„Íčkovým“ BMW se daří. Model i3 v Evropě drží 17procentní podíl

„Íčkovým“ BMW se daří. Model i3 v Evropě drží 17procentní podíl
  • BMW drží díky modelu i3 v Norsku celých 27 procent trhu s elektromobily
  • V roce 2017 chce BMW Group prodat více než 100 tisíc vozů s čistě elektrickým nebo hybridním pohonem
  • Do roku 2025 by elektromobily či plug-in hybridní modely BMW mohly tvořit 15 až 25 procent celosvětových prodejů

BMW, respektive jeho „íčkové“ divizi, se velmi daří. BMW i3 se stalo vítězem ceny World Urban Car Award 2017, která se vyhlásila na New York International Auto Show a úspěchy této divize pokračují.

„Jsme potěšeni, že BMW i3 získalo ocenění World Urban Car of the Year,“ říká Ludwig Willisch, prezident a výkonný ředitel BMW of North America. „Hlavním úkolem při návrhu BMW i3 bylo vytvořit vůz pro megapole budoucnosti. Kombinace působivého dojezdu a vysoké úrovně dynamiky dělá z BMW i3 (94 Ah) skvělý trvale udržitelný městský vůz pro lidi po celém světě.“

Technické parametry BMW i3 (2014) 94 Ah

Kompletní specifikace
Konstrukcehatchback, 3 999 × 1 775 × 1 578 mm, 1 320 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: zadní
Výkon125 kW, 170 koní, točivý moment: 250 Nm
Baterie27,2 kWh
Nabíjeníkonektory: Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 13,1 kWh / 100 km, dojezd: 300 km
Cena od969 800 Kč

BMW i3 se představilo zhruba před třemi a půl lety a od té doby jeho prodeje neustále rostou. Důkazy vedoucí role i3 v rozvoji elektrické mobility lze najít i v tom, že si tento vůz na mnoha trzích drží mezi elektromobily vyšší podíl, než jaký si mateřská značka BMW nárokuje v segmentu konvenčně poháněných vozů.

Například v Německu drží momentálně podíl mezi elektromobily celých 22 procent oproti 8 procentům u konvenčních vozů. V Norsku je to dokonce procent 27 a celoevropský průměr činí 17 procent. Vysokou popularitu má i BMW i8, které je poněkud specifičtější, ale například jeho 1,5litrový motor vyhrál hned několikrát cenu za motor roku.

Jen v roce 2017 chce BMW Group prodat více než 100 tisíc vozů s čistě elektrickým nebo plug-in hybridním pohonným ústrojím. Na základě neustálého nárůstu prodejů očekává BMW Group, že v roce 2025 budou čistě elektrické nebo plug-in hybridní vozy tvořit 15 až 25 % celosvětových prodejů značky.

BMW i3 dokáže v reálném provozu urazit až 200 kilometrů na jedno nabití, rychlonabíjení probíhá skrz standard CCS Combo. Tento elektromobil vás zaujme například i absencí „B“ sloupku nebo pohonem zadních kol, na která se přenáší 170 koní, což je v segmentu městských elektromobilů jeden z nejvyšších výkonů.

Naopak BMW i8 je kapitola sama pro sebe. Hybridní supersport už je na trhu nějaký ten pátek, a přesto nepřestává fascinovat svým designem. Otevírání dveří nahoru má své kouzlo a zároveň i nepraktickou vlastnost na úzkých parkovacích místech. Odjíždění čistě na elektřinu většinu kolemjdoucích, lidově řečeno, pošle do kolen. Pod kapotou je 1,5litrový tříválcový motor, který v kombinaci s elektromotorem vytváří výkon 367 koní.

Technické parametry BMW i8 (2014) BMW i8

Kompletní specifikace
Konstrukcekupé, 4 689 × 1 942 × 1 291 mm, 1 485 kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: 4x4
Výkon266 (170 + 96) kW, 362 (231 + 131) koní, točivý moment: 320 Nm / 3 700 ot/min
Baterie7,1 kWh
Nabíjeníkonektory: Mennekes
Spotřeba?, dojezd: 37 + 440 km
Cena od3 564 600 Kč

Zdroje: tisková zpráva

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze