Jaguar začal recyklovat převodový olej, odjel s ním už závod v Monaku

Jaguar začal recyklovat převodový olej, odjel s ním už závod v Monaku
Fotografie: Jaguar TCS Racing
  • Jaguar s Castrolem vyrobil převodový olej získaný z již použitých olejů
  • Britský tým jej nasadil již v Monaku, kde získal druhé místo
  • V rámci Formule E jde o novinku, s níž Jaguar přichází jako první

Jeden z dlouhodobých cílů splněn. Jaguar společně s firmou Castrol na recyklovaném převodovém oleji získávaném novou formou rafinace pracuje od roku 2019. Poprvé jej britský tým Formule E nasadil při ostrém závodě v Monaku, přičemž jakýsi zkušební provoz byl aplikován při nováčkovských testech v Berlíně. Vzhledem k následnému použití právě v ulicích Monte Carla lze usuzovat, že mazivo fungovalo dle očekávání. Jaguar se tak stává prvním týmem v seriálu elektrických formulí, který znovu využívá již jednou použitá maziva. Informoval o tom thecheckeredflag.co.uk.

„Jsme nesmírně hrdí na to, že jsme prvním týmem ve Formuli E, který zavedl tento cirkulační proces s použitím rafinovaného základového oleje v závodním autě a vytvořil standard pro novátorskou cirkulaci v paddocku. V tomto odvětví s obrovskou konkurencí nelze dělat kompromisy v oblasti výkonu, takže úspěšné použití recyklovaného oleje mění bez jakýchkoliv kompromisů pravidla hry. Věřím, že se jedná o klíčový objev, který nám pomůže zjistit, co je možné při posouvání hranic kapalin pro elektromobily ve prospěch budoucích silničních vozů,“ říká na počin vlastního týmu jeho šéf James Barclay.

Recyklovaný převodový olej, který Jaguar v Monaku použil, vznikl z odpadního produktu neboli olejů použitých při vývoji a testech z průběhu celé sezóny. Poté byla vstupní surovina znovu rafinována (není známo, jakou metodou), čímž byla získána hlavní složka nového oleje. Ten se ještě před použitím obohacuje výkonnostními aditivy, což je další zásadní rozdíl oproti původně používanému oleji, který se používá bez těchto přidaných složek.

Nyní budou Jaguar a Castrol sbírat cenná data z provozu při závodech. Následná vyhodnocení a prohloubení znalostí o těchto typech maziv by měla v blízké budoucnosti přispět k aplikaci i v konvenční elektromobilní dopravě.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze