaci Porsche 911 Turbo S. Na první pohled by se mohlo zdát, že Tesla bude díky vyššímu výkonu dominovat. Jenže jak ukazuje video níže, zpočátku souboje měla hodně práce s tím, aby se vedle vynikajícího Porsche udržela.

Velkým překvapením je také účinnost brzd Tesly, která je, dá se říci, hodně podprůměrná. Redaktor za jejím volantem byl z brzdného účinku soustavy vyděšen a moc se mu do dalších opakování závodu nechtělo. Perličkou na závěr pak byl dodatečný souboj mezi další Teslou Model S Plaid, která ale byla o něco lehčí než původní verze. Kabina vozu totiž postrádala všechna sedadla, až na to řidičovo. Dodatečné odlehčení však vozu příliš nemohlo, alespoň co se týče velmi podprůměrného brzdného účinku.

Technické parametry Tesla Model S Plaid

Kompletní specifikace
Konstrukceliftback, 5 021 × 2 037 × 1 431 mm, 2 265 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon750 kW, 1 020 koní, točivý moment: 1 420 Nm
Baterie100 kWh (95 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 250 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 18,7 kWh / 100 km, dojezd: 600 km
Cena od3 465 900 Kč
Diskuze ke článku
Ivan Hoe
Ivan Hoe
a už umí Tesla zopakovat více startů nebo odjet okruh bez uvadání výkonu? Když jsem vybíral svoje BEV, tak tohle mě docela odradilo ... stejně jako nekonzistentní výkony velmi odvislé od stavu nabití baterie - rád se spoléhám na to že technika funguje stále stejně, překvápko na křižovatce když mám vybito by mohlo být osudové - kvůli tomu jsem bral nakonec E-Trona... ale příští rok ho asi pošlu mezi lidi dokud bude mít nějakou užitnou hodnotu pro druhého majitele :-/ náhradu ale ještě vybranou nemám...
Víťa Vacek
Víťa Vacek
Na stránkách Tesly uvádějí hmotnost 2 162 kg

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze