Vlna elektromobility se pomalu ale jistě valí přes všechny automobilky, které přichází na trh s novými elektrickými modely. Důkazem je i autosalon ve Frankfurtu nad Mohanem, kterým elektromobilita velmi silně rezonuje. Svou premiéru si zde odbyl i model ID.3 od Volkswagenu, který by měl být skutečně dostupným elektromobilem. A jak si novinka stojí v porovnání se svými největšími soupeři, kterými jsou Model 3 od Tesly a modelem Leaf e+ od Nissanu?
Leaf je na trhu s elektromobily starou známou a tento statut pomalu začíná přejímat i Model 3, který zelenému listu z Japonska vypálil rybník na celé řadě světových trhů. Mezi tyto dva silné hráče však přichází novinka z Německa, která by mohla výrazně zamíchat kartami. Pojďme se podívat na papírové srovnání všech tří modelů.
Nový Volkswagen ID. 3 bude nabízen se třemi sadami akumulátorů o různé kapacitě. Velká nabídne 77 kWh, střední 58 kWh a nejmenší 45 kWh. Dojezd vozu by se tak měl pohybovat od 330 do 550 kilometrů. Výkon novinky činí 150 kW a maximální rychlost 160 km/h. Volkswagen nabídne celou řadu inovativních prvků, futuristický design, velké množství asistentů a také kvalitní konektivitu. Cena základní verze by měla začínat na částce 30 tisíc eur, tedy přibližně 775 tisíc korun. A právě cenovka spolu s dojezdem je jednou z nejsilnějších zbraní elektromobilu s inovovaným logem Volkswagenu na přídi.
Tesla Model 3 se totiž sice může pochlubit vyšším výkonem 192 kW s maximální rychlostí 225 km/h a zrychlením z 0 na 100 km/h za 5 sekund, ale Model 3 se rozhodně nevyrovná ID.3 pořizovacími náklady. I nákup nejzákladnější verze vyžaduje rozloučení s částkou přesahující 1 milion korun, což je dost citelný rozdíl.
Podíváme-li se na třetího z účastníků klání o nejatraktivnější dostupný elektromobil, tedy na Leaf e+ od Nissanu, pak zjistíme, že i ten by ve své nejnovější generaci mohl zabojovat o přízeň zákazníků. Leaf nabízí výkon 160 kW, ovšem maximální rychlost činí pouze 144 km/h, což jej v naší trojici řadí až na poslední místo. Dojezd Leafu e+ činí 378 kilometrů na jedno nabití, což je také spíše průměrný výsledek a příliš nepotěší ani cenovka 1 199 000 korun.
Volkswagen ID.3 | Tesla Model 3 | Nissan Leaf e+ | |
---|---|---|---|
Papírový dojezd | 330 až 550 km | 386 až 523 km | 378 km |
Maximální výkon nabíjení | 100 kW | 250 kW | 50 kW |
Maximální výkon | 150 kW | 192 kW | 160 kW |
Maximální rychlost | 160 km/h | 225 km/h | 144 km/h |
Cena | od 775 000 Kč | od 1 300 000 Kč | 1 199 0000 Kč |
Z tohoto rychlého přehledu nám vychází, že ID.3 má skutečně potenciál na to, stát se u zákazníků velice oblíbeným elektromobilem. Představuje totiž jakousi zlatou střední cestu, kdy za málo peněz dostaneme poměrně dost muziky. Ovšem ten, kdo holduje rychlosti a vytříbenému stylu a nevadí mu si připlatit, bude určitě váhat, zda přeci jen nesáhnout po Modelu 3. Leaf to nebude mít vůbec jednoduché, a tak trochu tipujeme, že jej oba rivalové převálcují.
Jeden milion korun.