BMW, respektive jeho „íčkové“ divizi, se velmi daří. BMW i3 se stalo vítězem ceny World Urban Car Award 2017, která se vyhlásila na New York International Auto Show a úspěchy této divize pokračují.
„Jsme potěšeni, že BMW i3 získalo ocenění World Urban Car of the Year,“ říká Ludwig Willisch, prezident a výkonný ředitel BMW of North America. „Hlavním úkolem při návrhu BMW i3 bylo vytvořit vůz pro megapole budoucnosti. Kombinace působivého dojezdu a vysoké úrovně dynamiky dělá z BMW i3 (94 Ah) skvělý trvale udržitelný městský vůz pro lidi po celém světě.“
Technické parametry BMW i3 (2014) 94 Ah
Kompletní specifikaceKonstrukce | hatchback, 3 999 × 1 775 × 1 578 mm, 1 320 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: zadní |
Výkon | 125 kW, 170 koní, točivý moment: 250 Nm |
Baterie | 27,2 kWh |
Nabíjení | konektory: Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 13,1 kWh / 100 km, dojezd: 300 km |
Cena od | 969 800 Kč |
BMW i3 se představilo zhruba před třemi a půl lety a od té doby jeho prodeje neustále rostou. Důkazy vedoucí role i3 v rozvoji elektrické mobility lze najít i v tom, že si tento vůz na mnoha trzích drží mezi elektromobily vyšší podíl, než jaký si mateřská značka BMW nárokuje v segmentu konvenčně poháněných vozů.
Například v Německu drží momentálně podíl mezi elektromobily celých 22 procent oproti 8 procentům u konvenčních vozů. V Norsku je to dokonce procent 27 a celoevropský průměr činí 17 procent. Vysokou popularitu má i BMW i8, které je poněkud specifičtější, ale například jeho 1,5litrový motor vyhrál hned několikrát cenu za motor roku.
Jen v roce 2017 chce BMW Group prodat více než 100 tisíc vozů s čistě elektrickým nebo plug-in hybridním pohonným ústrojím. Na základě neustálého nárůstu prodejů očekává BMW Group, že v roce 2025 budou čistě elektrické nebo plug-in hybridní vozy tvořit 15 až 25 % celosvětových prodejů značky.
BMW i3 dokáže v reálném provozu urazit až 200 kilometrů na jedno nabití, rychlonabíjení probíhá skrz standard CCS Combo. Tento elektromobil vás zaujme například i absencí „B“ sloupku nebo pohonem zadních kol, na která se přenáší 170 koní, což je v segmentu městských elektromobilů jeden z nejvyšších výkonů.
Naopak BMW i8 je kapitola sama pro sebe. Hybridní supersport už je na trhu nějaký ten pátek, a přesto nepřestává fascinovat svým designem. Otevírání dveří nahoru má své kouzlo a zároveň i nepraktickou vlastnost na úzkých parkovacích místech. Odjíždění čistě na elektřinu většinu kolemjdoucích, lidově řečeno, pošle do kolen. Pod kapotou je 1,5litrový tříválcový motor, který v kombinaci s elektromotorem vytváří výkon 367 koní.
Technické parametry BMW i8 (2014) BMW i8
Kompletní specifikaceKonstrukce | kupé, 4 689 × 1 942 × 1 291 mm, 1 485 kg |
---|---|
Pohon | Hybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: 4x4 |
Výkon | 266 (170 + 96) kW, 362 (231 + 131) koní, točivý moment: 320 Nm / 3 700 ot/min |
Baterie | 7,1 kWh |
Nabíjení | konektory: Mennekes |
Spotřeba | ?, dojezd: 37 + 440 km |
Cena od | 3 564 600 Kč |
Zdroje: tisková zpráva