ID.3, Leaf e+, nebo Model 3? Kdo si odnese titul nejlepšího dostupného elektromobilu?

ID.3, Leaf e+, nebo Model 3? Kdo si odnese titul nejlepšího dostupného elektromobilu?
1
  • ID.3 je velice atraktivní novinkou, která zaujme nízkou cenou a slušnými technickými parametry
  • Model 3 naopak sází na styl a dokazuje, že i elektromobil může budit emoce
  • Leaf e+ platí za stálici, která však bude muset pořádně zabojovat

Vlna elektromobility se pomalu ale jistě valí přes všechny automobilky, které přichází na trh s novými elektrickými modely. Důkazem je i autosalon ve Frankfurtu nad Mohanem, kterým elektromobilita velmi silně rezonuje. Svou premiéru si zde odbyl i model ID.3 od Volkswagenu, který by měl být skutečně dostupným elektromobilem. A jak si novinka stojí v porovnání se svými největšími soupeři, kterými jsou Model 3 od Tesly a modelem Leaf e+ od Nissanu?

Leaf je na trhu s elektromobily starou známou a tento statut pomalu začíná přejímat i Model 3, který zelenému listu z Japonska vypálil rybník na celé řadě světových trhů. Mezi tyto dva silné hráče však přichází novinka z Německa, která by mohla výrazně zamíchat kartami. Pojďme se podívat na papírové srovnání všech tří modelů.

Nový Volkswagen ID. 3 bude nabízen se třemi sadami akumulátorů o různé kapacitě. Velká nabídne 77 kWh, střední 58 kWh a nejmenší 45 kWh. Dojezd vozu by se tak měl pohybovat od 330 do 550 kilometrů. Výkon novinky činí 150 kW a maximální rychlost 160 km/h. Volkswagen nabídne celou řadu inovativních prvků, futuristický design, velké množství asistentů a také kvalitní konektivitu. Cena základní verze by měla začínat na částce 30 tisíc eur, tedy přibližně 775 tisíc korun. A právě cenovka spolu s dojezdem je jednou z nejsilnějších zbraní elektromobilu s inovovaným logem Volkswagenu na přídi.

Tesla Model 3 se totiž sice může pochlubit vyšším výkonem 192 kW s maximální rychlostí 225 km/h a zrychlením z 0 na 100 km/h za 5 sekund, ale Model 3 se rozhodně nevyrovná ID.3 pořizovacími náklady. I nákup nejzákladnější verze vyžaduje rozloučení s částkou přesahující 1 milion korun, což je dost citelný rozdíl.

Podíváme-li se na třetího z účastníků klání o nejatraktivnější dostupný elektromobil, tedy na Leaf e+ od Nissanu, pak zjistíme, že i ten by ve své nejnovější generaci mohl zabojovat o přízeň zákazníků. Leaf nabízí výkon 160 kW, ovšem maximální rychlost činí pouze 144 km/h, což jej v naší trojici řadí až na poslední místo. Dojezd Leafu e+ činí 378 kilometrů na jedno nabití, což je také spíše průměrný výsledek a příliš nepotěší ani cenovka 1 199 000 korun.

Volkswagen ID.3 Tesla Model 3 Nissan Leaf e+
Papírový dojezd 330 až 550 km 386 až 523 km 378 km
Maximální výkon nabíjení 100 kW 250 kW 50 kW
Maximální výkon 150 kW 192 kW 160 kW
Maximální rychlost 160 km/h 225 km/h 144 km/h
Cena od 775 000 Kč od 1 300 000 Kč 1 199 0000 Kč

Z tohoto rychlého přehledu nám vychází, že ID.3 má skutečně potenciál na to, stát se u zákazníků velice oblíbeným elektromobilem. Představuje totiž jakousi zlatou střední cestu, kdy za málo peněz dostaneme poměrně dost muziky. Ovšem ten, kdo holduje rychlosti a vytříbenému stylu a nevadí mu si připlatit, bude určitě váhat, zda přeci jen nesáhnout po Modelu 3. Leaf to nebude mít vůbec jednoduché, a tak trochu tipujeme, že jej oba rivalové převálcují.

Tesla Model 3 – test

Na Volkswagen ID.3 jsme se podívali ještě před frankfurtským autosalonem